ספורטאית השבוע של שוונג || נגה כורם

מה שהתחיל כחוג אופניים לילדים ביישוב, גילה מתחתיו כישרון אדיר של רוכבת. היא כבר הספיקה להיות במקום החמישי באליפות העולם לנוער וממשיכה להתחרות בארץ ובחו"ל כשהיא מגשימה את החלום להיות רוכבת מקצוענית. בשישי הקרוב תדריך ביום הרוכבת. בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג - נגה כורם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נגה כורם, אופני הרים, אופניים, ספורטאית השבוע צילום: Almogdvir

נגה כורם, 24.5, רוכבת אופנים בקבוצת Cycling Academy

נגה כורם, אופני הרים, אופניים, ספורטאית השבוע צילום: Almogdvir

"השקעתי בזה את מרב זמני. הבנתי שאני רוצה להיות רוכבת מקצוענית" | צילום: Almogdvir

לצפייה בכל ספורטאי השבוע של שוונג לחצו כאן

מקום מגורים: רמת השופט

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"גדלתי במצפה חרשים שבצפון. תמיד אהבתי ספורט ובמיוחד ספורט אתגרי ועד שהתחלתי עם האופניים, עסקתי להנאתי ברוב ענפי הספורט ולא התמקדתי במשהו ספציפי עד שבחור בשם עוז דודאי הגיע לישוב והתחיל לבנות רמפות וללמד אותנו, הילדים,לרכוב. מהר מאוד נדלקתי על העניין. עם השנים המשכתי באופניים, בהתחלה כחוג כמו כל ילד וכל שנה השקעתי בזה יותר זמן עד שהגעתי לגיל 16 זה כבר הפך להיות רוב עולמי והשקעתי בזה את מרב זמני. הבנתי שאני רוצה להיות רוכבת מקצוענית".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"כי אני אוהבת את האדרנלין, את האתגר, את אורח החיים שמצד אחד הוא קשה אבל מצד שני מתגמל ומהנה. מה שמיוחד באופניים ובעיקר באופני שטח שרוב האימונים הם בחוץ, מגלים נופים מדהימים בארץ ובעולם. האימונים מגוונים מאוד, מתאמנים גם כביש, גם שטח, קצת ריצה, חדר כושר ועוד. בקיצור אי אפשר שלא לאהוב את זה".

נגה כורם צילום: מוטי פישביין

"אני אוהבת את האדרנלין, את האתגר, את אורח החיים" | צילום: מוטי פישביין

ענף הספורט האהוב עלייך?
"אופני שטח".

היכן מתאמנת?
"צחי בויגן הוא המאמן האישי שלי. מידי פעם שרוכבי הקבוצה סייקלינג אקדמי נמצאים בארץ אני מצטרפת אליהם. את רוב אימוני הכביש שלי אני עושה עם קבוצת IGP שמקנה לי מסגרת אימונים מצוינת באזור המרכז ואת כל שאר האימונים אני מתאמנת לבד באזור רמת השופט או באזור בו אני נמצאת".

כמה שעות שבועיות את מקדישה לספורט?
"כ-15-20 שעות שבועיות, בין 7-12 אימונים שבועיים".

תחרויות שהשתתפת?
"התחריתי בתחרויות בכל הרמות ובכל הסגנונות באופניים, אם זה תחרויות דאונהיל בארץ ואפילו ניסיתי כמה בחו"ל. תחרויות כביש בארץ בניהן אלפויות ישראל בנוער ובבוגרות ובקרוס קאונטרי התחרתי כמובן בסבב הישראלי ובתחרויות ברמה הגבוהה ביותר: גביעי עולם, אליפויות אירופה ואליפויות עולם".

שיא אישי.
"מקום 5 באליפות עולם בקרוס קאונטרי בקטגוריית נוער. מקום 5 בגביע עולם נוער בשוויץ, מקום 4 בגביע עולם נוער באוסטריה, אלופת ישראל בבוגרות 2010, 2011, מקום 12 בגביע עולם בצכיה בקטגוריית U23".

נגה כורם, אופני הרים, אופניים, ספורטאית השבוע צילום: Almogdvir

"מקום 5 באליפות עולם בקרוס קאונטרי בקטגוריית נוער. מקום 5 בגביע עולם נוער בשוויץ" | צילום: Almogdvir

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"להשתפר כל יום ולעשות את הדברים קצת יותר טוב ממה שעשיתי ביום הקודם. לחיות כרוכבת אופניים מקצוענית ולהצליח להגיע בקטגוריית הבוגרות לטופ העולמי".

האם את מקפידה על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"התזונה הוא חלק מאוד חשוב כרוכבת אופניים. אני עובדת באופן צמוד עם התזונאית תמר אשלגי שעוזרת לי מאוד למצוא את התפריט המתאים לי. בגדול ירקות הם חלק נכבד מהתפריט שלי. לאחרונה התחלתי להשתמש בספירולינה בשייק לאחר האימון. אני מקפידה על אוכל כמה שפחות מעובד וכמה שיותר בריא".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"בנתיים אין לי סוד שכזה כי אני חושבת שעדין לא הצלחתי בעצמי למצוא את השילוב הנכון בין הדברים. בשנה האחרונה ניתנה לי הזדמנות, בזכות הקבוצה ובזכות חברת שורש שנותנת לי חסות ומאפשרים לי להיות רוכבת מקצועית, כך שרוב הזמן שלי מוקדש לאימונים חוץ מכמה שעות שבועיות בהם אני עובדת מהבית. הייתי שמחה להצליח לשלב דבר נוסף בחיים מבלי שיפגע באורח החיים שלי ובאימונים, אבל בנתיים לא הצלחתי למצוא את הדבר הזה".

נגה כורם צילום: שורש, יואהן דויד

"להשתפר כל יום ולעשות את הדברים קצת יותר טוב ממה שעשיתי ביום הקודם" | צילום: באדיבות שורש, צלם: יואהן דויד

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
"הדבר שהכי מעצבן אותי זה הפציעות, המחלות או כל דבר אחד שמסיט אותי משגרת האימונים ומגרף ההתקדמות".

טיפ לספורטאים אחרים?
"הכי חשוב, תהנו ממה שאתם עושים, אם אתם לא נהנים מזה זה לא שווה כלום. למרות שזה קשה, קחו את הכל בפרופורציה אל תשכחו ש-LIFE IS GOOD".

מה המטרה הבאה?
"ביום שישי הקרוב אשתתף ואדריך את המסלול הארוך ביום הרוכבת. ב-14/05 אשתתף בתחרות הבין לאומית במשגב שכבר משנה שעברה הפכה לפסטיבל גדול. בשבילי זאת תחרות חשובה, גם בגלל הניקוד הגבוהה, C1, וגם בגלל שזה 'יער הבית' שהיה מקום באימונים העיקרי שלי. בהמשך העונה אתחרה באירופה בתחרויות בין לאומיות".

לצפייה בכל ספורטאי השבוע של שוונג לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג