ספורטאי השבוע של שוונג || עופר (במבי) פלד

הוא הישראלי היחיד שחצה את תעלת למאנש פעמיים במסגרת מרוץ שליחים. הוא ממקימי קבוצת הספסל ולא מוציא את הראש מהמים. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - עופר פלד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עופר פלד ספורטאי השבוע צילום: אלבום פרטי

עופר (במבי) פלד, 47, בעלים ומנכ"ל חברת יצוא

עופר פלד ספורטאי השבוע צילום: אלבום פרטי

"אוהב לשחות בים שגלל שזה זמן לחשוב בשקט | צילום: אלבום פרטי

מקום מגורים: ראש העין

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"עד גיל 37 לא עשיתי מאום. חבר לקח אותי לשחות בקבוצת מאסטרס באורנית משם למכבי שוהם שחייה ומשם לים. שוחה רק בים. השחייה הפכה אותי מכרסטן עם ידיים דקיקות לאיש גדול ורחב גוף".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"אוהב לשחות בים שגלל שזה זמן לחשוב בשקט, אוהב את ליטוף המים, גלים, זרמים, אין צורך להתרכז סביב ברכבים, מכשולים בשביל וכדומה. נהנה מאוד לשחות במים קרים – מחדד את חושיי. הקור והשחייה, ההתמודדות מול תנאי ים משתנים הם חלק עיקרי עבורי. אני נהנה לחנוך ללוות ולהסביר שחיינים חדשים הן בשחייה בים והן בשחייה במים קרים מלוחים ומתוקים".

עופר פלד ספורטאי השבוע צילום: אלבום פרטי

"ראיתי שחיינית קטועת רגל נלחמת בגלים" | צילום: אלבום פרטי

ענף הספורט האהוב עלייך?
"שחייה בים".

היכן מתאמן?
"שוחה עם קבוצת ספסל בחוף הצוק. הקבוצה הוקמה לפני חמש שנים על ידי אלון קורק, איתי אורנשטיין, תמי האן ואנוכי. רצינו להפסיק לשחות בבריכה, חפשנו מרחבים, טבע. באותה תקופה שחייה בים היתה ספוראדית וכמעט ולא היו קבוצות. כל הידע נרכש מהמרשתת, שיחות עם שחיינים, ספרות וניסיון אישי. עם השנים הקבוצה גדלה לכ- 25 שחיינים שאוהבים לשחות יחדיו בים בארץ ובעולם".

עופר פלד ספורטאי השבוע צילום: אלבום פרטי

"קבוצת 11 רגליים צלחה בהצלחה את התעלה" | צילום: אלבום פרטי

מה מספר האימונים השבועיים שאתה מקדיש לספורט?
"5 אימונים בשבוע, שחייה נטו בכל אימון 2 עד 5 קילומטר. מחכה ומייחל לשחות בחורף, כמובן ללא חליפה שממזמן נתרמה לספורטאי טריאתלון".

תחרויות שהשתתפת?
"צליחת הכנרת לרוחב. צליחת התעלה האנגלית בשליחים 2015 ו- 2016, אני הישראלי היחיד שעשה זאת פעמיים. משחה אגם אונטריו בקנדה. משחה אגם 55 באנגליה. אגם פירמיד הורקיס הקנדים ומירב המשחים בארץ".

שיא אישי.
"שליחים תעלה אנגלית קבוצת ספסל 2015. שליחים תעלה אנגלית קבוצת 11 רגליים 2016. בשנת 2012 נסעתי למחנה אימונים של מים פתוחים בפאלמה SWIMTRACK. עד אז שהמים היו 24 מעלות ישר עליתי על חליפה. הגעתי לשם עם 15 שחיינים וכולם למעט אחד ללא חליפה. משחה ראשון 20 דקות אני עם חליפה והם ללא (מים 16 מעלות). הייתי בטוח שיחטפו היפוטרמיה. כלום, נאדה גורנישט. והיו שחיינים ושחייניות שמנים ורזים.
בערב ניגש איש מבוגר עם זקן עבות ומשקפיים, שהיה מדריך, ואמר לי 'שמי קווין מרפי אני מלך הצליחות של התעלה. אתה אדם גדול. מחר תכנס למים ללא חליפה ותהיה 5 דקות. אם יהיה לך קר תצא ותלבש את החליפה. אל תדאג אסתכל עליך'. לפי דעתי הוסיף – 'אין לך שום בעי'. לא ישנתי כל הלילה. כמו ישראלי מצוי, למחרת בבוקר נכנסתי ראשון .קר, קר מאוד. חשבתי שעוד מעט אני קופא. התחלתי לשחות הסתכלתי על השעון עברו 5 דקות ואני בחיים. קוין צעק – 'מה שלומך?' ואני מחייך מאוזן לאוזן. מאז אותו יום, לא השתמשתי בחליפה. כבר באותו שבוע להפתעתי שחיתי 6 שעות 15.4 מעלות.

עופר פלד ספורטאי השבוע צילום: אלבום פרטי

"השחייה עושה לי טוב" | צילום: אלבום פרטי

לפני שנתיים אילנית יורמן ארגנה משחה תרומה לילדי ספיבק. חבר ביקש שאעזור. עזרתי וראיתי שחיינית קטועת רגל נלחמת בגלים. אחרי שקבלה את עזרתי לעבור את הגלים, גמלה החלטה בליבי – היא תחצה את התעלה. במשך שנה וחצי שחינו יחדיו בכל מזג אוויר תוך כדי ששחתה ללא חליפה בחורף. לעולם לא קטרה ולא התלוננה. במחנה בפאלמה שם שחיתי 6 שעות רצוף במים של 15 מעלות היא שחתה 3 שעות. ואכן קבוצת 11 רגליים צלחה בהצלחה את התעלה. ב-2015 ליוויתי בשחייה, שלשה פאראאולימפים בישראמן אילת, מדהימים".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"מחדד את החושים, השחייה עושה לי טוב. אני לא שחיין מהיר ולא אוהב לשחות מהר. בספסל יש ספסל אחורי – זה המקום של האיטיים יותר, המחלימים וסתם אלו שלא בכושר או שבא להם לשחות לאט. זה מקומי הטבעי. לשחות בשקט שלך במהירות הנוחה לך לחשוב להביט ולהרגיש".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אוכל מזון מגוון, לרוב אורגני וטבעי. שומר על המשקל , הגוף זקוק לשומן לשחייה במים קרים. אוהב לאכול ונהנה מאוכל. ישן 6 שעות בלילה".

IMG-20160906-WA0026

"תהנו מהדרך ולא רק מהמטרה" | צילום: אלבום פרטי

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"שוחה עם זריחת החמה כך שכל היום פנוי למשפחה ועבודה. כל המשפחה עוסקת בספורט – אשתי במאמאנט משחקת ומאמנת, הבת בת ה-15 גולשת גלים והבן בן ה – 10 כדורסל וג'ודו. בבית בנינו באמבטיה קולבים רבים לייבוש בגדי הים והספורט. לעיתים זה נראה כמלתחה בקאונטרי קלאב".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"זיהום הים ע"י הרשויות, טינופת בחוף, פריצה למכוניות".

סיפור בלתי נשכח?
"לפני כשנתיים יצאתי מים גלי וסמוך לחוף איש מבוגר התמוטט במים הגל כמובן הפך אותו, הרמתי אותו והוא עמד. המבט של הוקרת התודה".

מודל לחיקוי.
"ירון דוידי – חבר לקבוצת ספסל המתאמן לצליחת התעלה בסולו. עד היום ניסה פעם אחת, אך לא סיים בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים, ובכך הפך לישראלי השלישי אי פעם שניסה לצלוח את התעלה האנגלית לבדו. איש מדהים"

טיפ לספורטאים אחרים?
"תהנו מהדרך ולא רק מהמטרה, תפרגנו לאחרים, תנו יד וכתף. תהיו שלמים עם העיסוק. תתנדבו ותתמכו, תסייעו לאחרים והכי חשוב כל דבר במידה כמו שאומר איתי חבר לשחייה – כל יום שחייה שכזו עד גיל 90 , ואנחנו מסודרים".

מה המטרה הבאה?
"צלילת אגמים בחו"ל, בשליחים. צליחת התעלה, חיידק מדבק".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג