Veolia Desert Challenge: שובם של ימי החגיגות בסדום

טיולי אופניים, מרוץ ריצת שטח לילי, מרתון רכיבה זוגי וגם מרוץ למען השלום – כולם יתרחשו במסגרת פסטיבל הרכיבה המדברי בסוף השבוע הקרוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טיולי אופניים, מרוץ ריצת שטח לילי, מרתון רכיבה זוגי וגם מרוץ למען השלום – כולם יתרחשו במסגרת פסטיבל הרכיבה המדברי בסוף השבוע הקרוב

מאת:מערכת שוונג


בסוף השבוע הקרוב הולכת להיות סדום שוקקת חיים. לא, לא מדובר בפסטיבל שחזור ימיה התנ"כיים רוויי ההוללות והחטאים, אלא בפסטיבל "Veolia Desert Challenge", אשר יתקיים זו הפעם השביעית ויקבץ במקום אלפי בני אדם עם הרבה מאוד אנרגיה ספורטיבית. הפסטיבל, שנערך על ידי המועצה האזורית תמר, כולל מגוון עצום של פעילויות שיחלו כבר ביום חמישי וימשכו במרץ עד יום שבת.

בימי שישי ושבת יערכו טיולים מודרכים במדבר, בנחל פרצים ונחל סדום, לרוכבים מתחילים ומשפחות ולחילופין לרוכבים מיומנים. בערב שישי תצא לדרך ריצת שטח לילית, שבו יוכלו להתרשם הרצים מהנוף המרשים של האזור לאור הירח והפנסים שלראשם. הריצה תכלול מקצה של 30 ק"מ, 20 ק"מ ו-10 ק"מ וגם מרוצי ילדים למרחקים קצרים.


(צילום: שוץ צלמים)


שיאו של הפסטיבל ביום שבת, במרוץ הנושא את שמו, ה-"Veolia Desert Challenge". מדובר בתחרות מרתון זוגות באופני הרים, בה מתמודדים זה בזה צוותים של שני רוכבים. כל זוג רוכב ביחד לאורך כל המסלול, עובר ביחד בנקודות הביקורת וחוצה יחדיו את קו הסיום. המנצח הוא כמובן הזוג הראשון ביותר לחצות את קו הסיום. המרוץ, אשר יוצא מנחל חימר, עובר גם הוא בנחל פרצים ונחל סדום,וכולל שלושה מקצים – 24 ק"מ, 48 ק"מ ו-72 ק"מ.

לרציניים שבחבורה ממתין "האתגר האולטימטיבי" – שילוב של ריצת שטח לילית ולמחרת בבוקר מרתון אופניים, עם שתי אופציות: "הקצרה" – ריצה של 20 ק"מ ורכיבה של 48 ק"מ, ו"הארוכה" – ריצה של 30 ק"מ ורכיבה של 70 ק"מ.

בנוסף יערכו ביום שישי "מרוץ למען השלום" – מסע אופניים במדבר, שמפגיש בין פלסטינים לישראלים ו-"כנס הספורט לשלום", שבו ידברו על האפשרות לקירוב לבבות ותרבויות באמצעות הספורט.


(צילום: שוץ צלמים)


מלבד כל אירועי הספורט האירוע יציע מגוון רחב של אטרקציות גם למי שמעדיף לרבוץ יותר מאשר לתזז. במקום יפתח מאהל ענק, שיארח את המשתתפים הרבים שיעשו קמפינג במקום. בין היתר יערכו לאורך סוף השבוע מופעי אקסטרים, הופעה חיה של להקה ודי ג'יי שירקיד את המשתתפים, תחרויות היתוליות נושאות פרסים וקבלת שבת. בנוסף יפתחו במקום מתחם אקספו, דוכני מזון ושתייה וגם "פאב רוכבים", שיספק מאוד בודאי את מי שלא יכול לוותר על בירה צוננת בסוף רכיבה.

"בארצות הברית נערכים פסטיבלים בשם fat tire festival" – מדובר באירוע של 3 ימים שכולל שלל פעילויות שקשורות לאופניים. אנחנו עושים את הגירסה הישראלית של הדבר הזה", מסביר נמרוד כהן, המנהל המקצועי של האירוע. "זה אירוע מאוד ייחודי בזכות המקום שבו הוא נערך, שנותן חוויה ויזואלית ואנרגטית עצומה וגם בגלל העובדה שהוא מאפשר לקהל מאוד רב גוני להשתתף – לרוכבים שלא רוצים להתחרות, לרוכבים שרוצים להתחרות קצת ולכאלו שרוצים להתחרות המון, וכמובן גם למשפחות וילדים"", הוא אומר.

2500 אנשים צפויים להשתתף בשלל המרוצים והמארגנים מצפים ש-1500 נוספים יגיעו לצפות. "בסוף השבוע הזה עומדת לקום עיר באמצע המדבר", מבהיר כהן, "יהיה מאוד כיף".

28.11.2012





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג