אז מה עדיף? איירונמן אוסטריה הוותיק או איירונמן ויטוריה החדש

על מנת לענות על כך, בחן המאמן אריאל הלר את השניים וסיכם את ההבדלים ביניהם על מנת לעזור לטריאתלטים להחליט מה מתאים להם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בסבב העולמי של תחרויות איש הברזל של איירונמן (Ironman) קיימות לא מעט תחרויות ולכל אחת מהן הייחוד שלה. הרבה שנים תחרות איש הברזל באוסטריה (קלגנפורט) משכה אליה מאות ישראלים בשל היותה תחרות מהירה ויפהפיה – ללא ספק התחרות היפה בסבב האירופאי ואולי אף העולמי. השנה התווספה תחרות חדשה ומעוררת עניין בקרב הישראלים.

לפני הזינוק באיירונמן ויטוריה | צילום: באדיבות אריאל הלר

מדובר בתחרות דומה מאד באופיה ובנתונים "על הנייר" לאלו של שכנתה ממזרח באוסטריה. יצא לי להוביל שתי משלחות עם 45 מתחרים מקבוצת myway לשתי התחרויות השנה. אז הנה עיקרי הדברים שסיכמתי עבורכם ושנראים לי הדברים החשובים שיעזרו לכם להחליט באיזה יעד לבחור בשנה הבאה מבין השתיים.

השנה חילקתי את הקבוצה לשתי תחרויות – אוסטריה ו-ויטוריה. התחרות באוסטריה היא הוותיקה ושמה כידוע הולך לפניה. תחרות הדגל של הסבב העולמי בתחרויות האיירונמן, הנמכרת והנחשבת למהירה ביותר. התחרות השנייה מתקיימת בויטוריה שבספרד והשנה, בפעם הראשונה במתכונת איירונמן.

הנסתר היה רב על הגלוי ויצאנו לתחרות עם מתחרים בעלי ניסיון בלבד, כאלה שרוצים לכבוש יעדים חדשים. באוסטריה התחריתי אישית ארבע פעמים ושש פעמים נוספות הובלתי משלחות של הקבוצה ולכן כיוונתי לשם את החדשים, חסרי הניסיון, אלו שפחות מעוניינים בשבירת שיאים ויותר בחוויה.

מסלול רכיבה שטוח ומהיר. ויטוריה | צילום: באדיבות אריאל הלר

אני מכיר את המסלול הזה היטב. כל סיבוב, עלייה ובור בכביש. היכן המסעדות הטובות והגלידריות בדרך, איזה תחנת הזנה מחלקת קרח ואיפה יש קוקה-קולה. הרגשתי שבאוסטריה הערך המוסף שלי כמאמן יהיה רב יותר. לא רציתי לקחת סיכון עם הבתולים – כולם לאוסטריה.

בויטוריה הסיפור הפוך. רציתי להכיר את התחרות. ללמוד אותה ולראות אם כדאי להגיע בשנה הבאה עם משלחת.
השמועות דיברו על תחרות בעיר מקסימה, מסלול רכיבה מהיר ומפנק, שחייה באגם צלול עם טמפרטורה נמוכה כל השנה כך שגם בקיץ מותר השימוש בחליפות שחיה. השמועות התגלו כנכונות.

נתחיל בהגעה לויטוריה. בדומה לאוסטריה מדובר בטיסה של ארבע שעות ונהיגה של שלוש שעות נוספות שמביאות אותך אל היעד. במקום מלון מפנק קרוב לאקספו ובאופן כללי מבחר לא קטן של מלונות. מסלול ריצה אטרקטיבי בלב העיר עם המון עידוד של מקומיים ומלווים. מסלול שחייה מרהיב ביופיו עם מים קרירים וצלולים. מסלול רכיבה שטוח ומהיר, כבישים נקיים ורחבים, בלי הרבה פניות, לא טכני בעליל.

צילום קבוצתי באיירונמן אוסטריה | צילום: באדיבות אריאל הלר

יחד עם זאת יש פגם קטן מאחר ושטח ההחלפה T1 רחוק כ-25 ק"מ מהעיר, יש להגיע בהסעות להפקדת האופניים בשבת ולזינוק ביום התחרות. מהבחינה הזאת לתחרות באוסטריה יש יתרון מאחר ששם הזינוק, ההחלפות והסיום כולם בנקודה אחת. חסרון נוסף בתחרות שבויטוריה הוא הקאט אוף שעומד על 15:40 שע', נתון שבעיקר מפחיד את המתחרים בפעם הראשונה ואת הפחות מהירים. מעבר לכל אלה, וכיאה למותג איירונמן, הארגון דופק כמו שעון שוויצרי והכל עובר חלק. אין לי ספק שהתחרות בויטוריה תכנס מהר מאד לסבב החובה של הישראלים ושל האירופאים כבר בשנה הבאה.

לסיכום, כאיירונמן ראשון אוסטריה עדיפה בשל הנוחות והקאט אוף של 17 שע'. כתחרות מהירה על מנת לשבור שיאים כדאי לבחור בויטוריה שהיא מצוינת ועדיפה. לכל מי שמגיע כמלווה אז אין למעשה הבדל, בשתיהן מקבלים חוויה בלתי נשכחת, הרבה נקודות מפגש עם המתחרים ואווירה מדהימה.


אריאל הלר | מאמן ובעלים של קבוצת הטריאתלון myway ותחרות האולטראמן צ׳אלנג

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג