ספורטאי השבוע של שוונג לקראת מרתון סמסונג תל אביב || אודי מועלם

הוא התמכר לריצה וממליץ לכל אחד ואחת לעסוק בספורט וביום שישי הוא יעמוד על קו הזינוק לחצי מרתון סמסונג תל אביב. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג אודי מועלם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אודי מועלם, 43, מתגורר בקדימה, עובד בסלקום

אודי מועלם

"אני ממליץ לכל אחד ואחת לעסוק בספורט" | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט? 

"עברתי תאונת אופנוע בשטח ושברתי חוליה בגב. בסיום השיקום עליתי במשקל וסבלתי מכאבי גב קשים. מטפל בטויונה המליץ לי לחזק את השרירים ומצאתי את עצמי מתעמל בהדרגה מדי יום בחדר הכושר לחיזוק השרירים ובשלב מסוים זה הפך לפיתוח שרירים. במהלך השנים הוספתי יוגה והיום אני מתעסק בעיקר בריצה ושחייה".

למה בחרת דווקא בספורט זה?

"בשנת 2011 ראיתי שיש מרוץ 10 ק"מ בעין גדי, במקום ובתאריך שבו עברתי את התאונה כמה שנים קודם לכן. החלטתי שזו דרך טובה לסגור מעגל עם המשפחה שלי ולרוץ במקום שיכולתי לסיים בו על כיסא גלגלים".

ענף הספורט האהוב עלייך?

"כיום אני יותר מחובר לריצה".

היכן אתה מתאמן?

"בריצה אני מתאמן בקבוצת M&M של מוטי מזרחי. בשחייה אני מתאמן בעולם המים של אורי סלע בפולג, יחד עם הקבוצה התחרותית של סלקום המשתתפת בליגה למקומות עבודה".

כמה שעות שבועיות אתה מקדיש לספורט?

"אני משקיע בין 12-14 שעות אימון בשבוע כאשר יום מנוחה מבחינתי זה אימון All body בחדר כושר".

 

 

"כיום אני מכור לספורט ולמרות זאת יש רגעי משבר" | צילום: אלבום פרטי

 

תחרויות שהשתתפת?

"השתתפתי בעשרות תחרויות ריצה, החל מ- 10 ק"מ, חצי מרתון ומרתון תל אביב וטבריה, הר לעמק. כמו כן השתתפתי בתחרויות שחייה בבריכות קצרות כחלק מליגה למקומות עבודה. השנה לראשונה השתתפתי במרוץ המדרגות של עזריאלי ומאוד נהנתי מאימוני ההכנה".

שיא אישי. 

"אין ספק שההישג הכי מרגש שלי הוא מרוץ עין גדי. שם סגרתי מעגל והתאהבתי בריצה. אני כל הזמן משפר תוצאות בריצה ושחייה אבל מבחינתי השיא הוא התמדה לאורך זמן באימונים ותזונה".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"כיום אני מכור לספורט ולמרות זאת יש רגעי משבר, למרות שיש לי מסגרת אימונים, חברים, מטרה וזה מאוד חשוב.
אם כל זה לא עוזר אז אני תמיד חוזר למשפט הבסיס: 'אני עושה כי אני יכול'. הכאב בשרירים אחרי אימון קשה, הוא זה שנותן לי תחושה של 'אני חי'".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה?

"אני משתדל לשמור ולהקפיד על תזונה מותאמת לאורח חיי הספורטיביים".

"לא אשכח את ההכנה למרתון תל אביב הראשון שלי" | צילום: אלבום פרטי

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"שלוש פעמים בשבוע אני מקיים אימונים קצרים של שעה וכך מתאפשר לי לארגן את הילדים למסגרות ולצאת לעבודה.
שלוש פעמים בשבוע אני מקיים אימונים כפולים ויוצא מוקדם מאוד מהבית. בימים אלה אני משתדל להגיע מוקדם הביתה ולהיות עם המשפחה. אני חושב שהשאלה הנכונה היא – האם אני רוצה? כי אם אני רוצה אז אני יכול וזה הסוד".

על מה היית מוותר בספורט שלך?

"הייתי מוותר על פציעות של עומסים, ואם אפשר גם על מתיחות".

סיפור בלתי נשכח? 
"לא אשכח את ההכנה למרתון תל אביב הראשון שלי. כשהתחלתי בעולם הריצה, רצתי עם קבוצת הריצה של סלקום ובשיחות תוך כדי הריצה לא דמיינתי שארוץ מרתון, דרור תמיד היה אומר לי 'חכה יום אחד אתה תרצה'. באמת יום אחד רציתי והעזתי לדבר והתחלתי להתאמן עם תכנית מהאינטרנט וזה לא היה זה. ביקשתי מדרור, שהפך עם הימים למאמן ריצה, לאמן אותי למרתון תל אביב. עם טיפה שכנועים הוא גם הסכים. עדכנתי אותו איך התאמנתי עד עכשיו ושאני אחרי פציעה של שין ספליט ונמצא בפציעה נוספת ב-ITB. דרור למוד המרתונים לא התרגש ובאדישות אמר לי 'בסדר, נסתדר עם זה' והוא בנה לי תכנית אימונים שלמה על קרוס טריינר שכללה אינטרוואלים, טמפו ונפח הכל בשביל להבריא מהפציעה ולהיות מסוגל לרוץ במרתון תל אביב 2017. אני לא אשכח את המסכמת למרתון כשרצתי על הקרוס טריינר ובעיקר לא אשכח את המרתון עצמו, לא רק שסיימתי אותו, גם ירדתי מארבע שעות בליווי של דרור שהיה הפייסר שלי".

מודל לחיקוי נערצת 

"אין לי דמות נערצת ברורה, אני שואב מכל עמיתי הספורטאים את נושא ההתמדה והרצינות באימונים".

"מבחינתי השיא הוא התמדה לאורך זמן באימונים ותזונה" | צילום: אלבום פרטי

טיפ לספורטאים אחרים?

"החיים חזקים מאיתנו וזה סוחף להישאב לחיי היום יום, להתלונן על המשקל שעולה, העבודה והילדים גם הגיל ועייפות החומר שבאה איתו. אני ממליץ לכל אחד ואחת לעסוק בספורט, כל אחד מה שמתאים לאורך החיים שלו ומה שעושה לו טוב. במקצועיות או לצורך הנאה".

מה המטרה הבאה? 

"סיימתי את מרתון טבריה שהיה מאתגר מבחינתי. אני משתתף בחצי מרתון תל אביב".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל [email protected] לדגנית לקבלת שאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג