צפו || מאמן נבחרת ישראל בשחייה: "אני מתייחס לישראל כמו לאירופה"

לוקה גברילו המאמן השוויצרי של נבחרת ישראל בשחייה מדבר בראיון על המשחה שאפשר לבנות עליו כנס במשחקים האולימפיים, איך דייב מארש משתלב בטיפוח השחיינים הישראלים ולמה כל כך קשה לחיות פה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עברו כשנתיים מאז שליאוניד קאופמן סיים את תפקידו כמאמן נבחרת ישראל. דייב מארש האמריקאי מונה אז כיועץ המקצועי של איגוד השחייה והציפיות לשיפור מהיר היו בשמיים. בפועל, מארש מינה את קאיו קאייביץ' שיעבוד עם השחיינים בארץ. קאייביץ' סיים את תפקידו מוקדם מהצפוי והבא בתור היה לוקה גברילו, מאמן שוויצרי בן 36 שהוא בן טיפוחיו של דייב מארש. עכשיו הוא סוגר קצת יותר משנה בתפקיד וחגי אשלגי פגש אותו לראיון וידאו, שתוכלו לראות כאן למטה. אלה עיקרי הדברים שאמר גברילו (מתחת לוידאו).

תרבות חדשה

"אני חושב שהצעד הראשון הוא לייסד תרבות חדשה של עבודה. דרך חדשה לעבוד, דברים קטנים כמו איך השחיינים מתנהגים בבריכה ומחוצה לה", אומר לשוונג לוקה גברילו בראיון, "כשהגעתי דברים היו שונים. עכשיו אנחנו יותר מקצוענים וזו היתה המטרה בעונה שעברה והיה קשה לשנות את זה כי צריך לשנות דברים שהתרגלו אליהם במשך 10-15 שנים. באופן אישי אין לי מטרות לעונת החורף, בשנה שעברה התחרינו בחורף כדי להכיר אחד את השני ולא התכוננו לאליפות. השנה אנחנו רוצים להיות טובים באליפות העולם. יש לנו מטרות ברורות, אפשר להשיג שם קריטריונים למשחקים האולימפיים. אליפות העולם בבריכות ארוכות היא השיא והיא המטרה השנייה הכי חשובה. אני רוצה לדעת מה לא עשינו לא טוב ולהתרכז בזה, ולא להתחרות בחורף ולחשוב לפי זה.

"יש לי קשר אישי טוב עם דייב מארש. לפני שהגעתי לישראל עבדתי אתו בשארלוט והוא הציע שאעבור לישראל. אני לא מדבר אתו על הסטים באימון אלא על הכיוון הנכון, מה ההשפעה שלו ואיזה קווים מנחים לתת. אני מביא את השחיינים ליכולת מסוימת, אבל כדי לעבור אותה, יש רק מעטים בעולם שיכולים לעשות את זה ודייב מארש הוא אחד מהם. את השחיינים הטובים נשלח לשם, מירון חירותי יעבור לשם ויישאר כל הזמן. הבעיה היא שאנחנו לא יכולים לשלוח אנשים להרבה זמן כי יש להם מחויבויות בישראל כמו צבא ומשפחה. הייתי שמח שהרבה יעברו לשם לחצי שנה אבל זה בלתי אפשרי, אז נשלח אותם לסן דייגו לפרקי זמן מסוימים כדי שיתאמנו שם.

"אני מתייחס לישראל כמו לאירופה"

"אני מעריץ גדול של משחה  4 פעמים 200 חופשי, ביום הראשון שהגעתי לכאן אמרתי שיש מטרה אחת והיא השליחים במשחה הזה באליפות אירופה. זה הסיכוי הגדול ביותר שלנו להשיג משהו בטווח קצר. המנטור שלי היה גנאדי טורצקי שהיה מאמנו של אלכסנדר פופוב והוא תמיד אמר לי שהסוד בשליחים הוא השחיינים מספר 5 ו-6 כי הם ידחפו את 4 האחרים להיות חזקים יותר. הדרך להגיע למשחקים האולימפיים ולגמר זה בשליחים. הדרך לעשות נס, אם יקרה נס, זה יהיה בשליחים. אני לא רוצה להלחיץ כרגע את אנסטסיה גורבנקו, היא צריכה להתפתח ועכשיו זה הזמן המתאים בשבילה לעשות טעויות וללמוד מהן.

"בעניין הציפיות מהשחיינים אני מתייחס לישראל כמו לאירופה, ושם כשמדברים על מדליות זו הדרך הטובה ביותר להיכשל. זה לא כמו ארצות הברית, שם מדברים על המדליה והסביבה דוחפת אותך. באירופה אתה תחת לחץ וציפיות ובארצות הברית הולכים אתך.

על דניס לוקטב שזכה במדליית הכסף במשחה 200 חופשי במשחקי הנוער האולימפיים בארגנטינה אומר גברילו: "אנחנו נכוון אותו לשחות יותר למרחק של 400 ואולי אפילו 1,500. החלום שלי זה שהוא ישתתף במשחה ה-10 קילומטר באליפות ישראל במים פתוחים בסוף מרץ.. כנראה שינצחו אותו שם כי יהיו שם כל שחייני המים הפתוחים החזקים בארץ, אבל זה יגרום לו לחזור לבריכה ולעבוד קשה יותר". על תומר פרנקל, שזכה במדליית הזהב ב-100 חופשי באליפות אירופה לנוער בקיץ האחרון למרות שהוא בכלל כיוון ל-200 אומר המאמן השוויצרי: "את מה שהוא השיג ב-100 הוא עשה ללא אימונים ספציפיים ל-100. זה קרה רק בגלל שהוא שחיין מוכשר שעשה תכנית אימונים ל-200 חופשי".

"לפעמים אתה רוצה ללכת הביתה, אני רוצה להיות עם המשפחה שלי וכשוויצרי אני די סובל כאן לפעמים, אבל לקחתי אחריות וגם אמי שהיתה שחיינית אולימפית אמרה לי 'אם אתה מתחיל משהו תסיים אותו'. יש לנו מאמנים טובים כאן בישראל ואנחנו רוצים שיפתחו את אותה שיטת עבודה, סדר וארגון ומשמעת. כשהגעתי לכאן לא מצאתי מסמך אחד שבו היה כתוב מה עשו כאן 10 שנים, טוב או רע, אני לא יודע. אי אפשר להביא לכאן כל פעם מאמן ולהתחיל מאפס. אז אני ייסדתי כאן שיטת עבודה להמשיך אתה קדימה. אנחנו צריכים להבין שאם ישראל רוצה תוצאות טובות צריך שכולם יעבדו בשיתוף פעולה".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג