אייבי גילת מסכם את הטור דאון אנדר

איך קרה שמרוץ קטעים באדלהייד דרום אוסטרליה הפך לאירוע בין לאומי בעולם האופניים המקצועני? ממש כמו כל דבר ברכיבה על אופניים התשובה לכך היא פשוטה מאוד, המון, אבל המון עבודה קשה. אייבי גילת מסמן את הרגעים שעשו את הטור דאון אנדר לטור שהוא אפ דה היל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איך קרה שמרוץ קטעים באדלהייד דרום אוסטרליה הפך לאירוע בין לאומי בעולם האופניים המקצועני? ממש כמו כל דבר ברכיבה על אופניים התשובה לכך היא פשוטה מאוד, המון, אבל המון עבודה קשה. אייבי גילת מסמן את הרגעים שעשו את הטור דאון אנדר לטור שהוא אפ דה היל

מאת:אייבי גילת

לאלן דייויס לקח 11 שנים כדי לנצח את מרוץ הדאון אנדר. המאיץ האוסטרלי המצטיין מקבוצת קוויק סטפ הבלגית שבדרך כלל משמש כפועל ברכבת של טום "טורנדו" בונן השתתף בכל המהדורות הקודמות של הטור דאון אנדר. העקשנות שלו השתלמה בסופו של דבר דייויס הציג מרוץ חלומי עם 3 ניצחונות בקטעים, ניצחון בדרוג הכללי המצטבר, וגם את החולצה של מלך המאיצים.


רגעים מתוך קטע 1

שורה שלמה של כוכבים הגיעה לדרום אוסטרליה לקראת מרוץ הפרו טור הפותח את עונת התחרויות הבינלאומיות. הטור דאון אנדר 2009 ריכז סביבו התעניינות עצומה בעיקר בגלל שובו של המלך לאנס ארמסטרונג שאחרי שלוש וחצי שנות פרישה חזר להתחרות. מי שחשב שהטקסני לא בא לעבוד ושמצבו הגופני חלוד וירוד התאכזב קשות. לאנס ארמסטרונג חזר לרכב כדי להעלות את המודעות העולמית לנושא המלחמה במחלת הסרטן אבל, כמו וינר אמיתי הוא הראה לכל העולם בדיוק מאיזה חומר הוא עשוי.

לסיכום השבוע הנפלא בדרום אוסטרליה ניתן לומר ש:

אלן דייויס –  שניסה כל כך הרבה פעמים בעבר לנצח את הטור דאון אנדר מגיע להישג המרשים ביותר בקריירה שלו כרוכב מקצוען תוך הפגנת שליטה וניצחונות בשלושה קטעים. אלן דייויס מגלה הרבה מאוד נחישות, כוח רצון ואופי. דייויס פרגן רבות לחברי קבוצתו קוויק סטפ הבלגית שעזרו לו לאורך כל המרוץ לחזור אחרי התרסקויות, לשבור לו את הרוח, לסגור בריחות משמעותיות ובעיקר להוביל אותו לספרינט הסיום במצב האופטימאלי.


רגעים מתוך קטע 2

לאנס ארמסטרונג – הגיע עם המון סימני שאלה שמרחפים סביב מצבו הגופני והוכיח קבל עם ועדה שהדרך לניצחון בגרנד טורים בג’ירו ובטור דה פרנס תעבור דרכו. ארמסטרונג כטקטיקן ותכסיסן מעולה יודע להרדים את יריביו בשמירה. ארמסטרונג שולף בכל פעם שפן חדש. אחרי השלב הראשון שבו סיים במקום ה- 120 הכול חשבו שהוא בבחינת סוס מת. מיום ליום הוא החל לגלות את התכונות שאפיינו אותו כל כך כרוכב: עבודת רגליים מדהימה, כוח בלתי רגיל ובעיקר אגרסיביות, קריאת מרוץ נכונה, ואופי של מנצח. לסיים מרוץ שלבים מקצועני ברמה כל כך גבוהה זוהי משימה קשה מאין כמוה. ארמסטרונג סיים את המרוץ במקום ה- 29 פחות מדקה מהמנצח. הוא עבר את טבילת האש הראשונה שלו בהצלחה מרובה. לקהל העצום שבה לעודד בין היתר בגללו הוא נתן תמורה מלאה כאשר מדי יום ניסה דברים חדשים: לצאת להתקפה מהפלוטון, לסגור בריחה ובכלל לסיים את המרוץ בלי להיות מעורב בתאונות ובהתרסקויות. ארמסטרונג מאותת לעולם הרכיבה שבעל הבית חזר, ושהוא בא לסיים את העבודה בחודש יוני בשאנז אליזה.


רגעים מתוך קטע 3

הדאון אנדר – המרוץ של 2009 ייזכר כהצלחה היסטרית למארגנים, לחסויות ולכל מי שארגן את האירוע הזה. הקהל האוסטרלי הצביע ברגליים ונהר בהמוניו. זוהי זריקת עידוד נמרצת לענף שבשנים האחרונות סבל מדימוי ציבורי שהלך ופחת, עקב סקנדלים ושערוריות. המארגנים בצעו אין סוף בדיקות אקראיות לרוכבים כדי לא לקלקל את החגיגה עם עוד שערורייה תורנית. הקבוצה האוסטרלית מהדרג השני נתנה הצגה מדהימה. בכלל כל הרוכבים האוסטרליים לפני הקהל הביתי האוהד השתדלו מאוד לספק את הסחורה וכך קבלנו מרוץ שהתעלה לרמה הגבוהה ביותר.


רגעים מתוך קטע 4

עונת האופניים – עם לאנס ארמסטרונג בתוך הענף כמתחרה פעיל ובכושרו הנוכחי שרק יעלה לקראת המשך העונה מדובר במשחק שונה לגמרי. רוכבים מקצוענים רבים משתמשים במרוצי קטעים כאלו כדי להכניס ק"מ תחרותיים לרגליהם לקראת התחרויות החשובות להם באמת במשך העונה. הדאון אנדר השנה סיפק לנו מרוץ עם המון אקשן, התרגשות ודרמה.


רגעים מתוך קטע 5

כבר בשלב השני של מרוץ הדאון אנדר 2009 ידענו שלמרוץ יהיה מנצח אחר, היות ואנדרי גרייפל המנצח מהשנה שעברה נפגע בכתפו. אלן דייויס ניצח את מרוץ הדאון אנדר לראשונה בקריירה שלו, אבל המנצח האמיתי של המרוץ הוא ענף האופניים שקלט לתוכו את המלך לאנס ארמסטרונג שחזר מפרישתו, ואיך שהדברים נראים כעת מצפה לפנינו עונת מרוצים מלהיבה, מעניינת ומרתקת מאין כמוה.


רגעי הסיום של הטור דאון אנדר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38