אל תדבקו: מה אומרות מדבקות הקילומטרים עליכם?

הן מושכות את העין, אף מתחרה לא מדמיין לא להדביק אותן, הן מזמן כבר חלק מהנוף מהסופר-אגו של כולם... אבל מה הם אומרים עליכם באמת (או בצחוק)?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כולנו מכירים את המדבקות שמחויבים להדביק באחורי הרכב כל רכבי הצי והארגונים, ושבו כתוב "איך אני נוהג" ולאחריו טלפון להתקשרות. בנוסף למדבקות הללו, קיימות גם מדבקות נוספות המיועדות לשיפור הבטיחות בדרכים ואלו המדבקות שמזהירות על אופי נהיגת הנהג, ומודיעות לנהגים האחרים כיצד הולך הרכב שלפניהן לנהוג בסיטואציות מסוימות. מדבקות אלו מסומנות בקודים אוניברסליים, ממש כמו מדבקות הקודים של החומרים המסוכנים שנמצאות על מיכליות המובילות אותם. ניתן לזהות מדבקות אלו המודבקות באחורי הרכב, על פי צורתם, צבען והכתוב בהן. הן על פי רוב מדבקות אליפטיות לבנות, עם כיתוב בולט בצבע שחור. זאת, כדי שיהיה אפשר לזהות אותן גם במבט חטוף, מבעוד מועד ולפני שהנהג הרכב שנושא אותן יבצע את הפעלול אותו הוא מתכנן על הכביש.

כשירות לציבור מובא כאן מדריך מפורט של הקודים והאזהרות המוטבעים על מדבקות הרכב הללו:

M2V "משוגעים 2 ויותר"

כאן מדובר בנהג משוגע שאסור להרגיז אותו במיוחד כשהוא עומד ברמזור. אמנם אין לו יכולת להתמיד לרדוף אחרי הרכב שלך למרחקים ארוכים, וכשהוא לבד הוא אינו מסוכן כל כך. אך הוא נוסע בדרך כלל בקבוצה עם נהגים אחרים כמוהו, וביחד הם מסוכנים מאוד, שכן הם מתחלפים ביניהם כל כמה קילומטרים ברדיפה, ונוהגים בכל סביבה, גם אם תרד מהכביש ותתחיל לנסוע בשטח. הם פועלים היטב בכבישים הרריים ובעמקים, בלילות ובימים והמומחיות המיוחדת שלהם היא סינוור נהגים אחרים באורות גבוהים ונהיגה בעייפות מוגברת.

iTRI

"אני: תחרותי, רשע, אינדיבידואלי" – בניגוד לנהגים אחרים, נהג זה אינו פועל בקבוצה. נהפכו, הוא שונא את כל שאר הנהגים, ללא הבדל דת גזע ומין, ואת אלו עם מדבקה כמו שלו, יותר מכולם. הוא לא יבחל בעקיפות מסוכנות, נהיגה פרועה ומהירות מופרזת. התנהגותו מאופיינת בשלושה שלבי תקיפה, בהתחלה הוא חותר למגע ומתקרב לרכבך בצורה מסוכנת ביותר עד כדי מגע פגוש בפגוש, בשלב השני הוא מאיץ ועוקף את רכבך במהירות עצומה וחסרת אחריות ובשלב השלישי אם תחסום את דרכו הוא גם ירד מהרכב וירדוף אחריך ברגל.

מדבקת 10 ק"מ

נהגים אלו נוסעים באופן קבוע בין 5 ל- 10 קמ"ש מעל המהירות המותרת. הם אינם מסוגלים לעמוד בטור מכוניות יותר מ- 5 או 10 דקות, ונוטים לרדת לנסוע בפראות בשוליים. הסיבה לכך שהם מאוד ממהרים לסיים את הנהיגה ולעשות משהו אחר. מחקרים מראים שהסיבה לכך היא שהם בכלל לא אוהבים לנהוג אבל נאלצים לעשות זאת, מסיבות חברתיות שונות ומשונות, בעיקר לחץ מהמשפחה או מחברים לאחר שקיבלו הוראה מהבית להביא בדחיפות חיתולים, חלב ולחם או כיבוד לאורחים.

מדבקת 42.2 ק"מ

מדבקה זו מכילה את המספר המסמן את המרחק הממוצע שהוא נוהג בו מעל המהירות המותרת. נהג זה אינו כל כך מסוכן, הוא יעקוף אותך בזהירות יחסית וימשיך בדרכו הארוכה. בדרך כלל הוא אינו תוקף נהגים אחרים, אבל טווחיי הנסיעה הארוכים שהוא נוהג בהן וכמות משככי הכאבים שהוא לוקח לפני כל נהיגה ארוכה, הופכים אותו בלתי אחראי ומסוכן. נהגים אלו בדרך כלל עושים תאונות עצמיות שלא מעורבים בהן כלי רכב אחרים, כשהם מתדרדרים לשולים בהרס עצמי.

מדבקת 21.1 ק"מ

בניגוד לאחיו הגדול 42.2, נהג שנושא מדבקת 21.1 מרגיש נחות לידו. רגשי נחיתות אלו גורמים לנהיגה פרועה ביותר. הוא לא יהסס לחתוך את רכבך באופן אגרסיבי וללא איתות, יידחף בתורי מכוניות ארוכים מהצד, ונוהג כשאינו מרוכז בנהיגה כי הוא חולם שבעתיד יקבל את המדבקה 42.2.

מדבקת 0.0 ק"מ

חושב שכולם חוץ ממנו הם "אפס"… נהג זה מזלזל בכל הנהגים האחרים. בניגוד להיותו הולך רגל רגוע, על הכביש הוא מסוכן. בכך הוא מפצה על כושרו הגופני הנמוך, בנהיגה בלתי אחראית. הוא נוטה לעצור בפתאומיות את רכבו כדי לשוחח עם חברים שהוא פוגש בדרך תוך שהוא חוסם את מסלול הנסיעה. לעתים קרובות מחנה את רכבו במרכז הכביש או בשוליים אסורים לעצירה, מדליק מנגל על אי תנועה, אוכל ושותה הרבה אלכוהול.

 

מדבקת IRONMAN

"מסוכן" (אזהרה כללית שמופיעה בצבע אדום). נהג זה בדרך כלל קיבל את המדבקה בצבע אדום, כאזהרה מיוחדת על כך שהוא מהווה שילוב של כל האזהרות האחרות. הוא המסוכן מכולם, הוא חושב שאינו עשוי מבשר ודם, אלא גופו ומכוניתו עשויים מברזל ולכן אינו נמנע ממהירות גבוהה, עקיפות מסוכנות ומהשתחלות מהצד לטורי מכוניות ועוד.

אני מקווה כי המידע שהטור האינפורמטיבי (וההומוריסטי) הזה תגרום לכולנו לנסוע זהיר ובטוח יותר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עודד הגיב:

    חיכיתי לירידות על המגזימים

  • ראובן הגיב:

    אתם חייבים לי 5 דקות מהחיים )-:

  • speedygonzales הגיב:

    אני חושב שכותב הטור הדבילי הזה הוא אדם שצריך להדיר אותו מקהילת הספורט . לפחות מקהילת הטריאתלון. לא מצחיק לא שנון. לא כלום.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג