איבדה את זה? נערת הזהב והאלופה האולימפית שהודחה

מיסי פרנקלין ומאט גריוורס, שני אלופים אולימפיים ב-100 מ' גב, לא יזכו להגן על תוארם במשחקים האולימפיים בריו. מי כן? ריאן מרפי, לילי קינג, אוליביה סמוליגה וטאונלי האס יתחרו על הזהב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיסי פרנקלין
מיסי פרנקלין

100 מ' גב נשים: הקסם האישי נותר בשיאו, אבל הקסם במים מתחיל להתפוגג. האם זו תחילת הדמדומים של קריירת השחייה של מיסי פרנקלין? נערת הזהב והאלופה האולימפית הודחה ולא תזכה להגן על תוארה לאחר שסיימה במקום השביעי בגמר שנערך דקות קצרות אחרי השתתפותה בחצי גמר ה-200 מ' חופשי. פרנקלין שחתה 100 מ' גב לאט בכמעט 2 שניות משיאה האמריקאי מלונדון 2012, והיא תיאלץ לנסות להגיע למשחקים האולימפיים במשחים אחרים. גם נטלי קוכלין, האלופה האולימפית במשחה זה מאולימפיאדת בבייג'ינג, לא תזכה להשתתף בריו לאחר שסיימה שמינית. אוליביה סמוליגה שעשתה התקדמות ענקית השנה והפכה לדיירת קבע מתחת לדקה במשחה זה, עלתה ראשונה עם שיאי אישי מרשים של 59.02 שנ'. קת'לין בייקר תצטרף אליה לאחר שחייה מרשימה נוספת ב-59.29 שנ'. חמש בנות ירדו מדקה.

מיסי פרנקלין

לא תזכה להגן על תוארה לאחר שסיימה במקום השביעי. מיסי פרנקלין | צילום: Madchester

עוד כתבות מהמבחנים האמריקאים 2016 בשוונג
מיהו האלוף האולימפי שהודח מהמבחנים האמריקאים ולא יגן על תוארו?
תחרות השחייה הקשה בעולם: המבחנים האמריקאים לנבחרת השחייה האולימפית
גדול השחיינים איבד זהב אולימפי ראשון

100 מ' גב גברים: המשחה המדהים הזה הבטיח וקיים בענק. שתי מאיות שנייה הפרידו בין ריאן מרפי ודיוויד פלאמר, שתפסו את שני המקומות הראשונים ואת הכרטיסים לריו ב-52.26 שנ' ו-52.28 שנ' בהתאמה. האלוף האולימפי הענק מאט גריוורס שסיים שלישי ב-52.76 שנ', לא יזכה להגן על תוארו. גריוורס ינסה, אם כי יתקשה, למצוא את מקומו בנבחרת האולימפית ב-100 מ' חופשי. זו עשויה להיות שירת הברבור בקריירת השחייה המפוארת של גריוורס הענק בן ה-31. גם ג'ייקוב פבלי ירד מ-53 שניות, ויגיע אופטימי למשחה החזק יותר שלו במרחק הכפול.

צפו | 100 מ' גב גברים

200 מ' חופשי גברים: טאונלי האס בן ה-20 מאונ' טקסס עשה סנסציה באליפות המכללות מוקדם יותר השנה. האס הצעיר תירגם את היכולת לניצחון במבחנים ועלייה מהמקום הראשון למשחקים האולימפיים בזמן של 1:45.66 דק'. מאמנו אדי ריס הוכיח שצדק כשאמר שהאס משתפר ממקצה למקצה. שני עלה קונור דווייר מאית שנייה אחת אחרי האס. ג'ק קונגר מטקסס סיים שלישי בפיגור של עשירית שנייה אחת בלבד (כל שלושת הראשונים שחו 1:45 דק'). ריאן לוכטה נאחז בשיניים וסיים רביעי בזמן של 1:46.62 דק', כדי לשריין מקום ברביעיית השליחים האמריקאית שמיד הפכה למועמדת למדליית הזהב האולימפית. במהירויות האלו, מייקל פלפס (אילו היה מזנק למשחה) היה מתקשה מאד למצוא את מקומו בין ארבעת הראשונים.

צפו | 200 מ' חופשי גברים

100 מ' חזה נשים: לילי קינג ניצחה בשיא אישי נפלא שהוא גם תוצאת השנה בעולם 1:05.20 דק', אחרי פתיחה מטורפת ב-30.43 שנ'. כצפוי, קייטי מיילי עלתה שנייה ב-1:06.07 דק'. קינג הפכה את עצמה למועמדת חזקה לזהב אולימפי, ונתנה לאלופה האולימפית הליטאית רוטה מיילוטייטה, הרבה חומר למחשבה לחודש וחצי הקרובים.

200 מ' פרפר גברים: מייקל פלפס עלה ראשון ונינוח לגמר. פייס קלארק, טוס שילדס וצ'ייס קאליש צמודים-צמודים זה לזה בפיגור של יותר משנייה אחרי הגדול מכולם. ג'ק קונגר שעלה לגמר בקושי אחרי שיא אישי מוקדם יותר בערב ב-200 מ' חופשי, יזכה ליום מנוחה וינסה, מהמסלול הקיצוני, לסיים בין שני הראשונים.

image002 (1)

יזכה ליום מנוחה וינסה, מהמסלול הקיצוני, לסיים בין שני הראשונים. מייקל פלפס | צילום: אינסטגרם

200 מ' חופשי נשים: שתי המנצחות ב-400 מ', קייטי לדקי וליה סמית, עלו ראשונות לגמר. אליסון שמיט ומיסי פרנקלין עלו ממקומות 3-4. לאחר שנראה שקייטי לדקי תפסה בעלות על הכרטיס הראשון, קרב קשה מאד צפוי מחר לפנות בוקר בגמר על הכרטיס השני למשחה האישי וגם על המקום בנבחרת השליחים.

200 מ' מעורב נשים: כל המועמדות המיידיות עלו לגמר. מאיה דיראדו נראית חזקה מכולן. קייטלין לברנץ תצטרך להשתפר מאד בבריכה האחרונה בסגנון החתירה כדי לגבור על מלני מרגליס ומדסין קוקס.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג