מבחן שוונג || שעון דופק של גרמין מדגם פניקס 5X

הבוחן שלנו ערך מבחן דרכים קשוח לדגם החדש של גרמין וחזר עם אוסף של מסקנות שכדאי, חשוב ורצוי שתדעו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

החדשות תחילה ועיקרן תחילה: הפניקס 5 הוא כל הדברים הטובים שכתבנו עד כאן על שעוני הריצה של גרמין עם עוד כמה תוספות לא רעות בכלל. הפניקס 5 הוא שעון דגל כבד ומכובד. יש בו את כל מה שאתה רוצה ממחשב ריצה: יכולת התאמה אופטימלית של מסכים, נתונים, חיווי והפעלה. הכל מדיד, מהגובה ועד הלחץ, מהמלצות על זמן התאוששות ועד לשיאי תחרות אפשריים, זמני השקיעה והזריחה (בלי ציון כניסת השבת…) וכמה סנטימטרים היה אורכו של הצעד שלך. הוא מתאים לענפי ספורט בודדים או למולטי כמו טריאתלון).

מבחן שוונג

השעון כבד מאד ועם מעגל תצוגה גדול. הכובד נובע מהרצון להגן על הקרביים במצבים קיצוניים להם הוא נועד. מכונה קשוחה המוכנה לכל מצבי הספורט שאפשר לחשוב עליהם, בים באוויר וביבשה. קראתי באחד האתרים שהוא מודד גם נתונים של מצבי גלישה, צניחה ורחיפה, אבל לא ניסיתי. הוא מאובזר בחיישן שטוח מאד של גרמין למדידת דופק בפרק כף היד (ואפשר להתאים רצועת חזה למעוניינים, כמוני). לשמחתי העדיפו את חמשת הכפתורים על פני מסכי המגע (רצתי עם השעון במבול ורצתי איתו גם בלחות האיומה של תל אביב. שני מצבים שכל מסך מגע היה מגיב עליהם בקריסה מוחלטת, אבל לבריון הזה ״הכל טוב״. כמו כל הסדרה כפתורי ההפעלה והניווט נמצאים בצד השמאלי של השעון, בניגוד לצד ימין של ה-920, משמע צריך להתרגל לתפעל את השעון תוך כדי ריצה מהצד הרחוק של יד ימין.

לרכישת שעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן

כמעט כל התכונות שהיו מוסתרות בתפריטי המשנה בדגמים הקודמים ניתנות היום להפעלה מהמסך הראשי. ובהן: סנכרון, פקד המוסיקה, פקודת ה"נא לא להפריע" והכי חשוב "חפש את הטלפון שלי". אהבתי גם מאד את יישומי המפה הייחודיים שאיתם ניתן להוריד מפות טופוגרפיות אמיתיות אל השעון וכשאתה רץ הסמן עוקב אחר המסלול שלך על פני המפה. היישום יעיל מאד עם תכונת הניווט חזרה לנקודת המוצא שהיא מהטובות שנתקלתי בהן בשנים האחרונות. גם סימון מדויק של נתיבי תנועה על המפה, גם התראה על חריגה מהמסלול וגם אפשרות לחזור לאותה נקודה במסלול אחר לגמרי.

השעון מגיב מהר, המעבר בין המסכים שוטף ואינטואיטיבי. רצועת השעון משתחררת בשחרור מהיר ומאפשרת התאמת רצועות בצבעים שונים. זמן הסוללה השתפר הוא ארוך יותר. רצתי עם השעון למעלה מ-100 ק"מבלי לטעון אותו, תוך שימוש בכל ההתראות, החיוויים, האפשרויות והצלילים – קקופוניה נהדרת שמן הסתם כל אחד יכבה את רוּבה על פי בחירתו ועדיפויותיו. מבחנים שונים שקראתי ונעשו ברחבי העולם מעידים על 20 שעות שימוש. תכונה שמכסה את מרבית ענפי הספורט האתגרי המוכרים לנו (חוץ מסוף שבוע באילת).

השעון קיים בשלשה גדלים:
5s – הגרסה הקטנה, מגיעה עם זכוכית רגילה או עם זכוכית ספיר העמידה יותר – גודל 42 מ"מ
5 – הדגם הבסיסי גם הוא עם זכוכית רגילה או ספיר – גודל 47 מ״מ
5x – כולל מפה מגיע עם תצורת ספיר בלבד – גודל 51 מ״מ

הנה כמה חידושים ותכונות נוספים בדגם ה-X שבחנתי:
מסך: שיפור לרזולוציה של 240X 240 פיקסלים ומ-16 צבעים (פניקס 3) ל-64 צבעים, תומך באימוג׳י בהודעות (עדיין לא מושלם) ובשפות ימין שמאל (עברית וערבית).
לכל הדגמים נוסף ג׳ירוסקופ שמגדיל את דיוק המעקב. נוסף רכיב מעקב אחרי הרכיבה והריצה בסטרבה, תמיכה ביישומי ה-Varia) הרדאר הבטיחותי של גרמין לאופניים; מסך, אורות ורדאר אחורי.
דיווחי הביצוע לאחר הריצה מפוצלים לביצועים אירוביים ואנאירוביים, נתונים מדוייקים לגבי השחיה. ועד המון דברים לגבי גולף, גלישה וכל השאר שהם לא בדיוק תחומי המומחיות שלי. בסך הכל מדובר ביופי עם אופי שמתאים לבגדים ייצוגיים, לשעות הפנאי, לרושם טוב על חברים ומתחרים, ובמידת הצורך ובלית ברירה גם לפעילות ספורטיבית.

ועוד הערה קטנה. חפרתי הרבה כדי להבין למה דילגו שם בגרמין מ-3 ל-5. מה עם ארבע? באחד האתרים הסבירו כך: ההגייה של פניקס 4 בסינית יכולה להתפרש מילולית כך ״עלייה מהירה למוות חפוז״. כנראה שמשום מה זה לא בדיוק הקו השיווקי שהם רצו לפנות באמצעותו לשוק הגדול בעולם.

יותר: השעון קיים בשלשה גדלים

פחות: השעון כבד באופן יחסי

משקל: 98 גרם

גודל: 51 מ״מ

זמן שימוש סוללה: 20 שעות

מחיר: 3,099 שקל

ציון: 9 מתוך 10





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג