כיצד הספורט עוזר למנכ"לים בניהול החברה?

האם ספורט סבולת תורם ועוזר לכישורים הניהוליים של מנכ"לים? יצאנו לבדוק עם שני מנכ"לים עסוקים מאוד שמוצאים בין היתר זמן לאימונים ותחרויות ומאמינים שהכל אפשרי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

החיידק הספורטיבי נוגע ברבדים שונים ויכול להופיע בכל גיל ולתפוס כל אחד, גם אם אתם מנכ"לים של חברות גדולות או קטנות, האהבה לספורט מגיעה לחתך רחב כל כך ועם בגדים מנדפים, הזיעה והדופק הגבוה, לרגע כולנו שווים. ספורטאים רבים מדווחים כי הספורט גורם להם למצב רוח מרומם יותר, הם מרגישים חדים וקיימת עלייה בביטחון העצמי. אך מנגד, הזמן שנדרש מהם לבצע את האימונים, להתאושש מהם או לתכנן את האימון הבא אחריו, יכול להוות מקור רציני לפגיעה בתפקוד בעבודה ואם אתה מנהל של חברה, הדבר עלול להיות בעייתי אף יותר. יצאנו לבדוק האם הספורט יכול לסייע למנכ"לים לשפר את הניהול שלהם או דווקא לפגוע בו, האם הספורט תורם להם ולחברה שלהם ואולי בכלל גורע או פוגע? איך מקבלים זאת העובדים והסביבה?

"מדובר בהמון התמודדות וצריך להיות עם כוח רצון" | צילום: צלמי שוונג

כתבות נוספות בנושא
7 מסלולי ריצה שהכי כדאי לכם לברוח אליהם מהחום
האם הביגוד משפיע על יכולת הריצה שלכם?
איך משפרים את סגנון הריצה?

לוח הזמנים של ליאב סוויסה, 41 משבי ציון, עמוס מאוד. הוא מנכ"ל של חברה בתחום הרפואי, אבא לשלושה ילדים ועדיין לא מוותר על הספורט. בעברו נפצע במצנחי רחיפה בעמוד השדרה ונאלץ לעבור ניתוח קיבוע. לאחר הניתוח העביר את עצמו שיקום, בהתחלה באמצעות הליכה ולאט לאט שילב ריצה בים, "תמיד רצתי אבל לא רכבתי או שחיתי. לא הייתי מסוגל לסיים בריכה אחת. עברתי הדרכת שחייה של TI ועשיתי שעות של תרגולים. כשנכנסתי לקבוצת טריאתלון לפני חמש שנים זו היתה הפעם הראשונה בה עליתי על אופני כביש".

איך הספורט עוזר לך בניהול?
"יש הבדל בין ספורט לבין אימון לאיש ברזל. אימונים לאיש ברזל פוגעים בניהול, לא עוזרים לו. כמנכ"ל חברה בפריסה ארצית, אימונים לאיש ברזל לוקחים המון משאבים מהמשפחה ומהעסק והכל נעצר, אתה לא ממש יכול לתת מעצמך כי אתה בפוקוס סביב האימונים, עם מעט שינה. מדובר על קרוב ל-180 שעות אימונים בחודש. אלו הם אימונים מאוד קשים, אך מדובר במשהו שכל אחד יכול לעשות ברמה הפיזית. כמנכ"ל עוד יותר קשה לך לעשות זאת כי אתה הוא זה שעומד בראש הפירמידה. זה מצריך ג'גלינג. לא מדובר על יום אחד אלא על שנה שלמה של אימונים בשביל אירוע של 16 שעות".

"אימונים לאיש ברזל פוגעים בניהול, לא עוזרים לו" | צילום: צלמי שוונג

כיצד אתה מג'נגל בין הדברים?
"יש לי לוח אימונים מאוד צפוף. לפני התחרות אני שוחה שלוש פעמים בשבוע, רוכב אופניים שלוש פעמים כולל שבת, פעמיים בשבוע אני רץ חצי מרתון ורץ גם אחרי הרכיבה הארוכה בשבת. מגיעים למצב בו המשפחה משלמת מחיר כי אתה כל הזמן עייף וצריך גם להתמודד עם הכל יחד. תוך כדי הריצה והשחייה גם מגיעים רעיונות, יש בזה צדדים חיוביים, מדובר בהמון התמודדות וצריך להיות עם כוח רצון וחזק בראש. אתה צריך להזכיר לעצמך כל הזמן למה אתה עושה את זה".



סוויסה מאמין כי האימונים לאיש ברזל הם כמו מסע רוחני אותו עוברים ובו מגיעים לכל מיני נקודות ומקומות עמוקים מאוד, "לעשות איש ברזל זה מסע ארוך", הוא מסביר, "כשאני מסתכל על עצמי מהצד אני מאוד מעריך את עצמי. כשאני נתקל בנקודות קושי מסוימת בחיים, ברגע שעשיתי איש ברזל אין דבר שהוא 'קשה', שום דבר הוא לא 'בלתי אפשרי', כל הזמן אני בודק את הגבולות של עצמי ומרחיב אותם, וכשחוצים את הגבול הזה אתה הופך לאדם אחר לגמרי".

"צריך להזכיר לעצמך כל הזמן למה אתה עושה את זה" | צילום: צלמי שוונג

איך הספורט משפיע על עבודתך כמנכ"ל?
"שעות האימון בבוקר עוזרת לי לחדד את המחשבה. עולים המון רעיונות תוך כדי וזה תורם לארגון".

הרבה דברים נולדים תוך כדי ריצה

גם סיוון ברשף, 37, חיה באותה סגנון. היא מנכ"לית חברת "צ'רלי בננה ישראל", ספורטאית כבר כבר 25 שנה והיא מספרת שהיתה ילדה מלאה אך יום אחד החליטה שהיא לא רוצה לחיות ככה. "בגיל 16 ירדתי 20 ק"ג ומאז הספורט הוא חלק בלתי נפרד ממני", היא מספרת, "עבורי זה היה כמו ללכת לפסיכולוג". לפני שש שנים, בסיומה של ריצה, היא הבינה בדיוק מה היא רוצה לעשות, לייבא לישראל את מותג החיתולים הרב פעמיים "צ'רלי בננה", "הרבה דברים נולדים תוך כדי ריצה, בעיקר מטרות ויעדים חדשים שאני רוצה להשיג. לפעמים כשאני מגיעה הביתה הדברים נראים פתאום פחות ראליים, אבל עדיין אני רושמת את הכל ומנסה לעבוד לפי זה. לפעמים אני עדיין מרגישה את ההתרגשות אחרי אימון ואומרת לעצמי שאני יכולה ואני רוצה את זה וכשההתרגשות יורדת, אני מתפכחת. תוך כדי ריצה עולים בי הרבה רעיונות, גם שיווקים".

"הרבה דברים נולדים תוך כדי ריצה" | צילום: צלמי שוונג

היא עזבה את עבודתה כרואת חשבון לטובת החלום והאמונה שלה במוצר. אנשים סביבה לא האמינו והמליצו לה לא להיכנס להרפתקה, אך היא היתה מספיק נחושה והאמינה שתצליח, בדיוק כמו שהיא בעולם הספורט, "יש לי כוח רצון חזק מאוד. אין מטרה שהצבתי לעצמי ולא השגתי. אנשים אמרו לי 'אל תתעסקי עם זה, אין מקום לעוד יבואנים בארץ', אנשים לא ידעו מה זה. התחלתי בקטן, אבל העסק שלי קיים שש שנים וזה זמן מכובד".

הספורט הוא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלה, גם כשהיתה בהריון לא הפסיקה להיות בתנועה. למרות שלוח הזמנים שלה כמנכ"לית של חברה הוא צפוף מאוד, היא לא מוותרת על שום אימון, "לספורט יש את הזמן שלו, בין 5 בבוקר לשעה 7:30, אני תמיד דוחה את הכל לאחרי השעה 7:30. בשבת אני מקדישה את היום למשפחה. את הריצות הארוכות אני עושה בראשון. כל יום יש לי אימון חוץ משבת".

"עובדת ק"מ אחרי ק"מ ויודעת שיש לי איזושהי מטרה להשיג" | צילום: צלמי שוונג

העולם הספורטיבי מתערבב עם העולם העסקי כשעוסקים בשניהם יחד, היכולת להציב מטרה ולחתור אליה דומה בדיוק כמו לסיים מרתון או לטפס על הר, "אני חושבת שזה נכון גם לחיים" אומרת ברשף, "לקחת מטרה ולראות רק אותה מול העיניים ולדעת שאת מסוגלת לעשות אותה גם אם יש הפרעות בדרך. לדעת להסתכל על מטרה אחת ולהשיג אותה".

את מרגישה שאת מנהלת את העסק בצורה ספורטיבית?
"אם יש תקופות קשות יותר, תמיד אני מסתכלת על הסוף, עובדת קילומטר אחרי קילומטר ויודעת שיש לי איזושהי מטרה להשיג, גם אם זה מתעכב מעט מסיבות כאלו או אחרות. אני אומרת לעובדים להסתכל למקום הזה ולשם נגיע. בעיקר אני מציעה להסתכל ישר ולא לפזול לצדדים".

לחצו להרשמה לישראמן 2019




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אודי בן שימול הגיב:

    כשהייתי סמנכ״ל כספים – העדפתי לעסוק בספורט קבוצתי והרגשתי את ההקבלה בין התפקיד והספורט

    מאז כניסתי לתפקיד מנכ״ל (ובעקבות פציעה בכדורסל), התחלתי עם ריצות ארוכות ועכשיו עם כל הטריאתלון – ואני רואה התאמה בין תפקידך כמנכ״ל לעיסוק בספורט סיבולת למרחקים ארוכים

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג