היידה הילדה

בישראל של חודש אוקטובר, השמש עוד מכה בעוצמה על ראשינו והשרב מייבש את עורנו. בהולנד לעומת זאת, יפתח ביום חמישי סבב גביע העולם בסנובורד. אחת מהמועמדות לניצחון היא הנורווגית הילדה קאטרין אנגלי, זו שהגיעה בשנה שעברה משום מקום וגנבה לכולם את אליפות העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בישראל של חודש אוקטובר, השמש עוד מכה בעוצמה על ראשינו והשרב מייבש את עורנו. בהולנד לעומת זאת, יפתח ביום חמישי סבב גביע העולם בסנובורד. אחת מהמועמדות לניצחון היא הנורווגית הילדה קאטרין אנגלי, זו שהגיעה בשנה שעברה משום מקום וגנבה לכולם את אליפות העולם

מאת:אילן גולדמן

אנגלי הנורווגית היא רק בת 23. בניגוד גמור למתחרותיה שעמדו לצידה על דוכן המנצחות באליפות העולם שנה שעברה, כאשר אנגלי נקראה לעלות על הבמה בעיר לה-מולינה שבספרד, הפיות של כולם נפערו לרווחה. "מי זו", תהה הקהל בפליאה? 


אנגלי במרכז מנצחת באליפות העולם – לא המראה הטיפוסי של גולשת (צילום: Christoph pallot)

מקצתם זיהו אותה. אחרי הכול היו לה כבר 48 הופעות בסבבים אלו או אחרים, אך רק ב- 4 מקרים שונים, הצליחה הסטודנטית לפדגוגיה להתברג בעשירייה הראשונה בתחרויות סבב גביע העולם. ברוב התחרויות אנגלי בקושי סיימה בין ה- 30 הראשונות במקצי הסלאלום המקביל בו היא מתמחה, ולאליפות היא הגיעה אחרי שבקושי העפילה משלבי המוקדמות.

מראה זה לא הכול

היה קל להספיד את האישה הויקינגית טרם התחרות, בייחוד אם שופטים על פי המראה החיצוני. הנורווגית המלאה, בעלת ההופעה המרובעת והמוקפדת, פשוט נראית תלושה ממציאות עולם הסנובורד הפרוע. התמונה שלה מאליפות העולם כשהיא מניפה את הזר המסורתי לצד מתחרותיה ההולנדית והאוסטרית שווה במקרה זה הרבה יותר מאלף מילים.

אך כדי להבין את התופעה הייחודית, צריך לראות את הנורווגית באקשן. "היא פשוט לא מוכנה להיכנע", אמרו עליה הפרשנים. "היא נראתה כאילו באה עם כוונות מלאות לשלוט". בשמינית הגמר במקצה הסלאלום המקביל היא הצליחה להדיח את המועמדת האולימפית, קטרינה אילוקינה הרוסייה בשלוש עשרה מאיות. ברבע הגמר היא שלחה את אלופת העולם השוייצרית פרנזי מגרט קוהלי לארוז את המזוודות, אחרי שגברה עליה ב- 20 מאיות. 


הנורווגית באקשן – "פשוט לא מוכנה להכנע" (צילום: Christopher pallot)

היה ניתן לדמיין כי התפאורה והתסריט הוכנו מבעוד מועד. אחרי שאנגלי ראתה למה היא מסוגלת במקצים הקודמים, הדם והאדרנלין פימפמו את גופה, ולא השאירו תקווה למתחרותיה שהובסו בקלילות בחצי הגמר והגמר. על הדרך, הודחה גם האלופה האולימפית, ההולנדית ניקולין סאוברג'י. "לא ציפיתי לכלום. בוודאי שלא להגיע לדוכן המנצחות", אמרה אלופת העולם מוכת התדהמה. "זה ניצחון שממלא אותי בסיפוק אחרי שממש לא הלך לי טוב בסבב גביע העולם".   

דברים כבר לא יהיו אותו הדבר

אחרי הניצחון באליפות העולם משהו השתנה בחייה של הנורווגית. היא הפכה מפוקסת יותר, ממוקדת יותר במטרותיה, והחשוב מכל: היא פשוט החלה להאמין בעצמה. תוצאותיה החלו להשתפר פלאים עוד בסוף העונה הקודמת, ואת העונה הנוכחית, הנורווגית מתחילה כפייבוריטית רצינית, ששמה בסבב הסלאלום פשוט הולך לפניה. 

אחרי קיץ שלווה בעיקר בבטלה וטיולים, השבועות האחרונים של הגולשת עברו עליה בשוויץ, בהכנות לפתיחת סבב גביע העולם. עד לפני מספר ימים, היא עוד התאמנה בעיר זרמאט בתנאי שלג שהיא מתארת בבלוג שלה כ"מושלמים". "תמיד כיף לפתוח את העונה במחנה אימונים איפה שיש שלג מדהים והחיים טובים". בזרמאט, הויקינגית התאמנה גב אל גב עם נבחרת הסנובורד היפנית, ואתמול נחתה איתם בהולנד לקראת פתיחת העונה. 

מלבד הסנובורד יש לאנגלי עוד מטרה אחת בכוונת. התואר שלה בחינוך אותו היא מקווה לסיים בסוף השנה הנוכחית. זה כבר כמה שנים, שאנגלי מלהטטת בכישרון רב בין תחרויות סבב הסנובורד ברחבי העולם לבין מבחני סוף סמסטר וחובת נוכחות בקורסים, כשגם עבודה כדי לממן את הנסיעות הרבות, נכנסת בלוח הזמנים. בקיץ היא עברה את כל הבחינות שלה לתואר בפסיכולוגיה, ואנגלי כבר מתחילה לפנטז על המעבר עתידי לבירה אוסלו. "אני כבר מחכה למעבר. החצי השני שלי מחכה לי שם. אני מניחה שיהיה מוזר לעבור לשם כי העיר שלי ואוסלו שונות". 
אנגלי – תזדקק לכל טיפת בגרות השנה (צילום: TIG)

תמיד נדמה כי החיים של אנשי הסנובורד אינם רציניים, שהם לוקחים הכל בקלות. אולי זה הלבוש, אולי אלה המסיבות הפרועות, אך במקרה של אנגלי, הכול כאמור הפוך. הטבח המזעזע שבוצע על ידי אנדראס בירינג, אותו טבח שנטל את חייהם של יותר מ- 90 נורווגים הוציא מאנגלי את הצדדים הרציניים, יהיו שיגידו ממלכתיים. "אני מקווה שכולנו (נורווגים) נמשיך לדאוג ולחשוב אחד על השני, כמו שקרה לאחר האסון. אלו היו זמנים קשים בשבילי ובשביל כל העם הנורווגי", כתבה הבחורה הצעירה בתגובה אישית שפרסמה לפיגוע.

אנגלי תזדקק לכל טיפת בגרות אותה תוכל למצוא, כדי לשפר את הישגיה מהעונה הקודמת בתחרויות הסבב. זו אותה בגרות שהפגינה ביחסה לטבח, אותה בגרות שהיא מפגינה כעת ביחס לחייה. ניתן רק לקוות כי הכול יתחבר בשבילה פעם אחת נוספת.

פתיחת סבב גביע העולם בסנובורד – חמישי 13.10    


אילן גולדמן

אילן גולדמן

עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות

כל הכתבות של אילן גולדמן במדור– מזרח תיכון חדש




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג