ספורטאי השבוע של שוונג לקראת מרתון סמסונג תל אביב || דור זבולון

אחרי שהגיע למשקל של למעלה מ-100 ק"ג, החליט לקום ולהתחיל לרוץ. מאז הספיק לעשות כ-30 תחרויות, מרתונים ואיש ברזל והשנה ירוץ במרתון תל אביב ויגייס כספים למען עמותות "דובוני החלמה" - בואו להכיר מקרוב את דור זבולון ספורטאי השבוע של שוונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

דור זבולון, 35, פתח תקווה, עובד בהייטק


 

איך נכנסת לראשונה לספורט? 

"המראה החיצוני הפריע לי, שקלתי מעל 100 קילו. בוקר אחד קמתי ואמרתי לעצמי 'זהו, מהיום אני מתחיל לרוץ'. זה קרה כחמישה חודשים לפני מרתון תל אביב 2014. כמה ימים לאחר מכן כבר נרשמתי לחצי מרתון והצבתי לעצמי יעד ואמרתי שבעזרת הריצה הזו אני עומד לשנות את חיי, וזה מה שאכן קרה".

למה בחרת דווקא בספורט זה?

"רכבתי שטח המון שנים לפני שהתחלתי לרוץ. בריצה יש משהו מאוד מיוחד, גם ברמה הפיזית וגם ברמה המנטלית. בריצה יש משהו שגורם לגוף לעשות מעבר בעוד שבאופניים אפשר לשחק עם ההילוכים, בריצה זה מצב אחר בו הגוף חייב להתגייס לעבודה. הריצה השפיע המון על המשקל שלי, אחרי חמישה חודשי ריצה כבר הצלחתי להגיע למשקל של 70 ק"ג".

"המראה החיצוני הפריע לי" | צילום: אלבום פרטי

ענף הספורט האהוב עלייך?

"אופניים זו האהבה הכי גדולה שלי".

היכן מתאמן?

"מתאמן בקבוצת TriZ באימונו של זוהר זייף".

מה מספר אימונים שבועיים שאתה מקדיש לספורט?

"משתדל בין 5-7 אימונים בשבוע. בתקופות עומס מתאמן כ-10 שעות במהלך השבוע וכ-15 שעות בסוף השבוע".

"השתתפתי בכמעט 30 תחרויות" | צילום: אלבום פרטי

תחרויות שהשתתפת?

"השתתפתי בכמעט 30 תחרויות בשנים האחרונות, ישראמן, איירונמן אוסטריה, מרתון תל אביב משנת 2014, מרוץ אייל, טריאתלון גן שמואל, נייט ראן ועוד".

שיא אישי.

"במרוץ כפר סבא בשנת 2016 עשיתי שיאי אישי ב-10 ק"מ, 44:06 דקות ושנה שעברה רצתי באופן עצמאי 50 ק"מ בפחות מ-5 שעות והשנה אני רשום כבר ל-100 ק"מ בסובב עמק".

"רוצה להמשיך לעשות את מה שאני עושה עוד שנים" | צילום: אלבום פרטי

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן? 

"אני תמיד מציב לעצמי מטרה מאוד גדולה ומתחייב אליה בצורה פומבית והדבר גורם לי להתמיד. מה שגורם לי למספיק מוטיבציה הוא לשבור את הגבולות ולעשות דברים שנתפסים בעיני כלא אנושיים לדוגמה לרוץ 100 ק"מ, אין בזה שום היגיון ושום צורך אנושי, אבל אני רוצה להוכיח לעצמי שאני יכול".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? 

"אני מכור למתוק, אז אני לא מכניס שוקולד הביתה, חוץ מזה אני אוכל רגיל ובארוחות קבועות".

"יש אלימות בכביש כלפי רוכבי האופניים" | צילום: אלבום פרטי

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"מילת המפתח היא איזון ולכן חשוב לזכור שלא בת הזוג, הספורט או העבודה זה הכל בחיים, השילוב של כל הדברים יחד הוא מה שהופך את החיים למאושרים ולא כל אחד מהם לחוד".

על מה היית מוותר בספורט שלך?

"הייתי רוצה לוותר על כל האלימות בכביש כלפי רוכבי האופניים".

סיפור בלתי נשכח? 

"חודשיים לפני איירונמן אוסטריה התנגש בי רכב באימון רכיבה, שברתי כתף וקרעתי איברים פנימיים אך איכשהו הצלחתי להתאושש ולעמוד על קו הזינוק בדיוק חודשיים אחרי התאונה".

מודל לחיקוי

"ג'יימס לאוורנס, האיירון קאוובוי שעשה 50 איירונמנים, ב-50 מדינות וב-50 יום וגם נתי גרוברג".

"להתמיד, זה שם המשחק" | צילום: אלבום פרטי

טיפ לספורטאים אחרים?

"להתמיד, זה שם המשחק".

מה המטרה הבאה?

"המטרה הבאה היא 100 ק"מ בסובב עמק. אותי פחות מעניין לשבור שיאי וזמנים, השאיפה שלי היא שאוכל לעשות זאת כל החיים. החלום שלי הוא להמשיך לעשות את מה שאני עושה עם אחי גיל עוד עשרות שנים ולספר את החוויות שלנו לנכדים, להפוך את הספורט לאורח חיים. אם אני ארוץ חמש דקות יותר ואפצע זה לא שווה את זה. קווי הסיום שאני חוצה בדרך נועדו כדי לייצר משהו שמניע אותי וגורם להתמדה. מרתון תל אביב עבורי הוא מסורת והיה פתח לחיים חדשים. השנה ארוץ במרתון תל אביב למען עמותת 'דובוני החלמה' הפועלת כ-12 שנה כעמותה רשמית ומעל 16 שנה כמיזם חברתי. הפרויקט הגיע לעשרות אלפי אנשים, חולי סרטן מבוגרים וילדים, מחלקות גריאטריות ומטופלים רבים אחרים. העמותה מעניקה דובוני החלמה עם הוראות חיבוק מיוחדות ושיטת הענקה ייחודית שמחזקת אנשים בתהליך ההחלמה. בימים אלה העמותה מחפשת תורמים וגם שותפים מהמגזר העסקי לשותפות חברתית מרגשת ומחבקת שתעניק חיבוק של אהבה לעוד הרבה אנשים ולכן אני מרגיש שליחות לרוץ 42.2 ק"מ ולסייע בהתרמת כספים".

לתרומה לעמותת "דובני החלמה"

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל [email protected] לדגנית לקבלת שאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג