ספורטאי השבוע || שמואל אלפסי

גם היום כשהוא נושק לגיל 60, הוא ממשיך בכל הכוח להתחרות בתחרויות איש ברזל ומרתון, ובמקביל למנכ"ל חברה גדולה. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - שמואל אלפסי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

שמואל אלפסי, 59, תל אביב, מנכ"ל חברת אמן, חברת ייעוץ הנדסי.

"הייתי 'הנער המשוגע' שמשכים לפני תחילת הלימודים ורץ בהרים" | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט? 
"גדלתי באילת ובגיל 14, לפני יותר מ-40 שנה, פגשתי את אריה אלון, מאמן ספורט שהגיע זה עתה לעיר. התחלתי לרוץ ומעולם לא הפסקתי. ייצגתי את בית הספר בתחרויות מרוצי שדה ברחבי הארץ. בכיתה י"ב הייתי 'הנער המשוגע' שמשכים לפני תחילת הלימודים ורץ בהרים עם שקי חול על הגב כדי להתקבל לסירת. העיסוק בספורט האתגרי כבר בילדות והמסלול המפרך ביחידה מובחרת, הכשירו אותי יותר מכל להתמודד עם האתגרים הפיזיים והמנטליים אותם פגשתי בבגרותי. בעשור החמישי לחיי השלמתי חמישה מרתונים וחמש תחרויות איש ברזל, 70.3 ק"מ. בחודש מרץ השנה השתתפתי במרתון טוקיו ושלושה חודשים לאחר מכן קינחתי בתחרות חצי איש ברזל במסלול מדהים ביופיו בלוקסמבורג, תחת המאמנת ענבר זהבי מקבוצת TRIHARD".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"השילוב של שלושת המקצועות, דורש שימוש בכלים דומים לאלה בהם אני משתמש בניהול חברה גדולה ומורכבת. הערכות לתחרות כוללות תכנון לטווח קצר וארוך, טקטי ואסטרטגי. התחרות הארוכה והקשה מחייבת התנהלות חכמה ומאוזנת תוך שימוש יעיל במשאבי האנרגיה העומדים לרשותנו ותדלוק נכון של המאגרים הזמינים. כל אלה ועוד הופכים את האימונים המפרכים והתחרות לאירוע מאתגר ומרתק שסופו, השגת היעד מהווה רגע שיא של אושר וסיפוק. רק החוצים את קו הסיום מבינים את החוויה ואת משמעותה, את ההתמכרות והכמיהה לרגע הזה".

ענף הספורט האהוב עלייך
"ענף הספורט שבו אני מרגיש, כמו בחיים, עם 'רגליים על הקרקע' ונמצא בשליטה מלאה על הנעשה הוא הריצה. אני רץ בשעות המוקדמות של הבוקר וזה גם מאפשר לי לתכנן את יום העבודה החדש בצורה האפקטיבית ביותר ולהתחיל את היום כשאני נמרץ וטעון באנרגיות חיוביות".

"הספורט הוא אמצעי המושלם לאיזון מנטלי" | צילום: אלבום פרטי

היכן אתה מתאמן?
"שנים רבות התאמנתי עם קבוצת הריצה של ניר גרינברג, עם חבורה נפלאה של אנשים. לניר יש שיטות אימון לא שגרתיות והדבר הפך את הריצה לחוויה חברתית. הוא הצליח להפוך 'מתאמני כורסה ושלט' לרצי מרתון ואנשי ברזל תוך פרק זמן בלתי יאמן. עבורי, המפגש של הריצה עם המישור החברתי היה חידוש מרענן ותמריץ גדול. כיום אני מתאמן עם קבוצת חברים. הניסיון הרב שצברתי במהלך 40 השנים האחרונות וקורס מאמנים שעברתי שהיה לצורך העשרה בלבד, מאפשרים לי התנהלות עצמאית ועזרה לספורטאים אחרים".

כמה שעות שבועיות אתה מקדיש לספורט?
"אני מקדיש כ-10 שעות בשבוע לריצה ולפני תחרויות עד 17 שעות שבועיות בכל המקצועות".



תחרויות שהשתתפת?
"חמישה מרתונים, השתתפתי ארבע פעמים בישראמן, חצי איש ברזל בלוקסמבורג, עשרות מרוצים וחצאי מרתון".

שיא אישי.
"שני אירועים מרגשים וחשובים שאינם קשורים לזמן הסיום: תחרות חצי איש הברזל הראשונה באילת, בה סגרתי מעגל בעיר בה גדלתי. מרתון טוקיו בו הדרכתי קבוצה נפלאה של שישה חברים וחברות שסיימו יחד איתי את המרתון בהצלחה".

"שמרו על איזון ושפיות" | צילום: אלבום פרטי

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"הקפה שאחרי, מול הים".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אני אוהב מאוד אוכל טוב ויין משובח אבל מקפיד לאכול ללא מטוגנים, מתוקים ושומנים".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"לפתוח את היום מוקדם לפני צאת החמה, להתחיל את יום העבודה בזמן ועם כולם. ללכת עם נורית, אשתי, פעם בשבוע לסדנת פיסול, לבשל לדנה ורומי בנותיי ובעיקר להבין שספורט הוא לא המטרה ואינו עומד בפני עצמו, הספורט הוא אמצעי המושלם לאיזון מנטלי ומקור אנרגיה המאפשר לנהל בהצלחה חברה גדולה אשר מעסיקה מאות עובדים, לנהל חיי משפחה וחיי חברה".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"פציעות יכולות להפוך אותי לייצור בלתי נסבל ".

סיפור בלתי נשכח? 
"בסיום חצי איש הברזל הראשון שלי, בהגיעי לקו הסיום, אני מבחין לתדהמתי בעדת צלמים שעומדת מולי, פנסי תאורה דלוקים, סרט מתוח וקהל גדול מריע בהתלהבות. לקח לי כמה שניות לתפוס שכל המהומה התכנסה לכבודו של מנצח איש הברזל המלא, שהגיע שנייה אחרי. מאז כבר שיפרתי דרמטית את התוצאות".

"השתתפתי במרתון טוקיו" | צילום: אלבום פרטי

מודל לחיקוי.
"אבי דה פילוסוף, מאמן ריצה אשר לקראת תחרות איש ברזל עבר תאונה קשה שהשאירה אותו משותק בפלג גופו התחתון. הכישורים המנטליים והפיזיולוגיים שסייעו לו כספורטאי; נחישות, השראה, סיבולת, התמדה וכמובן הישגים, אפשרו לו לחזור, לתדהמת כולם, לאמן ולעסוק בספורט ואפילו להציב לעצמו יעד חדש: השתתפות במשחקים הפראלימפיים בטוקיו".

טיפ לספורטאים אחרים?
"שמרו על איזון ושפיות. שלבו ספורט עם משפחה, קרירה, חברים".

מה המטרה הבאה? תחרות או אירוע ספורט קרוב בו אתה מתכנן להשתתף?
"כרגע הכל פתוח. אני לא יכול להתנהל לאורך זמן ללא אתגר ברור שמוביל אותי, ומניח שאמצא בקרוב יעד אקזוטי ומאתגר".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל [email protected] לדגנית לקבלת שאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג