קבוצת השבוע || רצי המושבה

אנשים שלא עשו ספורט הופכים להיות רצים מן המניין תוך חצי שנה בקבוצה של רוני בן מוחה, שהעיקרון שלו הוא להנחיל את הספורט כדרך חיים תוך כדי מתן יחס אישי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קבוצת השבוע רצי המושבה
קבוצת השבוע רצי המושבה

קבוצת השבוע רצי המושבה

בדרך ל-10 ק"מ ב-40 דקות

בדרך ל-10 ק"מ ב-40 דקות | צילומים: באדיבות רצי המושבה

שם הקבוצה: רצי המושבה, פועלים בעיקר בפתח תקווה אך פתוחים למשתתפים גם מחוץ לעיר.

מייסדי הקבוצה: רוני בן מוחה. מאמן אתלטיקה ומדריך כושר אישי, רץ למרחקים בינוניים וארוכים (כולל עשרות מרתונים ואולטרה), רוכב תחרותי באופני כביש ושטח עם ניסיון של מעל 30 שנה בתחום בארץ ובחו"ל.

מאמנים בקבוצה: כרגע רק אחד, רוני בן מוחה.

איך קמה הקבוצה?
"כמענה לצורך ומתוך חזון לקדם את תחום הריצה החל מצעד ראשון ל"פדלאות" ול"מתפדלאים" שבינינו וגם בכדי לקדם את הספורט כדרך חיים. מסגרת הפעילות היום מציעה לכל אחד ואחת חוויית כושר אחרת. לכל המחפשים מסגרת הליכה שוברת שיגרה, לאלה שעדיין רצים "על המקום" ומחפשים דרך שונה להתקדם ולכל ותיקי המרוצים המחפשים להשתפר באתגר הבא, הפתרון עבורם נתפר באופן אישי תוך כדי השתלבות בפעילות הקבוצתית. כולם יכולים כי הכל אפשרי".

איפה ומתי נפגשים?

"נפגשים באתרים שונים בפתח תקווה בכדי לגוון ולהתאים את השטח למטרות האימון. ישנן ארבע אופציות לבחירה: שני ורביעי בבוקר לאוהבי הזריחה וטרום זריחה, וגם שני ורביעי בערב למאחרי הקום. האימונים כוללים: שיפור הכוח הבסיסי, סגנון נכון, עבודה על שרירים תומכים, למידת קצב וחיזוק התשתית האירובית והאנאירובית".

קבוצת השבוע רצי המושבה

שלא ידעו איך ל"השתדרג" ולהשתפר

הישגים בולטים של המועדון?
"לכל מי שמגיע חדש לקבוצה וקצת חושש מזה שמעולם לא עשה ספורט אני אומר: הניצחונות נמצאים בכל צעד קטן – לא רק על הפודיום. הקבוצה עדיין צעירה בכדי להציג רקורד של הישגים אבל היא קמה בכדי להשריש את עקרון הספורט כדרך חיים. הגיעו לקבוצה אנשים שמעולם לא עשו ספורט ומעולם לא רצו, ובתוך פחות מחצי שנה הם הפכו לרצים מן המניין. זהו הישג ענק. הגיעו רצים של שעות הפנאי, שלא ידעו איך ל"השתדרג" ולהשתפר, וירדו לראשונה משעה בריצת 10 ק"מ עד לאיזור ה-45 דקות. בקרוב יהיו לנו גם רצים של מתחת ל-40 דקות ב- 10 ק"מ. השמיים הם הגבול והרגל עוד נטוייה".

אירועי ספורט מועדפים?
"מרוצי הכביש מכל הסוגים (שילוב המקצים התחרותיים והלא תחרותיים למשפחות)".

האג'נדה שלנו:
"את הכל צריך לקחת בצורה שקולה ומדודה. ספורט כדרך חיים זוהי דרך חיים לשמה ולא פתרון קסמים לכושר לקוי או בעיית משקל, אך ברגע שמתחילים לפסוע בדרך זו, מתגלה עולם חדש ומופלא שקשה אחר כך להתנתק ממנו. ולכן:
אין עצלות – יש רק חוסר מוטיבציה.
נפש בריאה בגוף בריא – זאת לא קלישאה.
הכל אפשרי – גם זאת לא קלישאה".

מטרות באופק?
"לגדול בקצב איטי ולא על חשבון היחס האישי, להעביר את המסר כמה שיותר ולהתחיל עבודה עם הצעירים מלאי האנרגיות (גילאי 13-12 ומעלה)".

למה דווקא אצלנו?
"נסיון מצטבר בתחום של יותר מ-30 שנה לא הולך (רץ) ברגל וכמובן שלא נרכש כלאחר יד. מתוך 30 השנה הנ"ל, 17 שנים היו בחו"ל כאתלט תחרותי וכמתאמן במועדון ריצה מקצועי מהמובילים בארה"ב תחת שרביטו של הרץ האגדי ואשר מחזיק בשיאי עולם רבים, לאסלו טאבורי. בתקופה זו למדתי שיטת אימון ייחודית שיודעת להתאים עצמה לכל אחד ואחת בכל רמה ואותה אני מנחיל כאן למתחילים, למתקדמים וגם לכל מי שבאמצע. ובאמת למה? העבודה היא אישית עם כל אחד ואחת והאימונים מותאמים לרמה ולקצב ההתקדמות של כולם ובהתאם למטרות שכל משתתף מציב לעצמו".

קבוצת השבוע רצי המושבה

יש לנו בקבוצה סבא אחד וסבתא אחת

למי מתאימה הקבוצה?
"לכל אחד ואחת ולכל גיל. רמת הכושר ההתחלתי אינה מהווה כל מכשול ו/או יתרון. יש לנו בקבוצה סבא אחד וסבתא אחת ואצלנו גם לילדים יש מקום. לצעירים שבחבורה תכנית מיוחדת בהתאם לקבוצת הגיל. שוב, כולם יכולים כי הכל אפשרי".

יצירת קשר:
רוני בן מוחה. טל: 052-8839389, פקס: 03-7525607, מייל: [email protected]
"מזמין את כולם להצטרף לטרנד שסוחף בריצה את המדינה".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג