סובב ישראל: 10 מסלולים לרכיבת שטח

בהמשך לפרויקט מיפוי ישראל מצפון ועד דרום והצגת המסלולים השווים ביותר בה, קבלו הפעם 10 מסלולים מובחרים לרכיבת שטח לכל הרמות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בהמשך לפרויקט מיפוי ישראל מצפון ועד דרום והצגת המסלולים השווים ביותר בה, קבלו הפעם 10 מסלולים מובחרים לרכיבת שטח לכל הרמות


מאת:אביטל הירש


1. סינגל בארי
מרחק: 24-30 ק"מ

רמת קושי: בינונית

קושי טכני: בינוני

תיאור: מדובר באחד המסלולים הכי מפורסמים בארץ ומראשוני הסינגלים והוא מסומן ומשולט בצורה מאוד ברורה. יוצאים מחנות לה-מדווש ונכנסים לסינגל שהוא אמנם מישורי, אך יש בו קטעים טכניים לא פשוטים פה ושם. בעמוד המסומן במספר 5 תוכלו להחליט האם לפנות ימינה ולהיכנס ללופ הצפוני והמאוד טכני, או להמשיך בסינגל. המשך המסלול כולל עליות וירידות, חציה של ערוצי נחל וערוגות גדולות. המתחילים יכולים לעבור להליכה בקטעים הטכניים.

ערך מוסף: הכלניות האדומות בסוף החורף.

2. סינגל ענבה/הרצל
מרחק: 32 ק"מ (ענבה + הרצל)

רמת קושי: הרצל – מתחילים, ענבה – מתקדמים

קושי טכני: קל/בינוני

תיאור: מדובר בשני סינגלים באיזור בן שמן, שחופפים אחד לשני בחלקם. סינגל הרצל הוא מעגל בן 8 ק"מ, והסימון שלו בשטח הוא בצבע כחול. הוא קל מבחינה טכנית ומתאים לרוכבים מתחילים.  מתחילים במצפה מודיעין, פונים מערבה דרך חורשות אקליפטוס ואורן ועד לחניון מקסיקו. ימינה לכביש היציאה מהיער ובצומת נכנסים שוב לסינגל לאורך הגדר (לכיוון דרום). בהמשך, הסינגל פונה מזרחה, חוצה ציר ראשי לאורך נחל וצומת גדול. אחרי הנחל אפשר לחזור לנקודת היציאה (להמשיך עם הסימון הכחול, לכיוון צפון – שמאלה) או לפנות ימינה אחרי הסכר לסינגל ענבה.

סינגל ענבה המסומן בצבע אדום ארוך הרבה יותר ומתאים למתקדמים, הן מבחינת עליות והן בקושי הטכני. המסלול עולה עד לתל גמזו, משם ליער מודיעין ודרומה לחורבת בית ענבה. משם ממשיכים לכיוון צפון-מזרח, משקיפים על נחל ענבה וממשיכים לטפס לחורבת רגב. משם לחורבת זכריה, בקעת הנזירים ומערות הנזירים ומערבה לאורך נחל גמזו, וחזרה בעלייה למצפה מודיעין.

ערך מוסף: יער בן שמן הוא סוג של מכה לרוכבי השטח.

 

3. סינגל יער הרי נפתלי
מרחק: 23 ק"מ

רמת קושי: בינונית

קושי טכני: בינוני-קשה

תיאור: מסלול מעגלי שאפשר להתחיל בשלוש נקודות: 
1) בכניסה לדרך נוף יער הרי נפתלי מול מחצבות כפר גלעדי
2) בחניון הגיאולוגי מתחת למצוק רמים
3) בתחנת הביניים של רכבל צוק מנרה
מדובר באחד הסינגלים הכי יפים בארץ. יש בו ירידות תלולות והוא אינו קל, אבל הוא מספק הזדמנות לרכיבה בתוואי הכולל יער צעיר ובוגר, פריחה של כלניות ורקפות בחורף, עצי אלון, תעלות מים ומצוקים. 

ערך מוסף: נוף עוצר נשימה של עמק החולה, רמת הגולן והחרמון.

4. שביל סובב כנרת
מרחק: 65 ק"מ

רמת קושי: בינונית – קשה

קושי טכני: בינוני

תיאור: מדובר בהקפה מלאה של הכנרת, שבחלקה יש מכשולים שיש לעבור בהליכה. מתחילים במגרש החניה שליד הגן הארכיאולוגי בטבריה ורוכבים צפונה דרך הטיילת, לאורך כביש 90 (על המדרכה). לפני חוף דקל מתחיל השביל, המסומן בצבע סגול. עוברים את מתחם גליליאו ווילה מלצ'ט, כשהשביל הופך קשה לרכיבה אפשר לרכוב על דרך העפר שמקבילה לכביש. מטאבחה עד לגשר אריק השביל נוח ומסומן. משם ממשיכים עם "מסלול צופה כנרת" עד שפוגשים שוב את הסימון הסגול, עוברים את חוף כינר בצד המזרחי של הכנרת, דרך עין גב והאון. מהחלק הדרומי של האון יוצא שביל סלול המוביל בחזרה לשפת הכנרת, ומשם ועד לקיבוץ מעגן השביל עובר בסבך. אפשר להמשיך את הרכיבה על השביל הסלול המקביל לכביש 90, מגיעים עד סכר דגניה. אחריו עולים ימינה במדרגות, חוזרים לחוף וממשיכים צפונה עם השביל. מבית הקברות של דגניה מתחיל שוב קטע העובר בסבך, אפשר לעקוף אותו דרך הכביש ולחזור אל השביל מצפון למושבה כנרת. מחמי טבריה רוכבים על המדרכה עד לנקודת ההתחלה.

ערך מוסף: הו, כנרת שלי.

5. אל מקורות הירקון
מרחק: 30/60 ק"מ

רמת קושי: בינונית

קושי טכני: קל

תיאור: יוצאים מנמל תל אביב ורוכבים לכיוון מזרח. תחילת הרכיבה היא בפארק הירקון. כשמגיעים למגרש החניה שליד הרחובות הברזל והנחושת ברמת החיל, מהקצה הדרומי של מגרש החניה מתחיל שביל ישראל המסומן בצבעים כתום לבן וכחול. ממשיכים ברכיבה לכיוון מזרח ולאורך הגדה הצפונית של הנחל. השביל עובר מתחת לכביש 5, ואחרי הר הזבל שליד הוד השרון יש להמשיך לפי הסימון של שביל ישראל וממשיכים לרכוב לאורך הנחל. בהמשך, חוצים את הנחל (אפשר לעצור ולהתרענן בנחל) ומגיעים לגן לאומי מקורות הירקון ולפארק אפק ובו בריכת הנופרים היפה. אם השארתם שני רכבים בשני צידי המסלול תוכלו לחזור לנקודת המוצא ברכב, ואם לא – זה הזמן להסתובב ולחזור אליה ברכיבה.

ערך מוסף: המון נקודות קסומות לאורך המסלול, צמחיה ושפמנונים במים. 


6. מי-ם אל ים (או להיפך)
מרחק: 125 ק"מ

רמת קושי: בינונית/קשה (תלוי בכיוון)

קושי טכני: קל-בינוני

תיאור: יוצאים מגן החיות התנ"כי בירושלים ומגיעים לנמל תל אביב. אם אתם בכושר מעולה, תוכלו לעשות את המסלול בכיוון ההפוך. ניתן גם לחלק את המסלול למקטעים. נקודות הציון לאורך המסלול (כשיוצאים מירושלים):  נחל רפאים, נחל שורק, צומת שמשון, יער אשתאול, הראל ובקוע, יער המגנים, חצייה של כביש 1 (באיזור המושבים כפר בן נון ומשמר איילון), המשך בשביל ישראל בדרך יער מודיעין, מצפה מודיעין, תל חדיד, פארק שוהם, יער קולה, אלעד, גן לאומי מקורות הירקון ושביל ישראל עד לנמל תל אביב.
אפשר לחזור לנקודת המוצא ברכבת.
7. מסלול הצ'ימיצ'ורי בנגב
מרחק: 163 ק"מ (100 מייל)

רמת קושי: קשה

קושי טכני: קל

תיאור: הצ'ימיצו'רי היא תחרות רכיבה למיטיבי דיווש מבית היוצר של קומונת 4אפיק המתקיימת פעם בשנה. השם והמרחק שלה מבוססים על  האמריקן סנצ'ורי, מרוץ אמריקאי למרחק של 100 מייל. המסלול מתחיל בעין חצבה, דרך מעלה עקרבים, למכתש הגדול ויציאה ממנו בטיפוס של מעלה אברהם אל שדה בוקר. בתחרות הצ'ימיצו'רי, שם ממוקם איזור ההאכלה. משם לנחל צין, נחל חווה, שלוחת צלמון, נחל מרזבה, נחל נקרות, ציר המעיינות לחזרה לחצבה. 40 הק"מ הראשונים של המסלול הם על כביש, כולל העלייה למעלה עקרבים. המשך המסלול הוא דרכי 4X4  נוחות לרכיבה, ויש ירידה אחת קשה שעושים ברגל.

ערך מוסף: תמיד יש לאן לשאוף. 
8. שביל הגורל השביעי (פארק קנדה)
מרחק: 10 ק"מ

רמת קושי: בינונית

קושי טכני: בינוני

תיאור: מנקודת הכניסה לפארק רוכבים דרומה (הכביש מסומן בכחול). לאחר כ-600 מ' מגיעים לצומת ופונים ימינה לשביל המסומן באדום. לאחר 200 מ' שוב צומת – פונים שמאלה עם הסימון האדום, השביל מתעקל שמאלה, עוברים את קבר השיח' שמשמאל ואז פונים שמאלה לסינגל הגורל השביעי, המסומן בשחור. הסינגל מתפתל בתוך חורש ומשקיף על עמק המעיינות של הפארק. לאחר מגמת הטיפוס יש ירידה קלה ואחריה שוב עלייה, שבסופה הרכיבה היא על משטחים סלעיים. לאחר מכן מגיעים לשביל לבן ולדרך הראשית של הפארק, ומשם רצף של פניות על שבילים רחבים. החלק האחרון של הסינגל מאופיין בירידה טכנית הדורשת ריכוז ובסופה טיפוס קל לנקודת ההתחלה.

ערך מוסף: גם קצר, גם לא קל וגם במרכז הארץ. מי צריך יותר מזה?

9. מרחב נחל כיסלון
מרחק: 30 ק"מ
רמת קושי: בינונית

קושי טכני: קל-בינוני

תיאור: חניון אשתאול (ליד מתחם חוות תבלין), מערת בני ברית ואחריה ימינה לסרפנטינות.טיפוס בסרפנטינות ודרך נוף דרומית – גבעת יערים – צובא – עין לימון – נחל כסלון. הירידה היא בדרך נוף צפונית עד לכביש, ורכיבה דרומה במקביל לכביש עד שמגיעים שוב לחניון אשתאול. כ-650 מטר טיפוס מצטבר. יש הרבה אפשרויות לגיוון המסלול, הבולטת שבהן היא הסינגל החדש שיוצא מעין לימון ומתחבר אל מפגש צירים נחל כסלון-דרך נוף דרומית – דרך נוף צפונית.

ערך מוסף: נוף מדהים, אחד האתרים הפופולריים לאימוני נפח ועליות.
נחל כסלון. בסרטון המסלול הפוך מהתיאור: עולים בדרך הנוף הצפונית ויורדים בדרומית
10. המסור
מרחק: 7 ק"מ (3.5 ק"מ לכל כיוון) X כמה שתרצו

רמת קושי: קשה 

קושי טכני: קל

תיאור: מדובר בסיבוב שמאפשר לבצע אימון עליות ומכונה "המסור" מכיוון שאם מבצעים אותו כמה פעמים, מתקבל גרף עליות-ירידות שנראה כמו שיני מסור. בכל סיבוב יש 250 מ' של טיפוס מצטבר למרחק של 3.5 ק"מ ובשיפוע קבוע למדי (ובהתאמה גם ירידה). מחנים בתחנת הדלק בשער הגיא ומשם יוצאים בשביל לכיוון צפון מזרח כ-300 מר עד לנחל אילן, בצומת השבילים פונים ימינה בנחל ואחרי 450 מ' מגיעים לפנייה ימינה לדרך דיפנבייקר. זו נקודת ההתחלה. משם עולים עד למשלט מספר 6, שם מסתובבים וחוזרים.

ערך מוסף: הזדהות עם סיזיפוס.


גרף הגבהים של המסור


בהכנת הכתבה השתתפו יאיר מולאי, אילן טבת ודני זילנפרוינד.

צילום תמונת השער: אורי ניצן

20.2.2014

אביטל הירש

שוחה לאט, רצה בעצלתיים ורוכבת להנאתה
עורכת משנה ב-Shvoong




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג