כמה קלוריות אתם שורפים בסקס לעומת ריצה?

מה יותר שורף והאם הדעה הרווחת שסקס שורף הרבה מאוד קלוריות נכונה? חוקרים מאוניברסיטת מונטריאול ניסו לענות על השאלה הפרובוקטיבית אך המסקרנת כל כך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

על השאלה הזו ביקשו לענות צוות של חוקרים מאוניברסיטת מונטריאול שבקנדה ושאלת המחקר שלהם היתה איזו פעולה יעילה יותר לשריפת קלוריות – ריצה או סקס? במחקר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine , נכתב כי הזמן הממוצע של עשיית סקס נע סביב שש דקות, כאשר הגיל הממוצע של הנבדקים עמד על 23.

תצטרכו להשקיע הרבה יותר במיטה | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא
האם אתם עושים סקס לפני תחרות או מרוץ חשוב?
סקס ספורט ומה שביניהם
האם גם אתם ואתן מפלרטטים בקבוצות הריצה?

התוצאות הפתיעו וכנראה שיפתיעו גם אתכן ואתכם: מהנתונים עלה כי ריצה במשך שעה תשרוף כ-550 קלוריות בממוצע אצל גברים, אך אצל נשים תישרפנה רק כ-420 קלוריות לשעת ריצה. ההבדלים כמובן נובעים ממבנה גוף שונה בין גברים לנשים, הבדלי רקמות השומן, גובה ומשקל גוף. בכל המדידות דובר על ריצה קלה ללא מאמץ ניכר. אז כמה קלוריות תשרפו בזמן סקס? המספרים פה הרבה פחות "סקסיים" ונמוכים הרבה יותר: בסקס של שעה תשרפו בסך הכל כ-200 קלוריות אם אתם אתם גברים ו-140 קלוריות אם אתן נשים. מסקנה ישירה מכך היא, כי על מנת לשרוף קלוריות בסקס בדומה לשריפת קלוריות בריצה, אתם צריכים להתאמץ הרבה יותר ואולי אף הרבה יותר פעמים.

אם מפרקים את הפעילות לגורמים קטנים, עולה כי דקה של ריצה תשרוף 9.1 קלוריות אצל גברים ודקת משגל תשרוף "רק" 3.3 קלוריות. נשים תשרופנה בדקת ריצה 7 קלוריות ובדקה של משגל המספר יעמוד על 2.3 קלוריות. מה שעולה מהמחקר למעשה הוא כי עלינו להתאמץ פי 2-3 יותר על מנת לשרוף קלוריות שישתוו לדקת ריצה אחת. אז התוצאות מצביעות למעשה כי סקס אמנם לא מניב שריפת קלוריות רבה והיא אולי שקולה למשולש פיצה בלבד, אך עדיין הסקס לא נועד הרי רק לשריפת קלוריות ויש לו היבטים רבים נוספים, יחד עם זאת הוא יכול להיחשב כאימון בעצמה קלה-בינונית אך כמובן שמומלץ כמו כל אימון לקיים אותו בתדירות גבוהה לאורך כל השבוע.

כיצד ישפיע הסקס על התחרות שלכם?

הלילה שלפני תחרות גדולה או בינונית היא מלאת אדרנלין. אתם מכינים את הבגדים לקראת המרוץ של יום המחרת בין אם זה ריצה, רכיבה, שחייה או טריאתלון ונמצאים כבר בשלב תזונתי מתקדם. ואז לפתע מתעורר בכם או בבן הזוג שלכם, רצון "לעשות" שימוש בגוף שנמצא גם כך בכושר גופני גבוה למטרות של תשוקה וסקס סוער. מה עושים? זורמים עם הרגע והתחושה? שולחים את בת או בן הזוג לעשות מקלחת קרה כמנהג הכדורגלנים?

שולחים את בת או בן הזוג לעשות מקלחת קרה? | צילום: pexels

"מי שרץ או כל מי שעושה פעילות גופנית תחרותית, יש לו בדרך כלל אמונות תפלות. אנחנו לא רוצים לעשות שום דבר שונה, אפילו אם זה משהו שאנחנו אוהבים", אומרת ד"ר ג'ולי לוויט שהשתתפה עד היום ב-14 מרתונים, "אך למרות זאת, אין שום סיבה שלא תעשו סקס יום לפני מרוץ חשוב", היא מציינת.

במגזין המדעי "Clinical Journal of Sport Medicine", עלתה הסוגייה לכותרות ובחנו שלושה מחקרים שעסקו בסקס לפני תחרות ובכולם לא מצאו ירידה בתוצאות. יתרה מכך, המגזין העיר על כך שזוגות נשואים ממוצעים שורפים רק כ25-50 קלוריות במהלך הסקס, שהוא שווה ערך לעליית מדרגות של שתי קומות בלבד. שריפת קלוריות שכזו בוודאי לא תפגע לכם במאגרי הגליקוגן שלכם לקראת התחרות הגדולה שלכם או שלכן.

"יחד עם זאת, אם 'ההשתובבות' הזו תפגע לכם בזמן השינה, אז כדאי שתתכננו זאת מבעוד מועד, עד כמה שאפשר לתכנן סקס בלי שייצא חסר ספונטניות", אומרת ד"ר לוויט, "תדאגו שהסקס יהיה קצר אך מתוק ואל תצפו לזיקוקים דווקא ביום הזה – לא את ולא אתה". היא דואגת לציין שסקס שהוא יותר "קוויקי", מונע כאב וגירוי, לעומת סקס שהוא סוער ועמוק שיכול לגרום לצוואר הרחם לדמום קל. אם דופן הרחם שלך הוא דק, יתכן ותרגישי תופעה שכזו. "גם אימונים ארוכים של ריצה יכולים לגרום למקרים שכאלו אצל חלק מהנשים".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יוסי הגיב:

    המסקנה של הכתבה: הסקס הוא עניין שולי לדבר העיקרי: ה-ר-י-צ-ה!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג