ספורטאי השבוע של שוונג || אור שילון

הוא אמנם צעיר, אך הייחוס המשפחתי שלא ניווט אותו כך שאת החצי מרתון הראשון שלו סיים כבר בגיל 18 והאהבה הגדולה שלו היא ריצת הרים. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - אור שילון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אור שילון ספורטאי השבוע
אור שילון ספורטאי השבוע

אור שילון, 26, מפתח רשת בחברת Pure Strategic Solutions

אור שילון ספורטאי השבוע

"את מרוץ ה-10 ק"מ הראשון שלי רצתי בגיל 14" | צילומים: אור שילון

מקום מגורים: "בולדר קולרדו, אבל מאוד בקרוב חוזר לישראל להיות סטודנט באוניברסיטת תל אביב".

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"את מרוץ ה-10 ק"מ הראשון שלי רצתי בגיל 14, כאשר התאמנתי עם אבי, המאמן רן שילון. המרחקים הלכו והתארכו כך כאשר את חצי המרתון הראשון שלי סיימתי בגיל 18 ומרתון מלא בגיל 23. במהלך האימונים למרתון התחלתי לרוץ בשטח והתאהבתי".

למה בחרת דווקא בספורט זה.
"ריצת שטח היא דרך מאוד יעילה לטייל. אני מוצא את עצמי מספיק ביום אחד לראות נופים מדהימים שאפשר לראות אחרת רק בטרק של כמה ימים. אין בשבילי תחושה כמו להגיע לפסגה".

אור שילון ספורטאי השבוע

"טיפסתי למעלה מ-170,000 מ' אנכי בשנה האחרונה"

ענף הספורט האהוב עלייך.
"ריצת שטח והרים".

היכן אתה מתאמן?
"בקבוצת אנדיור".

כמה שעות שבועיות ומספר אימונים שבועיים אתה מקדישה לספורט?
"כיום שבוע טוב כולל 20 שעות ריצה. בשבוע לא טוב 10 שעות. בדרך כלל זה יוצא איפשהו באמצע".

תחרויות שהשתתפת?
"מרוץ "רד הוט" 55 ק"מ עם 1,200 מ' טיפוס בזמן של 4:21 שעות; מרתון תל אביב 2014 בזמן של 2:45 שעות; White River 50 mile 2014 – 80 ק"מ עם 3200 מ' טיפוס – 7:35 שעות; The Rut 50k 2014 – 50 ק"מ טכניים עם 3300 מ' טיפוס – 6:35 שעות".

שיא אישי.
"השתתפתי ב-6 תחרויות אולטרה השנה, עם הישגים כאלו ואחרים. אבל אני הכי גאה בהישג אחר. לא מזמן שמתי לב וחישבתי שטיפסתי למעלה מ-170,000 מ' אנכי בשנה האחרונה".

מה המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"יצא לי לטייל כמה חודשים בזמן האחרון. גיליתי שכאשר אני נמצא מחוץ להרים יש לי פחות מוטיבציה לרוץ ארוך. כשיש פסגה או הרים יפים מולי אני בכלל לא מרגיש שעוברות שעות בזמן שאני רץ".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה?
"אני מקפיד על תזונה קבועה, כלומר זהה כל שבוע. לאחר נסיון וטעייה זה מה שמאוד נכון עבורי כרגע. אכילה באופן כזה גורמת לי תמיד להרגיש טוב וחוסכת לי זמן והתלבטויות שלא מתאים לי להשקיע בהם באופן יום יומי, כמו התלבטות של מה בא לי היום".

אור שילון ספורטאי השבוע

"אני מוצא את עצמי מספיק ביום אחד לראות נופים מדהימים שאפשר לראות אחרת רק בטרק של כמה ימים"

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, עבודה וחברה?
"אני לא מתיימר לנהל סדר עדיפויות קשה. כיום אני רווק שעובד מ-9 עד 5, אז יש לי המון זמן להתאמן. אני גר ליד שבילים מעולים, אז אני יכול לרוץ לפני וגם אחרי העבודה. אבל אני חי ככה מבחירה (לפחות נושא העבודה). אגב, 6 שעות זה מספיק שינה עבורי במהלך השבוע".

על מה היית מוותר בספורט שלך.
"ריצה בחושך. לפעמים כדי להספיק לרוץ לפני העבודה צריך לרוץ בהתחלה בשעות החושך. זה קצת מחטיא את המטרה שלי של לראות ולחוות את הטבע".

מודל לחיקוי או דמות נערצת?
"אנשים כמו קיליאן ג'ורנה ואנטון קרפיצ'קה, שמטשטשים את הגבול בין ריצה לטיפוס הרים".

טיפ לספורטאים אחרים?
"זה תמיד אמור להיות כיף. לא בהכרח תוך כדי, אבל בסך הכל הכללי".

מה המטרה הבאה?
"עוד לא חשבתי על אולטרה לשנה הבאה. כנראה לא אתחרה למרחק מאוד ארוך, כלומר 160 ק"מ, כי אני עוד צעיר ויכול בינתיים להתרכז במהירות (יחסית). אני גם לא חושב שאני אחראי מספיק כדי לרוץ מרחק כזה. אני מתעניין כרגע גם באפשרות להתאמן למרתון מהיר, בארץ כמובן".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג