סרט TUFO להדבקת צמיגי טובולאר

פעם היו רק צמיגים תפורים. אלו צמיגים בצורת גליל הנתפרים לכדי צינור עגול עם פנימית בתוכם. במקרה של תקר צריך היה להוריד את הצמיג מהחישוק עליו הוא היה מודבק ולהדביק צמיג חדש. את התקר אפשר היה לתקן רק על ידי פתיחת התפרים של הצמיג והוצאת הפנימית. כדי להחזיר את הצמיג לתפקוד היה צריך לדחוס את הפנימית בחזרה לצמיג ולתפור אותו מחדש. צמיג אשר היה עובר תיקון מסוג זה לא היה חוזר להיות אותו צמיג איכותי כצמיגים מסוג זה. כיום רוכבים מעטים משמשים בצמיגים התפורים. המקצוענים רוכבים אל הצמיגים התפורים משום הפער האיכותי שלהם מהצמיגים הרגילים. ההדבקה והחלפת הצמיג נחשבת לעבודה קשה ומלוכלכת (מדבק בעיקר).  רועי קאפח מביא את החלק הנקי של הדבקת צמיג תפור - פס ההדבקה של חברת TUFO לצמיג תפור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


פעם היו רק צמיגים תפורים. אלו צמיגים בצורת גליל הנתפרים לכדי צינור עגול עם פנימית בתוכם. במקרה של תקר צריך היה להוריד את הצמיג מהחישוק עליו הוא היה מודבק ולהדביק צמיג חדש. את התקר אפשר היה לתקן רק על ידי פתיחת התפרים של הצמיג והוצאת הפנימית. כדי להחזיר את הצמיג לתפקוד היה צריך לדחוס את הפנימית בחזרה לצמיג ולתפור אותו מחדש. צמיג אשר היה עובר תיקון מסוג זה לא היה חוזר להיות אותו צמיג איכותי כצמיגים מסוג זה. כיום רוכבים מעטים משמשים בצמיגים התפורים. המקצוענים רוכבים אל הצמיגים התפורים משום הפער האיכותי שלהם מהצמיגים הרגילים. ההדבקה והחלפת הצמיג נחשבת לעבודה קשה ומלוכלכת (מדבק בעיקר).  רועי קאפח מביא את החלק הנקי של הדבקת צמיג תפור – פס ההדבקה של חברת TUFO לצמיג תפור

מאת:רועי קאפח, הקדמה: יאיר בן עמי


לפני כמה חודשים קבלתי זוג גלגלי קרבון למבחן (אשר יתפרסם בקרוב). את הגלגלים קבלתי ללא צמיגים כמובן. אביחי, מנהל החנות של עמית לוינזון בת"א הוא חבר לקבוצה ואנחנו רוכבים יחד, כאשר הוא שמע שאני צריך צמיגים הוא מייד הציע שני צמיגים של חברת טופו (גם עליהם נפרסם מבחן בקרוב) לניסוי כלים.

אחת המגרעות הגדולות של גלגלי טובולאר הוא הדבקת צמיגים
(אלה אם אתה רוכב מקצוען ומטפלים לך בציוד). לפני שמדביקים צמיג לגלגל יש להשאיר אותו מנופח לילה שלם על החישוק על מנת שיתרחב, אח"כ יש למרוח כמה שכבות של דבק על החישוק והצמיג. אח"כ יש למרכז את הצמיג על החישוק לפני שהדבק מתייבש (כמה זה מלכלך!) ואז שהכל כבר מוכן יש לחכות יום שלם שהדבק יתייבש.

בעודי יורד לקומה התחתונה של החנות ומקלל בראשי על מר גורלי: "קבלתי גלגלי קרבון ועכשיו אני צריך לחכות עד שכל תהליך ההדבקה יעבור" (דחיית הסיפוקים שלי בעבודה מתמדת), פונה אלי יואש המכונאי ומציע: "למה שלא תדביק עם פסי דבק את הצמיגים", עניתי שבעבר היה לי נסיון לא טוב עם המוצר ואני מעדיף דבק. "עזוב שטויות, בוא תראה כמה זה פשוט" יואש ענה והתחיל להתקין את הפס.

הכי פשוט בעולם, מדביקים את פס הדבק היטב וכאשר הוא מתוח על הצמיג. עכשיו מושכים את קצוות ציפוי הדבק העליונות קצת החוצה (זה פס דבק דו צדדי), מנפחים את הצמיג בלחץ נמוך ומעלים אותו על החישוק כשפס ציפוי הדבק מתחתיו. מעלים עוד קצת לחץ אוויר, ממרכזים את הצמיג על החישוק עד שהוא יושב בול במרכז ואז הקסם האמיתי-  תופסים את קצוות ציפוי הדבק העליון שמבצבצות ממתחת לצמיג ומושכים. זהו, הצמיג מודבק.


"עכשיו כמה זמן צריך לחכות שיתיבש" אני שואל את יואש (שוב אני ואי יכולת דחיית הסיפוקים שלי). "לא מחכים" הוא עונה, רצוי לרכוב על הגלגלים- זה מחזק את ההדבקה. העלתי לחץ ל 140 PSI ויצאתי מרוצה לרכיבה.

פס הדבק עשה לי עוד שינוי תפיסתי לגלגלי טובולאר עד היום ראיתי את הטובולאר ככלי לא פרקטי לרכיבות ללא רכב ליווי שיספק גלגל חלופי במקרה הצורך- אני יודע שיש אנשים שרוכבים עם צמיג טובולאר בכיס ובמקרה של פנצ'ר מעלים אותו על הצמיג ונוסעים בעדינות הביתה. עכשיו עם הפס דבק אני יכול להרשות לעצמי לרכוב על הגלגלי טובולאר שלי גם לבד, כל תהליך החלפת צמיג הפך לבדיחה.



מנקים את פני החישוק ומדביקים את הפס תוך כדאי מתיחה


מלבישים את הצמיג ומשאירים את קצוות סרט הכיסוי של הדבק בחוץ


ממרכזים את הצמיג על החישוק




מושכים את פס כיסוי הדבק

מומלץ כתוספת יעיליה- חומר מונע תקרים עליו יתפרסם מבחן נפרד


ציון-  5 (מתוך 5)

מחיר מומלץ לצרכן:
69 ש"ח ליחידה

להשיג  עמית לווינזון
רחוב החשמונאים 104 תל אביב 03-5612520
חלוצי התעשייה 35 מפרץ חיפה- 04-8405649
המלאכה 43 איזור התעשייה פולג- 09-8850446


רועי קאפח– רוכב אופניים מכור




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג