אורנה בלאו מתכוננת ליום שישי הקרוב

משהו טוב קורה לאורנה בלאו בעקבות החיבור המיוחד למאמן דוד זוארץ. כמי שהחלה לרוץ ריצות ארוכות על דעת עצמה, היום היא מעידה על עצמה שהיא עובדת מסודר, עם מאמן שמבין אותה, והתוצאות בהתאם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


משהו טוב קורה לאורנה בלאו בעקבות החיבור המיוחד למאמן דוד זוארץ. כמי שהחלה לרוץ ריצות ארוכות על דעת עצמה, היום היא מעידה על עצמה שהיא עובדת מסודר, עם מאמן שמבין אותה, והתוצאות בהתאם

מאת:מור שלזינגר


בינואר השנה אורנה בלאו ניצחה את מרתון טבריה, ובכך הפכה לאלופת ישראל במרתון. אבל אורנה בלאו לא נחה על זרי הדפנה, וביום שישי הקרוב תתייצב על קו הזינוק של מרתון תל אביב.


אורנה בלאו במרתון טבריה: "ריצה זה החיים שלי"

אנחנו נפגשות מדי שבוע, השכם בבוקר בפארק הירקון, אך מעולם לא דיברנו: אני על האופניים, והיא בריצה. קשה שלא להתפעל ממנה, ומסגנון הריצה הייחודי שלה: מהמהירות, מהעוצמה, מהקלילות שבה היא רצה. כמו חץ מכוון למטרה, היא מפוקסת, מהירה, כל תנועה מתוזמנת היטב, מחושבת עד הסוף, אפס בזבוז אנרגיה. וכשאני מסתכלת סביב, אני מגלה תמיד באיזור שלה את דוד זוארץ המאמן: בריצה, או על האופניים, מלוה אותה. גם בשיחה איתם רואים שיש כימיה מיוחדת בין השניים האלו: הרבה כבוד הדדי, הערכה ופרגון.

ערב מרתון תל אביב, אורנה הסכימה להתראיין ולספר על ההכנות למרתון, על הריצה, ועל הקשיים שנשים נתקלות בהם בספורט הזה.

איך הגעת לריצה?
זה תמיד היה שם, נולדתי עם זה, ריצה זה החיים שלי. כבר בבית ספר הייתי טובה בכל מקצועות הספורט. במשך הזמן התחלתי על דעת עצמי לרוץ ריצות ארוכות יותר באזור כפר סבא, פגשתי את דוד זוארץ שרץ באלפי מנשה עם חברים והוא הציע לי להצטרף לקבוצה שלהם. כשהקבוצה שלהם התפרקה המשכתי לבד. תקופה מסויימת התאמנתי אצל מוטי וישניצר, ועכשיו עברתי להתאמן עם דוד זוארץ. דוד הוא מאמן נפלא: הולך לקראתך, מבין אותך, עוזר לך. רק בזכותו אני מגיעה לכאלה הישגים. בסופו של דבר מה שצריך זה מאמן שיבין אותך.

באיזה מן ההישגים שלך את גאה במיוחד?
אני גאה במיוחד בשיאים האישיים שלי:
10000 על מסלול עשיתי שיא אישי 35:40 שניות, באליפות ישראל
וגם השיא שלי במרתון ב1996 2:48:30, ולקחתי מקום ראשון.

ספרי על האימונים שלך למרתון תל אביב?
למרתון תל אביב עשיתי הכנה קצרה יחסית. אני מגיעה לנפח שבועי של עד 130 ק"מ. בכל סופשבוע ריצה ארוכה של בין 26 ל-37 ק"מ. ועוד 3 פעמים בשבוע אימוני איכות. בשאר הימים אני עושה ריצות של 18-20 ק"מ. אני מתאמנת בכל יום, שבעה ימים בשבוע.


אורנה בלאו: "בסופו של דבר מה שצריך זה מאמן שיבין אותך"


מה את אוהבת בריצה?
אני אוהבת לסיים אימון כמו גדולה: לקחת מה שהמאמן מבקש, לעשות את זה כמו שצריך, וזה עושה לי טוב.

מהם הקשיים שנשים נתקלות בהן בספורט בארץ ובריצה בפרט?
לנשים יש הרבה קשיים, ורואים את זה בשטח: יש הרבה פחות נשים בספורט ובריצה מאשר גברים. במיוחד למי שמתחתנת זה קשה, וזה שונה. במיוחד אחרי לידה, פתאום יש בעל, ילדים, צריך בייביסיטר, והחזרה לכושר אחרי הפסקה קשה במיוחד.

מה צריך לעשות לדעתך כדי לקדם נשים בספורט בכלל ובריצה בפרט?
חשוב למצוא קבוצה, למצוא מסגרת, שזה גורם מדרבן, ונותן חשק להתאמן. למי שרוצה להתחיל כדאי להתחיל לאט לאט, במיוחד לנו הנשים, כדי להמנע מפציעות. להתחיל מהליכה, או לרוץ בהדרגה לא בבום. למי שרוצה להיות מקצוענית מאוד חשוב שתהיה מסגרת ושיהיה גוף מאמץ או ספונסר. מאוד קשה להתמודד לבד כמו שאני עושה: לקנות ציוד לבד, להחליף נעל כל 3 חודשים, ועוד.

מהן הציפיות שלך לעתיד?

קודם כל אני רוצה לצאת מהפציעה שלי. יש לי פציעה בהמסטרינג שאני סוחבת כבר הרבה זמן, ואני רוצה לצאת ממנה. זה מפריע לי בעיקר באימוני האיכות. מעבר לזה אני רוצה לשפר את התוצאה שלי במרתון, ולשפר את השיא שלי ב-10000.


אורנה בלאו מנצחת את מרתון טבריה: "מאוד קשה להתמודד לבד כמו שאני עושה"


דוד זוארץ המאמן של אורנה לא מפסיק לפרגן לה: בחורה מקסימה , נשמה בלתי רגילה, לא רואים דברים כאלו מבחינת נתינה, משמעת עצמית ורצון לתת פשוט הכל.

איך נוצר הקשר עם אורנה?
את אורנה הכרתי לפני 10-12 כשרצנו, והייתי רואה אותה רצה בכפר סבא וביקשתי ממנה להצטרף. וככה זה התחיל. כמאמן התפקיד שלי לתת קודם כל יותר בטחון בריצה, וגם כיוונים, קצבים, איך לעשות, מה לעשות, דברים שלא היה לה קודם. היום רואים שיש לה יותר בטחון, היא יותר פתוחה לאנשים, יודעת לרוץ קצבים, עושה דברים שבזמנו ידעה, אבל לא מספיק. לאורנה יש כשרון בלתי רגיל, ורואים את זה בסגנון הריצה שלה ובמהירות. אבל בתחילת הדרך היא לא קיבלה יסודות טובים מספיק, וזה הפריע לה להגיע להישגים משמעותיים ברמה הלאומית.

תאר את האימונים של אורנה לקראת מרתון תל אביב?
רוב האימונים של אורנה התמקדו במרתון טבריה בינואר, שאותו סיימה במקום הראשון. באימונים למרתון תל אביב התבססנו על רצף האימונים הזה, והתחלנו לפני חודשיים, את הבסיס כבר היה לה. אורנה היא אתלטית רצינית, מגיעה לאימון בכל שעה שאומרים לה, גם אם זה בחמש, חמש וחצי בבוקר היא שם. את רוב האימונים אנחנו עושים בשעות המוקדמות של הבוקר: אימוני מהירות, עליות נפח.

מה לדעתך צריך לעשות כדי לקדם נשים בספורט בכלל ובריצה בפרט?
אני חושב שקודם כל כשאתלט מגיע לתוצאות, מביא הישגים, צריך לתת משהו, מילה טובה, תשורה, הכרה. זה לא קורה בארץ. אורנה היא בחורה מדהימה שמשקיעה המון באימונים כדי להיות טובה, ולא מקבלת את היחס שמגיע לה. באופן כללי צריך לאתר את הנשים בגיל צעיר יותר, כבר בגילאי הנוער, עוד לפני הצבא. צריך להקצות תקציב, לדלות את האתלטים הטובים ביותר ולהשקיע בהם, לתת להם תנאים אופטימליים לאימונים. אני מאמין שזה יקרה בשנים הקרובות, אנשים רבים מצטרפים למעגל האתלטיקה, בעיקר בריצות הארוכות, וזה יוציא אתלטים טובים. לפחות מבחינת ריצה יש אור בקצה המנהרה, אבל המנהרה ארוכה.

ב-24.4.09 אורנה בלאו תתייצב על קו הזינוק במרתון תל אביב. בהצלחה!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג