ספורטאית השבוע של שוונג || שרון ינובסקי-קפלן

היא משוגעת על ריצה ואחרי שסיימה מרתון ראשון בגיל 34, היא לא הצליחה להבין למה לא עשתה זאת קודם? בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג - שרון ינובסקי קפלן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

שרון ינובסקי-קפלן, 34, תל אביב, נשואה ואמא ל-3, עורכת הלייפסטייל באתר ערוץ 10, מאמנת כושר, תזונה, פילאטיס וריצה, מקימת "אתגר 30" קבוצת כושר שמלמדת הרגלים בריאים תוך 30 יום

"לא לצאת לאימון זה כמו לא לצחצח שיניים עבורי" | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"בילדותי הייתי מתעמלת קרקע אבל בגיל ההתבגרות נטשתי את ההתעמלות ועד הצבא בקושי זזתי. כשהייתי בצבא התחלתי להתאמן כל יום בחדר כושר ומיד כשהשתחררתי, העדפתי להירשם ללימודי חדר כושר, פילאטיס ונטורופתיה במקום הטיול הגדול אחרי הצבא ועם הלימודים הגיע התיאבון לעוד ועוד אימונים. התאהבתי בריצה ומאז אני לא זזה לשום מקום בלי נעלי ריצה. את המרתון הראשון שלי עשיתי רק עכשיו, בגיל 34, 5 חודשים אחרי הלידה השלישית שלי כמתנת לידה שלי לעצמי. זה היה מושלם".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?

"יש משהו ממכר בריצה אם זה מבחינה פיזית ומבחינה נפשית. כאישה עסוקה מאוד, אני מוצאת שזה הזמן היחיד שיש לי לחשוב באמת בלי הפרעות, לתכנן תכניות, לנצח את עצמי כל יום מחדש, זה הקפה שלי, הטיפול שלי בעצמי, המקום שהופך אותי לאדם טוב יותר ולאמא טובה יותר".

 

"בגיל 34 עשיתי מרתון ראשון" | צילום: אלבום פרטי

מה ענף הספורט האהוב עלייך?

"ריצה והתעמלות קרקע".

היכן את מתאמנת?

"למרתון המלא התאמנתי עם קבוצת הריצה AR של אדידס, שזו קבוצה מדהימה ותומכת, אבל אני מאוד אוהבת לרוץ לבד או עם חבר או חברה. עכשיו אני רצה המון עם המתאמנים שלי וזה כל פעם ממלא אותי כשאני רואה איך אני מצליחה להדביק אותם בחיידק הריצה, בעיקר אם לפני כן הם היו אנטי ריצה".

כמה אימונים שבועיים את מקדישה לספורט?

"כל יום אני מתאמנת בבוקר ובערב. יש לי אימוני ריצת נפח, אינטרוולים, עליות, טמפו, יש אימוני כוח, יוגה, פילאטיס ועוד. אני מכורה לריגוש שבאימונים ולגיוון באימונים".

"כל יום אני מתאמנת פעמיים, בבוקר ובערב" | צילום: אלבום פרטי

ספרי על תחרויות שהשתתפת בהם?

"בגלל שאני כל הזמן או בהריון או אחרי לידה, אז רוב המירוצים שלי נפלו או על הריון או אחרי לידה. זכור לי במיוחד שפעמיים גיליתי על היריון זמן קצר לפני מרוץ: הראשון היה במרוץ הלילה של תל אביב והשני בטבריה. אז במקום לרוץ חצי מרתון הסתפקתי ב-10 ק"מ והפתעתי את עצמי מבחינת הכוח והמהירות. אני רצה במהלך כל ההריונות שלי כמעט עד חדר לידה".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן? 

"זה משהו פנימי שטבוע בי. לא לצאת לאימון זה כמו לא לצחצח שיניים עבורי. אני לא מכירה משהו אחר. בימים שלא יוצא לי להתאמן אני מרגישה שמשהו לא שלם".

האם את מקפידה על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?

"בגדול, אני שומרת על תזונה נכונה, חוטאת מדי סוף שבוע בשביל הנפש ואני מאמינה שאין אמת אחת שמתאימה לכולם. עושה בדיקות דם תקופתיות ועשיתי בדיקות גנטיות שהתאימו לי את התזונה לי באופן אישי. לגוף שלי לא נכון לאכול הרבה פחמימות, אז אני כמעט ונמנעת מהן למעט פרות וירקות, תמרים וגלידות בסופי שבוע. רוב התזונה שלי מורכבת מחלבונים והמון ירקות ירוקים. מקפידה גם על שייק ירוק בכל יום. במיוחד בקיץ".

"שומרת על תזונה נכונה וחוטאת מדי סוף שבוע בשביל הנפש" | צילום: אלבום פרטי

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"הסוד הוא פשוט להתעורר לפניהם, כי ברגע שהם מתעוררים הלך עלי ואין דרך לצאת מהבית להתאמן. 'אין לי זמן' הוא לא תירוץ מבחינתי. זה הכל עניין של ניהול זמן ומי שיודע לנהל לעצמו את הזמן יכול לעשות כל מה שהוא רוצה וחשוב לו. הסוד השני שלי, הוא להדביק את כל הבית בחיידק הספורט ובעיקר את בן או בת הזוג. ברגע שיש הבנה, הזדהות ופרגון, זה הרבה יותר קל להתמיד. בעלי משתתף איתי בכל המירוצים שאני עושה. את המרתון הוא לא עשה איתי, אבל הגיע לרוץ לצידי מהקילומטר ה-33 וזה הדבר הכי מרגש שהוא עשה בשבילי".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?

"ה-10 דקות הראשונות של הריצה. הייתי רוצה כפתור אדרנלין שהיה מפעיל אותו עוד לפני הריצה, ואז היה לכולנו הרבה יותר קל להוציא את עצמנו מהבית לריצה. אם מבינים שרק ההתחלה קשה ואז זה עובר – יוצאים מהבית בלי בעיה".

ספרי סיפור בלתי נשכח?

"כשהתכוננתי למרתון, כל הזמן אמרו לי שאני הולכת להיפגש עם 'הקיר' ואני עלולה להרגיש שקשה לי ואני לא יכולה להמשיך. בקילומטר ה-41 נפל לי האסימון שלא הולך להיות לי שום קיר וריצת מרתון יכולה להיות טובה וחיובית כל הריצה. בקילומטר 41 שאלתי את עצמי 'איך זה יכול להיות שרק בגיל 34 עשיתי פעם ראשונה מרתון?' ולמה בזבזתי ככ הרבה זמן כדי לגלות שזה הדבר שאני הכי אוהבת לעשות?".

"לעולם אל תשוו את עצמכם לאחרים" | צילום: אלבום פרטי

מי המודל לחיקוי שלך?

"אני מעריכה נשים עסוקות, בעיקר אמהות, שלא נותנות ללחץ החיים לגנוב מהן את הריצה או הספורט שהן אוהבות. האצנית יוליה לוי היא אחלה דוגמה לאימא ל-5 שלא מוותרת לעצמה".

תני טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?

"להגדיר לעצמכם מטרה ראלית לזמן מסוים. להתאמן במסגרת קבועה בין אם זה בקבוצה, מאמן אישי, קבוצת חברים או אפילו חבר אחד. לבד זה נחמד אבל יש משהו ביחד שלא נותן לך להבריז כשהשדים והקשיים מגיעים. לעולם אל תשוו את עצמכם לאחרים, תנצחו את השיאים של עצמכם. תגוונו את האימונים אל תתקבעו על אימון אחד. גיוונים מאוד משפרים וגם עוזרים לשמור על התשוקה. לעשות רק מה שאוהבים. בספורט בלי תשוקה קשה להתמיד".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?

"מרתון באמסטרדם. אחריו בכל שנה מרתון במקום אחר בעולם, תאילנד מסקרנת אותי".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל [email protected] לדגנית לקבלת שאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג