ספורטאי השבוע של שוונג || עמית הר פז

הוא סיים לאחרונה את אולטרה טרייל מון בלאן, אחד המרוצים הקשים לרצי הרים והוא אוהב את השילוב של ריצה בשטח יחד עם תוואי הררי. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - עמית הר פז
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

עמית הר פז, 32, הרצליה, עו"ד ובעל רישיון ניהול תיקי השקעות, עובד בשוק ההון בחברת דיסקונט קפיטל חיתום

עמית הר פז רץ אולטרה מרתון

"אולטרה מרתון בסביבה הררית. ענף ספורט שעבורי הוא שילוב מעניין" | צילום: דביר אלמוג

איך נכנסת לראשונה לספורט? 
"לאחר הצבא, תקופה מאוד ארוכה לא עסקתי בספורט באופן קבוע ובתקופת ההתמחות שלי במשפטים, ברשות לניירות ערך, חזרתי לרוץ כאשר עשיתי את המרתון הראשון שלי ומשם התגלגלתי מהר מאוד לתחום ריצות השטח והאולטרה מרתון".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"לפני כמה שנים, הלכתי את שביל ישראל מדן ועד אילת ומאוד אהבתי את החיבור לטבע והכרת הארץ. אז עלה לי הרעיון להתחיל להתאמן לאולטרה מרתון בסביבה הררית. ענף ספורט שעבורי הוא שילוב מעניין בין החיבה שלי לריצה, הרים וטבע".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?
"ריצות שטח ואולטרה מרתון".

היכן אתה מתאמן? 
"לקראת ה-UTMB. בגלל שהייתי צריך להכין את הגוף שלי למרוץ ארוך של 170 ק"מ עם 10,000 מטר טיפוס מצטבר, הייתי צריך להגיע מוכן מבחינת סיבולת לב ריאה, ובעיקר להכין את הגוף לעמוד בעומסים גדולים לאורך זמן ממושך. בגדול, השתדלתי לשמור על ממוצע של 150-160 ק"מ שבועי, בשבועות העומס לקראת המרוץ, עם לפחות 4,000 מטר טיפוס מצטבר, כאשר במספר שבועות מועטים עברתי את ה-180-200 ק"מ בשבוע עם 5,000 מטר טיפוס, אבל השבועות הללו היו מעטים. בשונה מתקופות אחרות, בהכנה ל-UTMB העדפתי לבצע אימונים קצרים ועצימים יותר, על פני אימונים עם זמן רגליים ממושך כמקובל בענף ריצות האולטרה, אבל זו העדפה אישית. מה שעוד שהכנסתי לשגרת את האימונים שלי, אלו אימונים באזור החרמון עם השפעת גובה מסוימת. התאמנתי לא מעט בגובה שנע בין 2,000-1,500 מטר מעל פני הים, זה עדיין לא הגובה שציפה לי במרוץ, אבל זה הכי קרוב שיש בארץ".

עמית הר פז רץ אולטרה מרתון

"בהכנה ל-UTMB העדפתי לבצע אימונים קצרים ועצימים יותר" | צילום: דביר אלמוג

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים את/ה מקדיש לספורט?
"6-7 אימונים בשבוע".

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?
"בשנים האחרונות השתתפתי במספר תחרויות אולטרה מרתון בחו"ל ביניהן: TDS -UTMB, זו תחרות שנערכת בצרפת ואיטליה למרחק של 120 ק"מ עם 7,200 מטרים של טיפוס מצטבר וה- UTMB שעובר בצרפת, שוויץ וחוזר לצרפת למרחק של 171 ק"מ ו-10,000 מטרים של טיפוס מצטבר סביב הר המונט בלאן. Zugspitz Ultra Trail הנערכת בגרמניה, Persenk Ultra הנערכת בבולגריה, מרוץ בולט שהשתתפתי בו בארץ היה סובב עמק, במקצה ה-200 ק"מ ריצה".

שיא אישי מיוחד. 
"התוצאה שלי ב TDS -UTMB שנה שעברה, כ- 24 שעות ואני חושב שהתוצאה שלי ב-UTMB השנה היתה טובה ביחס לפציעה שסחבתי ולמזג האוויר הסוער שנפל ביום המרוץ".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן? 
"אני מאוד מתחבר לענף ריצות השטח והאולטרה מרתון ואני אוהב מאוד את תהליך ההכנה למרוצים ארוכים בחו"ל שיכול להיערך גם חצי שנה עד שנה לכל תחרות. כל הכנה למרוץ גדול היא מסע שאתה עובר. השנה קיבלתי סיוע מחברת 'דיסקונט קפיטל חיתום', 'SALOMON ישראל' ו-'GARMIN'. מה שסייע לי בהכנה למרוצים".

עמית הר פז רץ אולטרה מרתון

""אני מאוד מתחבר לענף ריצות השטח והאולטרה מרתון" | צילום: דביר אלמוג

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"משתדל לאכול מסודר, אבל לא מגזים עם ההרגלים".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"אני עובד בתחום ההנפקות בבורסה בחברת 'דיסקונט קפיטל חיתום' הנחשבת למרכזית ומובילה בתחומה ולכן יש לנו תקופות עמוסות של המון הנפקות. הריצה היא חלק משמעותי מהחיים שלי, אבל אני עדיין לא עושה את זה למחייתי אני משתדל כי שגרת האימונים שלי לא תשפיע על הקריירה. באמצע השבוע אני מנסה לשלב כמה שאפשר בין עבודה ואימונים ובסופי שבוע אני מבצע את האימונים הארוכים יותר, בעיקר בצפון הארץ. ההכנה ל-UTMB, דרשה ממני לנהל בצורה נכונה את הזמן במהלך השבוע ולמצוא את המינון הנכון בין קריירה לבין שגרת אימונים הדורשת לא מעט שעות".

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"להכיר כמה שיותר את המרוץ אליו נרשמים ואת מאפייניו. מאוד מורכב להגיע מוכן למרוץ אולטרה בהרי אירופה, קיים פער מבחינת האזורים בהם אנחנו יכולים להתאמן בהם בארץ. אין בארץ שום אזור הררי, לרבות החרמון, שיכול לדמות בצורה מספקת את המרוצים בחו"ל ולכן אני יכול להמליץ למי שנרשם למרוץ זה או אחר, להיכנס לאתר המרוץ, לעיין בפרטי מסלול התחרות, להכיר ככל האפשר את גרף הגבהים שלו ולנסות להתאים את תוכנית האימונים לתוואי השטח של המרוץ ולטיפוס המצטבר הנדרש. כמו כן, בחיפוש פשוט באינטרנט תמצאו המון מידע וסרטונים שיכולים להכין אתכם טוב יותר מבחינת הכרת מסלול המרוץ".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?
"אני מאוד רוצה להגיע לשתי תחרויות יוקרתיות בארה"ב של 100 מייל: Hardrock 100 הנערכת בקולורדו ו- Western States מאה מייל הנערכת בקליפורניה ואני רוצה להשתתף שוב – UTMB שנה הבאה, הכל תלוי לאיזו תחרות אצליח להיכנס ואיך זה ישתלב בעונת המרוצים שלי.

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן


אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל [email protected] לדגנית לקבלת שאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג