ספורטאי השבוע של שוונג || אוהד סיני

אוהד סיני הגיח אל עולם הטריאתלון אחרי הרצאה של אלון אולמן אליה הגיע במקרה. השבוע הוא יתייצב על קו הזינוק של ישראמן-נגב בחצי מרחק (113) וינסה לקחת פודים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אוהד סיני ספורטאי השבוע
אוהד סיני ספורטאי השבוע

אוהד סיני, רווק, 24, מחוף הכרמל, מאמן בקבוצת "טריאתלטים"

אוהד סיני ספורטאי השבוע

"הייתי בהחלט מוותר על המנהלות המעצבנות כמו שינוע האופניים ממקום למקום, פנצ'רים וכו'". אוהד סיני | צילומים: באדיבות אוהד סיני

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"לפני שהתגלגלתי לטריאתלון, הייתי חלק מעולם אומנויות הלחימה. זה משהו שהעסיק אותי במהלך התיכון והיווה עבורי תחביב מרכזי. זה בנה לי את יכולות הכוח המתפרץ, הגמישות ובעיקר תרם לביטחון, לשליטה וליכולת ההקשבה לגוף".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?
"אל הטריאתלון (מרחקים ארוכים) התגלגלתי בגיל צעיר מאוד יחסית, כשהייתי רק בן 20. זה קרה אחרי הרצאה של אלון אולמן, אליה הגעתי במקרה. כשראיתי שאדם רגיל מן הישוב, כמו אלון, לוקח החלטה ומסוגל לסיים אתגר שכזה, רציתי לבדוק אם גם אני מסוגל לעמוד בכך. בגדול, רציתי רק לנסות ולסיים תחרות איש ברזל, אבל במסגרת תהליך ההכנה, נשאבתי. משם גם הגיעה ההחלטה לעזוב את אמנויות הלחימה ולהתמקד בטריאתלון המרחקים".

ענף הספורט האהוב עלייך.
"ריצה. זה ענף פשוט בו אתה יכול לצאת מהבית ישר אל השביל הקרוב, בלי הכנות מוקדמות. זו תחושה אמיתית של חופש".

אוהד סיני ספורטאי השבוע

"ריצה היא תחושה אמיתית של חופש". אוהד סיני

היכן אתה מתאמן?
"אני מתאמן תחת קבוצת 'טריאתלטים' בהדרכתם המסורה של חלי רוזנשטיין ואילן גולדמ"ן.

כמה שעות שבועיות ומספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"20-25 שעות שבועיות המתפרשות על פני 10-15 אימונים. בתקופות עמוסות, מספר השעות והאימונים כמובן יכול להשתנות – לכאן או לכאן".

תחרויות שהשתתפת עד היום?
"ישראמן-נגב במרחק המלא והחצי, ישראמן צפון במרחק החצי, איירונמן רגנסבורג, קופנהגן, אוסטריה; חצי המרחק בויסבאדן, סיינט פולטן וכמובן שהשתתפתי בכל תחרויות הטריאתלון המקומיות. בשנים האחרונות התחלתי לקחת חלק במרוצי השליחים השונים: תנ"ך תש"ח, אולטרה טרייל והר לעמק".

שיא אישי, תוצאה או הישג מיוחד.
"אני מרגיש בתחילת הדרך ומבחינתי התוצאות כרגע אינן רלוונטיות ומיוחדות. עם זאת, חייב לציין שאחד הרגעים הכיפיים בשנים האחרונות, היה לרוץ עם חבורת 'פורצי המחסומים' בתנ"ך תש"ח, בתור הרביעייה שקבעה את הזמן המהיר ביותר. זה היה קשה, מאתגר ומספק".

אוהד סיני ספורטאי השבוע

"הטיפ שלי הוא להתחיל מהבסיס"

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"הרצון להשתפר ולהתמקצע בתחום בו בחרתי לעסוק, מעט כעס פנימי ותחושת ההנאה שמציפה אותי במהלך האימונים".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה?
"תזונה נכונה בעיניי היא אבן יסוד בחייו של טריאתלט המרחקים. אני חושב על מה שאני מכניס לפה, מקפיד לשמור על אחוזי שומן המתאימים לענף, אך איני מונע מעצמי את מה שהגוף מבקש לאחר האימונים".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"הספורט מגיע קודם, אולי בגלל זה המשפחה בקושי מדברת איתי. למזלי המשפחה הקרובה תומכת ומפרגנת ואני מודה להם על כך – אבא ואמא זה מוקדש לכם באהבה".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"בעבר זה היה על השחייה, אבל בשנה האחרונה אני מרגיש שגיליתי אותה מחדש. מה שכן, הייתי בהחלט מוותר על המנהלות המעצבנות – שינוע האופניים ממקום למקום, ציוד השחייה, פנצ'רים וכו…".

מי המודל לחיקוי שלך?
"הייתי אומר שאדם כמו איש הברזל, קרייג אלכסנדר, אלוף העולם לשעבר. מדובר בספורטאי צנוע ושקט שעבד קשה מאוד בכדי להגיע להיכן שהוא נמצא היום. אלכסנדר טיפס מלמטה לצמרת של התחום בזכות השקעה עצומה. הייתי רוצה להאמין, שבמידה ואשקיע את כולי ואתמיד, אוכל להגיע למקומות מעניינים".

טיפ לספורטאים אחרים?
"הטיפ שלי הוא להתחיל מהבסיס. אל תעשו את הטעות שאני עשיתי ותקפצו למרחקים הארוכים, לפני שסיימתם לבנות בסיס יציב ואיתן שיאפשר לכם להתחרות בצורה מיטבית, ונוחה. בימים אלו, במסגרת "טריאתלטים", אנו מתמקדים בהקמת קבוצת בוגרים חדשה בחיפה וחוף הכרמל, שתישען בדיוק על הערכים הללו ותכווין ספורטאים אל כל מרחקי הטריאתלון".

ספר על ההכנות שלך לישראמן-נגב 2015.
"האמת, עד לפני חודשיים בערך, עוד לא הייתי בטוח שאתחרה בישראמן. התכנית שלנו השנה הייתה לשפר את המהירות שלי בשלושת הענפים ולא היינו בטוחים שאהיה מוכן להתחרות בחצי המרחק בתקופה הזו. אחרי טריאתלון אילת, ואחרי שראינו שיפור ניכר בכל המדדים, נלקחה ההחלטה שאתמודד כבר בינואר עם חצי המרחק באילת. אחרי שהתמקדנו באימוני איכות מהירים וקצרים, התחלנו בתקופה האחרונה גם לשלב אימונים יותר סיבולתיים שנשענו רבות על ה"בנק" שלי משנים עברו".

מה המטרה הקרובה?
"אחרי הישראמן, אני מתכוון להשתתף באליפות אמריקה הלטינית לחצי איש ברזל שתיערך בברזיל. התקווה שלי היא לקבוע שם קריטריון שיאפשר לי להשתתף באליפות העולם בחצי איש הברזל/מלא. לאחר מכן – וכמו שאני מכיר את מאמניי, גם בטח במהלך הדרך – נמשיך להתמקד בליטוש המהירות".


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג