אושפיזין לחג > פני בייסרון מתארחת אצל אביטל הירש בסוכה

פני בייסרון מעידה על עצמה שהיא נהנית לסבול. כנראה שזה מה שנותן את הדרייב למי שהיא התקווה האולימפית שלנו בטריאתלון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

פני בייסרון מעידה על עצמה שהיא נהנית לסבול. כנראה שזה מה שנותן את הדרייב למי שהיא התקווה האולימפית שלנו בטריאתלון

מאת:אביטל הירש; תמונות: צלם אותי

פני בייסרון, בת 21, מעידה על עצמה שבתחילת דרכה בטריאתלון היא לא הצליחה לרוץ יותר מ-20 דקות. מאז עברו תחת רגליה הרבה מאוד תחרויות – היא הייתה אלופה אולימפית לנוער, קיבלה מצה"ל מעמד של ספורטאי על ורק לפני כמה ימים חזרה מאליפות העולם בלונדון, שם הגיעה למקום ה-25 (נשים עד גיל 23). רציתי לשוחח עם פני על השנה שעברה עליה, התכניות לשנה הקרובה ועל איך זה מרגיש להיות תקווה אולימפית לריו 2016.


העיניים נשואות לריו 
התעליתי על עצמי
איך הייתה השנה האחרונה בשבילך? 
"כל שנה שעוברת היא אתגר בפני עצמו. בכל שנה מוצגות בפניי מטרות חדשות ויעדים שהמאמן ואני קובעים לעצמנו. השנה התגייסתי  – למעשה זה היה בדצמבר 2012, התחלתי להתאמן עם הנבחרת בווינגייט, שיניתי לגמרי את סביבת האימונים, השותפים ואורח החיים בכלל. השנה עברה לי במהירות שיא. מדהים כמה שספורטאי ששקוע ברצף תחרויות ואימונים לא שם לב איך הזמן טס. וכמובן כשנהנים הזמן טס מהר יותר".

מה ההישג הכי גדול שהיה לך השנה? 
"ההישג האישי הכי גדול מבחינתי הוא ההתעלות של עצמי על עצמי. באיזשהו שלב פחדתי להאמין שאני מסוגלת, למרות שעברתי את כל זה באימונים, למרות שאני מכירה את גופי והיכולות שלי. עדיין, הראש לפעמים יכול להיות כל כך כבד ושקוע במחשבות מטרידות וזה באמת יכול לגרום למועקה. לשמחתי, אני מוקפת בסביבה הכי תומכת שיש, והאמונה של האנשים מסביב בי גרמה לי להאמין שבאמת חבויות בי יכולות. נסעתי לאליפות העולם עם הרגשה שמחה, רגועה, שלוותית, אבל מאוד נרגשת לקראת הקרב ובא, כי ידעתי שאני שווה לא פחות מהמתחרות. ההישג שלי השנה היה, חד משמעית, ההתמודדות הנכונה עם מצבי לחץ, ולדעת מה אני שווה באמת".

ספרי קצת על אליפות העולם שהשתתפת בה לפני כמה ימים. האם את מרוצה מההישג שלך שם? 
"נלחמתי בשיניים בשחייה, אחת השחיות הכי אגרסיביות שהיו לי מזה 5 שנים שעברתי בתחרויות בחו"ל. לאורך כל הקילומטר וחצי היה מגע פיזי חזק עם המתחרות האחרות, מה שגורם בדרך כלל להאט. אני מרוצה מעצמי שנלחמתי ולא נתתי לזה להפחיד אותי כמו בדרך כלל. הייתה לי ריצה מעולה, כמובן שיש הרבה על מה לעבוד, אבל סוף סוף הצלחתי להראות לעצמי מה אני באמת שווה".

לא שוקעת באכזבה

מה שימח אותך בשנה שחלפה בספורט? 
"שימח אותי השינוי, ההתבגרות המנטלית שעברתי וההסתכלות על הדברים בצורה פשוטה יותר".

מה אכזב אותך בשנה שחלפה בספורט?
"אין לי אכזבות, כי אחרי נפילות אני לומדת להסתכל על הדברים בצורה פוזיטיבית ולומדת לקחת מזה רק את הדברים החיוביים. אין טעם לשקוע בבאסה ובאכזבה, אלא רק ללמוד ממנו לעתיד".

מה את מאחלת לשנה החדשה, לך, לענף הספורטיבי שאת עוסקת בו או לספורט בישראל בכלל? 
אני מאחלת לעצמי שנה מלאת מטרות חדשות, שאעמוד בפניהן, שנה מוצלחת, מאתגרת ובריאה! שהענף שלנו רק יגדל, ושדור העתיד יתפתח.

אם היית יכולה לארח אושפיזין אצלך בסוכה את מי היית מזמינה ולמה? 

בייסרון: "שמחה על ההתבגרות שעברתי " 
"אני חושבת שרוב הטריאתלטים יגידו חביאר גומז או האחים בראונלי. אין ספק שהם אגדה. אף אחד לא עומד בפני היכולות הפיזיות שלהם, והתחרות ברובה היא בינם לבין עצמם. העניין הוא שהם יכולים גם להוות אתגר לאצנים ברמות הבינלאומיות".     


מה מניע אותך? מאיפה הדחף להתאמן כל כך קשה?

"זה משהו שממש קשה לי להסביר… אני עושה את זה מאז ומתמיד, זקוקה לזה כמו אוויר לנשימה בערך".


מה המטרות שלך בספורט לשנה הקרובה? 
"המטרות שלי לשנה הקרובה הן להעלות את רמת התחרויות הבין לאומיות, לצבור ניסיון בתחרויות האלה. להיות חזקה, מהירה וטובה יותר מהשנה הקודמת". 

מה מטרת העל שלך?
"אולימפיאדה זה היעד. בדרך יהיו הרבה מאוד מכשולים ומטרות שיהיה עליי לעבור, וכמובן, ליהנות מכל רגע".

איך את מצליחה לשלב דברים אחרים בחיים עם הספורט? 
"חוץ מהספורט שאני מקדישה לו את רוב שעות היום, אני בנאדם נורא פנוי. אני אוהבת להעביר את הזמן ברוגע ובכיף, ולמזלי הדברים האחרים שאני צריכה לשלב עם הספורט זה שינה בצהרים ואוכל, ככה שאני מסתדרת".


20.9.13



אביטל הירש
עורכת משנה ב-Shvoong

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג