אחרי חצי שנה: תחרות איירונמן ראשונה תתקיים באסטוניה

איירונמן טאלין שבאסטוניה יוזנק בשבת עם 1,700 משתתפים, השאלה הגדולה היא האם יתקיימו עוד תחרויות למרחק מלא ב-2020?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כשהקורונה הפתיעה אותנו בחודש מארס, אנשי הברזל שהיו רשומים לתחרויות הגדולות של הקיץ עוד לא חששו יותר מדי. למרבה הצער, מהר מאוד הם הבינו שלפעמים חלומות מתעכבים, כי ממארס ועד היום לא התקיימו תחרויות של שני הגופים הגדולים בעולם שמארגנים טריאתלונים למרחקים ארוכים: איירונמן וצ'לנג' פמילי.

החגיגה חוזרת, בצעדים קטנים ומחושבים | צילום: Image by HeungSoon from Pixabay

עוד כתבות בנושא 
היפני שסיים איירונמן בגיל 85 הפך לשיאן גינס
גם יוסאין בולט חולה בקורונה
מה יקרה אם מישהו מהרוכבים ידבק בקורונה בטור דה פראנס?

גם אם בשיאו של הגל הראשון דיברו על דחייה לספטמבר ואוקטובר, הטריאתלטים הישראלים שנרשמו בעיקר למרוצים באוסטריה, פרנקפורט וגם ויטוריה שבספרד נאלצו לוותר. החדשות הטובות הן שמעטים מהם יחד עם עוד 1,700 מתחרים, ישתתפו ביום שבת הקרוב בתחרות איש הברזל הראשונה מזה שישה חודשים – איירונמן טאלין באסטוניה, שם יתקיימו מרוצים למרחק המלא ולחצי המרחק.

בעוד שהאוסטרים, הגרמנים והספרדים נאלצו לוותר על ארגון התחרויות הגדולות שתוכננו לקיץ הנוכחי, האסטונים בסופו של דבר הצליחו לעשות את זה משתי סיבות. הראשונה היא שאין יותר מדי חולי קורונה כרגע במדינה הבלטית והשנייה היא שהתחרות שמתקיימת שם בסבב האיירונמן בכל מקרה נחשבת לקטנה יחסית לתחרויות הגדולות באירופה ובמקומות אחרים.

אז נכון ל-48 שעות לפני הזינוק איירונמן טאלין אכן מתקיים וזה קורה בשבת הקרובה. מדובר בתחרות מהירה יחסית עם שחייה באגם ורכיבה על מסלול שטוח, וגם מזג האוויר צפוי להאיר פנים למשתתפים עם צפי של 17 מעלות. בכל המקצים יחד צפויים כאמור להתחרות שם 1,700 ספורטאים, כשבמרחק המלא 70 אחוז מהמשתתפים הם זרים שרובם מגיעים מפינלנד השכנה ומבריטניה.

מבחינת הארגון, כל אחד מהמשתתפים מחויב לעבור שתי בדיקות קורונה לפני שהוא מגיע לאתר התחרות, ובנוסף המארגנים מחוייבים שלא יהיו יותר מ-150 אנשים ביחד בו זמנית. זה אומר שבאיירונמן טאלין יהיו הרבה יותר זינוקים מהמתוכנן ושהמסלולים השתנו בצורה כזאת שיהיו יותר מרווחים. מארגן איירונמן טאלין איין אלאר יוהנסון אמר: "כאירוע בסבב, איירונמן טאלין נאלץ להשתנות לגמרי ולהתאים את עצמו למציאות הנוכחית ולכן הוא יהיה שונה מאו ממה שאנחנו מורגלים. המטרה שלנו כמארגנים היא קודם כל לשמור על בריאותם של המשתתפים".

עדיין לא ברור אם איירונמן טאלין יהיה המרוץ היחידי למרחק איש ברזל עד 2021, נכון לעכשיו לאיירונמן עוד יש תכניות לתחרויות נוספות, אבל כל מקרה הוא לגופו ואי אפשר לדעת מה יהיה גורלם של מרוצים שמתכוננים לעוד חודש. מה שכן, בסבב האיירונמן ימשיכו בחגיגה גם ביום ראשון, אז יתקיים מרוץ לחצי המרחק (70.3) באיירומן גדיניה בפולין. גם שם המארגנים התאימו את עצמם לדרישות המחמירות וזה אומר שבכל מצב נתון לא אמורים להיות יותר מ-250 אנשים באותו מקום, יהיו כמובן הרבה יותר זינוקים וההקפות של קטע הריצה הוארכו כדי שלא יהיה צריך לרוץ אותן יותר מדי פעמים ושלא יהיה צפוף.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג