בן 91 מישראל הוא אלוף העולם בריצת 10,000

שלושה ישראלים עמדו על הפודיום באליפות העולם לוותיקים באתלטיקה, סמיון סימקין זכה בתואר העולמי, פנחס שכטר זכה בכסף במשולשת וגרגורי פוקס זכה בשתי מדליות ארד. העולם שייך לוותיקים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שלושת הישראלים שהשתתפו באליפות העולם לוותיקים שננעלה אתמול בליון שבצרפת עלו לדוכן המדליות על פי הענפים וקטגוריות הגיל בהם השתתפו, וכך אחרי שרבים בישראל למדו להכיר את האדם המבוגר בישראל שרץ ומתחרה, החל מאתמול גם בעולם מכירים את סמיון סימקין בן ה-91 שהוכתר לאלוף העולם בקטגוריית הגילאים 95-90 בריצת 10,000 מ' בה קבע 1:20:01.64 שע'. בקטגוריית הגיל השתתפו שני רצים בלבד, אבל מי שרואה לנכון לחלוק על זכייה של בן 91 באליפות העולם בריצת המסלול הארוכה ביותר, ובסגנות של יריבו הארגנטיני בן ה-93, מוזמן לקחת צעד קדימה. את התחרות החל סימקין יומיים קודם לכן, בזכייה במדליית כסף בריצת ל-5,000 מ' כשעצר את השעון על 39:47.21 דק', כ-5 שנ' אחרי חוסה קאנלו הפורטוגלי, הצעיר ממנו בשנה.

הניצחון האישי של חנוך שחר

אלוף העולם לגילאי 95-90. סימקין | צילום: איגוד האתלטיקה

פנחס שכטר מוכיח בכל שנה שהעולם לא שייך רק לצעירים ושאתלטיקה לא מתחילה ומסתיימת בגילאי ה-20. אתמול זכה האתלט בן ה-75 ממכבי כיוונים ב"ש בתואר סגן אלוף העולם לוותיקים בגילאי 79-75 כשניתר ל-8.76 (0.5-) בתחרות המתקיימת בליון שבצרפת. עבור שכטר היתה זו למעשה הקפיצה הראשונה בתחרות בה השיג את התוצאה שהקנתה לו את מדליית הכסף, וגם הקפיצה הראשונה אחרי שבחצי שנה האחרונה הושבת מאימונים עקב פציעה. "אני די מאוכזב מפני שאני בדרך כלל קופץ מעל 9 מ' – תוצאה שהיתה מזכה אותי בתואר אלוף העולם". בקטגוריית הגיל הזו זכה בתואר ג'יורג'י בורטולוצי בן ה-78 מאיטליה בתוצאה 8.96 (0.4-). יאניס מנקובסקיס בן ה-75 מלטביה זכה בארד עם 8.69 (0.6-).

גרגורי פוקס בן ה-66 מרצי רמה"ש זכה בשתי מדליות ארד באליפות בקטגוריית גילאי 69-65. הראשונה היתה בריצת 5,000 מ' בה קבע 18:58.62 דק', וכעבור יומיים הוא עשה זאת שוב, הפעם במרחק הכפול בו קבע אלוף אירופה 38:55.62 דק', כאשר שני הרצים שהקדימו אותו, מהולנד ומצ'ילה, צעירים ממנו בשנה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג