סיכום מרוץ פתיחת העונה באורים

בדחייה של שבועיים בגלל תנאי מזג האוויר, יצא לדרך המרוץ באורים בתנאים טובים וללא סייקלינג אקדמי. גיא ויינברג ניצח בגברים, עומר שפירא בנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ פתיחת העונה של איגוד האופניים אורים 2018
מרוץ פתיחת העונה של איגוד האופניים אורים 2018

תחרות פתיחת העונה באורים, שנדחתה בשבועיים בשל מזג אוויר סוער, התקיימה בשבת במזג אוויר טוב, על כביש יבש ולאחר שמספר ליקויים תוקנו. כ-350 רוכבים היו רשומים לתחרות, מספר מכובד ביותר למרוץ פתיחת עונה. בפועל הגיעו פחות רוכבים בגלל השינוי בתאריכים. הורגשו בחסרונם רוכבי קבוצת "סייקלינג אקדמי" שעסוקים בימים אלה בהכנות לעונת תחרויות בחו"ל, מה שטרף את הקלפים ואפשר לרוכבים אחרים בפלוטון להתבלט. אגב, בסוף השבוע "סייקלינג אקדמי" קיבלה את האישור הסופי לכך שהיא תתחרה השנה בג'ירו ד'איטליה שייצא לדרך בשלושה קטעים בישראל.

תחרות פתיחת העונה של איגוד האופניים אורים 2018

באיחור של שבועיים, אבל היה שווה לחכות. תחרות פתיחת העונה באורים | צילום: עמוס מור

מרוץ ״עוצמה״ אורים 2018 בארגון נמרוד הנגבי יצא לדרך ב-8 בבוקר, כשמרכז ההתכנסות היה בתחנת הדלק דור אלון בצומת אורים, שם נפתחו אוהל לפודיומים ועמדות הרשמה. בסך הכל הארגון היה מצוין ומלבד מספר נפילות שהן חלק מהענף, לא נרשמו אירועים חריגים או פציעות קשות.

המרוץ המסורתי של פתיחת העונה מציג מסלול שטוח לחלוטין שמורכב מהקפה באורך 27.5 ק"מ של שלוש צלעות, שמתחילה מצומת אורים עם כיוון השעון. הרוכבים ביצעו 4 הקפות שהן 110 ק"מ, והגורם המשמעותי ביותר בתחרות היה אלמנט הרוח צד בצלע השלישית שייצר קושי חיצוני ודילול משמעותי בפלוטון.

במקצה העילית, גיא ויינברג (IGP) הצליח לגשר יחד עם אהרון חיטמן (X-TEAM) בתחילת המרוץ לבריחה שכללה את חבר קבוצתו יובל דולין ויובל בן מרדכי (TACC). מאוחר יותר ויינברג גבר על חיטמן בספרינט בדרך לניצחון הראשון שלו העונה. ויינברג, שנבחן בעבר בקבוצת סייקלינג אקדמי, הציג יכולת גבוהה באורים. במקום השלישי סיים יובל דולין ורביעי יובל בן מרדכי.

דולין, שהיה בעבר אלוף ישראל, היה אגרסיבי מההתחלה ויצר את הבריחה המנצחת של היום. מהרגע שהתמהיל הנכון נוצר, מאמצי הרדיפה של הפלוטון לא היו משמעותיים כאשר לקבוצות הגדולות היה ייצוג בבריחה.

פודיום גברים עילית
1. גיא ויינברג, IGP
2. אהרון חיטמן, X-TEAM
3. יובל דולין, IGP

במקצה רמה 1 גברים (מקצה ״פרו״ לשעבר) ראינו סיום בספרינט פיניש מותח. במהלך המרוץ היו הרבה התקפות ובריחה אחת משמעותית של צחי בויגן ותום יצחקי (IGP) שהחזיקה הקפה וחצי אבל נסגרה לבסוף בהקפה הרביעית והאחרונה בצלע השנייה, אחת לפני הסיום.

תחרות פתיחת השנה של איגוד האופניים אורים 2018

4 הקפות של 27.5 ק"מ עם צלע אחת קשה במיוחד | צילום: עמוס מור

פודיום גברים רמה 1 
1. איתי ליפשיץ, Team Sport Clinc
2. יואב זמיר, IGP
3. נועם מאור, XXX

קטגוריית הנשים רמה 2 הוזנקה השנה בנפרד מרמה 2 גברים, וזה היה שינוי מרענן עבורן מכיוון המרוץ ללא הגברים הוא פחות אגרסיבי, יותר טקטי ובעצם פונה לקהל הרוכבות שעד עתה חששו להתחרות. כל זה בתקווה להגדיל את כמות המשתתפות הדלה במרוצי הכביש.

קטגוריית הנשים עילית זינקה ביחד עם הגברים של קטגוריית רמה 1 בכוונה לייצר מרוץ ברמה קשה יותר עבור הרוכבות, שרבות מהן חברות מסגל נבחרת ישראל באופני כביש, ותחת שרביטו של המאמן ניב ליבנר עתידות לצאת לתחרויות באירופה העונה.

פודיום עילית נשים
1. עומר שפירא, נבחרת ישראל
2. פז בש, IGP
3. דבורה אוחיון, CCC

צילום עמוד הבית: עמוס מור




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג