גברים, ספורט, טסטוסטרון ונשירת שיער

מתברר שככל שמסת השריר גדלה זהו סימן לכך שההורמון הטסטוסטרון עולה וכל אימון ספורטיבי משפיע על רמת הטסטוסטרון ומעלה אותו - אז איך כל זה משפיע על נשירת שיער אצל גברים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת: רן סמואלוב, חברת ד"ר סמואלוב

שמשון הגיבור היה השופט האחרון בתנ"ך, את סיפורו כולנו זוכרים, הוא היה בלתי מנוצח וכוחו היה בשערותיו. מתחריו הפעילו מניפולציה נשית על מנת לסחוט ממנו ווידוי ומיד גזזו את שערותיו על מנת לגבור עליו ולהביס אותו. זאת דוגמה אחת, אך מימי התנ"ך ועד היום אחד המאפיינים הבולטים בתרבות הגברית היא תחרותיות. בעת העתיקה התחרות התבססה על מי מצליח לכבוש יותר שטחים, אדמה ויעדים. בחברה השבטית התחרות סבבה על הצלחה בציד. ביוון העתיקה התחרו הגברים בהטלת כידונים והדיפת ברזל.

שיער

הקשר בין טסטוסטרון ונשירת שיער

עם הקדמה, ההתפתחות הטכנולוגית והשתכללות כלי המלחמה, רוב הגברים מעדיפים לוותר על מלחמות של ממש ולהפנות את האנרגיה למגוון תחרויות ספורט, לא משנה אילו, העיקר להפגין כמה שיותר טסטוסטרון בתחרויות שיט, כדורסל, בייסבול, כדורגל, ריצה, שחייה, אופניים ועוד. אך מה ההשלכות של עודפי ההורמון הגברי על גופו של הגבר הממוצע? מה המשמעות הרחבה יותר של שרירים מנופחים? הנה כמה עובדות חשובות על הקשר בין טסטוסטרון ונשירת שיער.

כל אימון ספורטיבי משפיע

ככול שמסת השריר גדלה זהו סימן לכך שההורמון הטסטוסטרון עולה. כל אימון ספורטיבי משפיע על רמת הטסטוסטרון ומעלה אותו. גברים המשתתפים בתחרויות וגם אלה המתאמנים רק למען גוף בריא יותר וחזק יותר, רואים בעליית מסת השריר מטרה חשובה ופועלים לא מעט להשגתה. לצערנו, גברים לא מודעים לכך שאחת הסיבות העיקריות לנשירת שיער גברית היא רגישות יתר של זקיקי השיער, בשל עלייה ברמות ההורמון הגברי טסטוסטרון (DHT- דיהידרוטסטוסטרון).

עם העלייה בטסטוסטורון נוצרת תחרות על האנרגיה הנדרשת לזקיקי השיער. עד כמה מוזר שזה יישמע, על מנת להשאיר שיער על ראש הגבר נדרשת לא מעט אנרגיה. ככל שההורמון הגברי מתגבר הוא מתחרה עם זרימת הדם באזור הקרקפת ושורשי השיער, וכתוצאה מכך זקיקי השיערה מתדלדלים ונחלשים עד שמאבדים מכוחם לגמרי. זו לא סיבה להיכנס לפניקה, להישאר על הספה ולא לצאת לרוץ או לדווש. אך חשוב לציין כי בעוד שפעילות ספורט המגדילה את מסת השריר מעלה את רמת הטסטוסטרון, פעילות אירובית מורידה אותו. וכמובן שלא היינו מספרים לכם את כל זה אם לא היו באמתחתנו כמה פתרונות יעילים. אם הבחנתם בתחילתו של "מפרץ" בפוני, או קצת יותר מידי שיערות על הכרית, ודאי תשמחו לדעת כי ניתן לחזק את סיב השערה ולטפל במקרים של שיער דליל כבר בשלבים הראשונים.

זהו פתרון יעיל נוח ויצירתי שלא עלול לגרור תופעות לוואי. מדובר בתכשירי שיער (שמפו ונוזל לשיער) המבוססים על קפאין, מחקרים רבים הראו כי מולקולת הקפאין חודרת במהירות לזקיקי השערה תוך 2 דקות בלבד, בשימוש חיצוני על גבי הקרקפת. חברה מובילה בגרמניה פיתחה את שמפו הקפאין ונוזל הקפאין הראשונים והיחידים בעולם, המיועדים לחיזוק סיב השיערה ולטיפול במקרים של שיער דליל.

זה לא אומר שעכשיו המתאמנים יהפכו מכורים לקפה – ההשפעה היא אך ורק דרך חדירת הקפאין לזקיקי השיערה, על ידי חפיפה יום יומית עם השמפו או נוזל השיער. מחקר שבדק את יעילות התכשירים בשימוש יום יומי, הראה שיפור במצב השיער אצל כ- 78% מהגברים תוך חודשיים ובכ- 83% מהגברים תוך 4 חודשים. תכשירים נוספים שקיימים היום ונמצאו יעילים בשלבים מתקדמים יותר של איבוד השיער הם שתי תרופות ותיקות: כדורים לבליעה על בסיס יומי, שעל פי מחקרים עוצרים את הנשירה הגברית אצת מרבית המטופלים. מרבית המטופלים. התכשיר השני הינו תמיסה אותה מרססים על הקרקפת פעמיים ביום. לשתי התרופות הללו שורה של תופעות לוואי ואחת מהן אף חייבת מרשם רופא.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גל עוקשי הגיב:

    שלום, אחד החברים שלי בן 15 והתחיל להתקרח בכיתה ח. הוא שעיר כמו אדם בסביבות גיל הארבעים, וזיפיו מאוד בולטים. האם ייתכן שעודף טסטוסטרון הוא הגורם להתקרחות?

  • עמרי הגיב:

    מה השם של השמפו

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג