ספורטאי השבוע של שוונג || גיל מעין

ביומיום הוא מצליח להיות מנכ"ל חברה ולשלב בה את האהבה שלו לספורט אתגרי וקרוספיט. ביום שישי הוא השתתף בישראמן אילת, אז בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - גיל מעין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: ניר עמוס

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

גיל מעין, 53, מנכ"ל חברת מיקדן ניהול ואחזקה, תל מונד

"תמיד אהבתי ספורט והתאמנתי בצורה מדודה " | צילום: צלמי שוונג

איך נכנסת לראשונה לספורט? 

"תמיד אהבתי ספורט והתאמנתי בצורה מדודה. בצעירותי אף הייתי שחקן כדוריד וזכינו באליפות המדינה לנערים. בשלב מאוחר יותר של החיים כשנהייתי הורה, חיפשתי זמן איכות עם הבן המתבגר שלי שבאותה עת התחיל להתאמן בקרוספיט, ממש כשזה הגיע לארץ והפך לתופעה ממכרת. משם זה היה מדרון חלקלק וכיום אני עוסק במגוון ענפים – קרוספיט, טריאתלון ומירוצי מכשולים".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?

"כיום העיסוק המרכזי שלי בספורט הוא טריאתלון, בעיקר בשל הגיוון, הצורך ללמוד דברים חדשים והקושי המנטלי הכרוך בכך".

מה ענף הספורט האהוב עלייך? 

"קרוספיט גובר על השאר, מביא אותי לקצה בזמן קצר, אימון שאינו חוזר על עצמו, עובדים על כל השרירים בגוף, אוירה של אטרף".

היכן אתה מתאמן? 

"מתאמן בכמה מסגרות: בקרוספיט מזה 4 שנים במועדון 'קרוספיט הזאבים' של ג'וני וולף בישוב משמרת. האימונים במסגרת של קבוצות משתנות של כ- 15 איש, אווירה של קהילת ספורט, אימונים חזקים, מאמן עם 'שריטה' חיובית. בטריאתלון מזה שנה וחצי במועדון "טריהרד" של תום מרמרלי תחת המאמנת ענבר זהבי. מתאמן לקראת איש ברזל מלא, אוירה מקצוענית, תוכנית מאורגנת, משמעת, קבוצה גדולה של 100 איש. חוץ מזה, מתאמן גם לבד בריצה, שחייה ורכיבה. מידי שנה משתדל לשלב לפחות תחרות מכשולים אחת, בארץ או בחו"ל: TOUGH MUDDER, באחוזה באנגליה – 21 ק"מ ריצה בבוץ וקרח, 20 מכשולים, DIRTY WEEKEND בפארק במיד אנגליה – 33 ק"מ ריצה בבוץ, 200 מכשולים), MUD DAY בתל אביב, IRON BEAST ועוד".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?

"תלוי בתחרות היעד. לאחרונה התאמנתי לישראמן באילת והאימונים היו בסדר גודל של חצי משרה".

"התאמנתי לישראמן באילת והאימונים היו בסדר גודל של חצי משרה" | צילום: ניר עמוס

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?

"חצי ישראמן, 2 מרתונים, 5 טריאתלונים, 5 תחרויות מכשולים והרבה סבל, סיבולת, מאמץ ואושר עילאי".

שיא אישי מיוחד.

"בינתיים תחרות השיא היתה בישראמן, חצי איש ברזל קשוח ומאתגר בכל הקטגוריות – רכיבה עם טיפוס של 2,000 מטר ורוח בהרי אילת, שחייה בים לא קל יחסית לעונה וריצה קשה בחום לא צפוי".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן? 

"מאבק מנטאלי יומי, מוכוון מטרה ארוכת טווח".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?

"עובד עם תזונאית ספורט דניאל בר אדון, שילוב ראוי של פחמימות וחלבונים, ירקות ופירות, בייחוד לאור העובדה שאיני אוכל בשר".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"צריך ניהול זמן מאוד קפדני, לייצר שעות פעילות נוספות במהלך היממה ולקום מוקדם בבוקר. עדיף לצבור את שעות האימון בבקרים ובסופי שבוע, כך שיהיה פנאי גם לעבודה ולמשפחה בערב. אין ספק כי נדרשת משמעת רצינית למטרה ראוייה, ויש למצוא ביניהם את האיזון, לנסות לשמור על פרופורציה. מדי פעם להכניס בשגרה פעילויות פנאי ובילוי, ולדעת להתמודד עם קשיים ומשברים. חייבת להיות תוכנית פעילות מוגדרת עם יעדים אסטרטגיה מתאימה להגשמתם. שורה תחתונה, הרבה יותר אפקטיבי מפסיכולוג".

על מה היית מוותר בספורט שלך?

"שחייה. למרות שגדלתי בקריות ליד הים, מעדיף לתפוס גלים מאשר לשחות חתירה".

"מנסה למצוא את האתגר שיכול לעניין אותי ולגרום לי עוד להתפתח" | צילום: צלמי שוונג

ספר סיפור בלתי נשכח?

"באחת הפעמים הראשונות ששחיתי בים עם חליפת שחייה, הגעתי למצב של היפר ונטילציה באמצע הים מהלחץ של החליפה ומכך שלא הייתי מתורגל בשחייה עם חליפה. לא הצלחתי להסדיר את הנשימה, דישדשתי עד החוף ויצאתי להתאושש, סוג של טראומה. למחרת, עשיתי הכנה פיזית ומנטאלית ממושכת עם עצמי, לבשתי את החליפה לפני כדי להתרגל, ושחיתי ללא בעיה".

מי המודל לחיקוי שלך? 

"אין לי דמות ממשית כזו. אני בעיקר מדמיין ומכוון ל'אני' המשופר שלי. מנסה למצוא את האתגר שיכול לעניין אותי ולגרום לי עוד להתפתח".

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?

"להיות צנועים בכל מה שקשור בספורט סיבולת. יש המון משתנים שאינם בשליטתנו, מדובר בתחרויות מורכבות וממושכות, יש צורך לדעת לנהל משברים ולא לדחוף את עצמך לקצה ללא מחשבה".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?

"איש ברזל מלא בהמבורג בשנת 2019".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן


אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • קים מאור הגיב:

    להיות צנועים בכל מה שקשור בספורט סיבולת. יש המון משתנים שאינם בשליטתנו, מדובר בתחרויות מורכבות וממושכות, יש צורך לדעת לנהל משברים ולא לדחוף את עצמך לקצה ללא מחשבה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג