אימון מחושב: 3 אפליקציות שפותחו במיוחד למאמנים ומתאמנים

הטכנולוגיה של היום מאפשרת למאמנים ומתאמנים לצעוד צעד אחד אל עבר העתיד ולהשתמש במגוון אמצעים אשר מייעלים את תכנית האימונים. אספנו עבורכם שלוש תכנות שיעזרו לכם לשנות את תרבות האימונים שלכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אלפי ספורטאים בישראל מתאמנים בקבוצות או תחת אימונים של מאמן מקצועי. בעבר, מאמנים נהגו לשלוח תכניות אימון בדוא"ל על גבי טבלאות אקסל ולא היתה להם או למתאמנים שום יכולת מעקב וניתור אחרי ביצועים. כיום, בזכות הטכנולוגיה, הפיתוח והבנת הצרכים של מאמן ומתאמן, לקחו חברות חברות שונות את האימון צעד אחד קדימה אל עבר העתיד. יומני אימונים ואפליקציות שונות לאימון קיימות פה כבר שנים רבות, החל מיומנים מובנים של חברות השעונים השונות ועד לתכנות ואפליקציות בתשלום. אספנו לכם את שלושת התכנות הגדולות שיעזרו לכם להתאמן בצורה קלה ונוחה.

טריינינג פיקס

חברת TrainingPeaks היא אחת החברות המובילות כיום בתחום האפליקציות למאמנים. החברה מספקת שירותים אינטרנטיים חכמים, החל מהכנסת נתוני אימון ועד לניתוחים מקצועיים ומעמיקים. החברה מספקת שירותים גם למתאמנים וגם למאמנים. את החברה הקים המאמן ג'ו פריאל יחד עם בנו והיא מהוותיקות הקיימות כיום בשוק.

עוד כתבות בנושא

למה ספורטאים מתאמנים חזק מדי?

6 יתרונות חשובים שיש לריצה

למה אתם עושים היסטריה מהריצה המסכמת?

גם המאמן, תום מרמרלי, משתמש בתוכנה זו אחרי שהתנסה במספר תכנות ואף כתב בשוונג כתבה חשובה שכולה מבוססת על נתונים אותם גזר משימוש בתכנת TrainingPeaks. "זו אולי לא האפליקציה הכי יפה בעולם, אבל היא מאוד שימושית" מסביר מרמרלי בראיון מיוחד שערכנו איתו, "כל מתאמן שלי פותח חשבון וממנה אותי כמאמן שלו. לי יש ספרייה ובה כל המתאמנים שלי ואותה אני יכול לחלק לקטגוריות, קבוצות וכדומה. לדוגמה, יש לי קבוצת מתאמנים המתאמנת לישראמן המלא ויש לי קבוצת מתאמנים המתאמנת לחצי ישראמן, כל קבוצת מתאמנים אני מכניס לתיקיה ויש לי ספריית תכניות אימון אותה אני יכול לשגר לקבוצה המתאימה. בטריהרד יש לנו מעל 200 מתאמנים וכמאמן אני יכול לחלק את הקבוצה לפי היעדים של כל ספורטאי וכל קבוצה כזו מקבלת ממני תכנית אחרת. התכנית מסתנכרנת עם האימונים שעשה מתאמן ואני יכול לדעת אם הוא ביצע את התכנית כמו שצריך או לא. אני יכול לעקוב האם ביצע אימונים ואם הספורטאי לא מתאמן אני יכול לשלוח הודעה. התכנה מסונכרנת עם כל השעונים כך שאם הגדרתי לדוגמה אימון ריצה בעצימות מסוימת, אני יכול לראות אם הספורטאי עמד בהנחיות האימון או לא, כך אני יכול לראות תכנון אל מול ביצוע".

מרמרלי יכול לעקוב אחרי כל מתאמן שלו כדי לוודא שביצע את האימון כפי שנכתב עבורו. הוא יכול לתת לו פידבקים, לנתח את האימון בצורה מעמיקה כמו שהסביר בכתבתו "מדוע רוב הספורטאים מתאמנים חזק מדי?"הוא מסביר כי חווית המשתמש באפליקציה זו היא נוחה מאוד למאמנים

טודייס פלאן

גם התוכנה Today’s Plan מאגדת בתוכה את מכלול האפשרויות למאמנים בדומה לתכנת TrainingPeaks החל מניהול מתאמנים ועד לניתוח מעמיק של נתוני האימון של כל מתאמן ומתאמנת. היתרון בה על פי המשתמשים הוא שיכולת ההשוואה בה קלה והניתוח ברור לעין. כל זאת יושב על אתר עם נראות מרעננת והיכולת לתקשר עם המאמן, לקבל ממנו תגובות ולעקוב אחר הביצועים קלה מאוד, מה שמביא לשיפור המתאמנים בסופו של דבר. מנכ"ל החברה בן בוולי אומר כי המערכת מתאימה ליחידים שמתאמנים לבד כמו גם למאמנים שצריכים לפקח על קבוצה גדולה. מכאן שהתכנה מעצם היותה קלה להפעלה, מאפשרת למעשה לשפר יכולות אימון אם על ידי מאמן שמגיב וכותב לך תכנית ואם למתאמן בודד.

גו-הייה

לפני כשלוש שנים, הפורטאי ואיש הברזל שגיב דניאל  הגה רעיון, לפתח אפליקציה שתסייע למאמנים לנהל קבוצה ולאמן אותה וכך הקים את Go-heja. החברה פיתחה, כך הם אומרים, כלי המעניק למאמן יכולת ניהול קבוצה בצורה יעילה מסודרת יותר. בתכנה זו המאמן יכול לתכנן אימונים ולשבץ אליהם את הספורטאים המתאימים, החל מקבוצות גדולות של ספורטאים ועד למתאמנים בודדים. המתאמנים יכולים לקבל את הנתונים לאפליקציה בטלפון הנייד או למחשב ובימים אלו עובדת החברה על אפשרות להוריד אימונים ישירות לשעוני גרמין. המאמן מקבל את הנתונים של כל ספורטאי ויכול להשתמש בהם לצורך ניטור ומעקב אחר המתאמנים שלו. מעבר לכך המערכת מספקת תמיכה נוספת למאמנים כמו תזכורות מילוי טפסים, מעקב אחרי בדיקות ארגומטריה בתוקף של מתאמנים, מערכת לניהול גבייה ואפילו חנות קטנה בה המאמן יכול למכור חולצות קבוצה או מחנות אימונים למתאמנים.

לטענת החברה, במערכת Go-heja משתמשים כיום כ-3,000 ספורטאים בישראל. קבוצות כמו תל אביב 100 עם המאמן מישאל דגן, ליאור כהן מאמן קבוצת אקסטרים, נבחרת ישראל בטריאתלון, דן סלפטר וקבוצת רצי העילית אותה הוא מאמן, כולל את לונה צ'מטאי, קבוצתו של ניר רייכמן ועוד.

מה משמעות השם Go-heja אתם בטח סקרנים לדעת? במהלך תחרות בה השתתף שגיב דניאל באיש ברזל בשוודיה, צעקו המעודדים  לספורטאים 'הייא הייא', שהיא קריאת עידוד בדיוק כמו 'א-לה' הצרפתי, או 'שנאל' הגרמני. אמנם השם מאויית עם האות J אך מבטאים אותה כמו האות יוד.

לחצו להרשמה לישראמן 2019




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג