מבחן שוונג || שעון גרמין מדגם Forerunner 225

מבחן שוונג לשעון הריצה של גרמין מדגם Forerunner 225 שנחשב לשעון "כניסה" לעולם הריצה. הבוחן שלנו, אברום בורג, יצא לבחון את השעון בשטח וחזר עם ביקורת ותובנות - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מי בכלל צריך שעון ריצה? להלכה אף אחד ולמעשה כולם. אף אחד כי אף חיה בטבע לא עונדת שעון ובכל זאת רבות מהן רצות. לפי התחושה והצרכים, בשל האילוצים או סתם להנאה. וכל אחד צריך כי מחווני הריצה המודרניים מאפשרים כמעט לכל אחד ואפילו הוא שק תפוחי אדמה כמוני, לרוץ בלי לסכן את גופו או בריאותה.

גרמין 225

עוד מבחני שוונג
מבחן שוונג || שעון גרמין מדגם 235 Forerunner
מבחן שוונג | שעון גרמין Forerunner 620
מבחן שוונג || שעון פולאר מדגםM400
מבחן שוונג || נעלי ריצה של אדידס מדגם אולטרה בוסט

מה זה אומר? בהתחלה היו ״סטופרים״ שעונים גדולים של המורה להתעמלות. באו היפאנים והעבירו אותם לשעוני יד. אחר כך הוסיפו להם את רצועת החזה למדידת הדופק (עם הזמן באו מודדי המרחק המכניים ובסוף הפציע היהלום שבכתר – ה-GPS). בעידנים הראשונים של הריצה המכוונת היית צריך לפחות שלשה אביזרים שונים (שעון, רצועת חזה, ופוד לנעל או מקלט GPS) כדי להגיע למירב הנתונים. אחר כך הואצה ההתכנסות – השעון קלט לתוכו את שבב התקשורת הלוויני ומזה כמה שנים פותחה גם היכולת להבנות את חיישן הדופק לתוך רצועת כף היד הממוחשבת. חברות אחרות עשו זאת בהצלחה מרשימה ורק גרמין סירבה להצטרף למגמה. נשארה עיקשת ונאמנה לרצועות החזה. עכשו מסתבר שגרמין בלעו את גאוותם ויצאו לאור עם המהדורה הראשונה של שעון ריצה עם מד דופק אופטי מובנה. עם ה-225 גרמין הרימו דגל לבן, והאמת חייבת להיאמר, זהו דגל די מרהיב. זהו שעון (הגדרה מצחיקה למחשב נתונים שעושה הכל ובשעת הדחק גם מראה את השעה) המכריח אותי להסתכן בנבואה – לא יעבור הרבה זמן עד שכל דגמי העתיד של גרמין יעברו לטכנולגיה של "הכל כלול".

על מה מדובר? למי שמכיר את מערכת ההפעלה של גרמין לא יופתע. זה כמעט אותו דבר כאשר התאמת המסכים יכולה להכיל 3 נתונים על פי בחירה (בניגוד למסך ה-4 נתונים של ה-920 למשל). שיטת ההפעלה היא בדיוק כמו ה-220 באמצעות כפתורים ולא מסך נגיעה (יתרון גדול בעיניי). לשעון 5 כפתורים נגישים וקלים להפעלה שאי אפשר להתבלבל ביניהם גם ב-39 מעלות בצל; בעליות של הרי ירושלים, או בקילומטר ה-16 בתוך סיר מרק הלחות של הטיילת בתל אביב.

לשעון שני מצבים; הפאסיבי – המורה את השעה, היום והתאריך, ומצב הסוללה. והאקטיבי: אתה עונד את השעון, מפעיל והמחשב מאתר בעצמו את תקשורת הלווינים, את הדופק, באמצעות החיישן שבתחתיתו. וקדימה לדרך. נכון לעכשיו הוא לא יכול לרוץ במקומך, עדיין. אפשר לעשות עם השעון הזה את הכל. למדוד מרחק, זמן וקצב, לספור קלוריות ולראות אזורי אימון (zones). אני לא מתאמן בשיטת ה-zones אבל כמה פעמים שמתי לב שבדופק מסויים הנתונים מופיעים בשני אזורי אימון שונים. לא מבין את זה לגמרי אבל זה לא מספיק חשוב לי כדי לחפור עוד. עם תום הריצה השעון מתממשק בקלות ובידידותיות עם ה"גרמין קונקט" על הטלפון החכם. השעון כבד מעט יותר (הבדל זניח) בהשוואה ל-220 המצויין, בגלל השבב המיוחד ובגלל טבעת הגומי שבתחתית השעון שנועדה לבודד את כניסת האור בין העור לשעון.

למי נועד השעון? לכולם. למתחילים שלא רוצים להסתבך יותר מדי עם הררי נתונים, עם אלה שהרופא ציווה עליהם להקפיד על הדופק המתאים להם ולרצים מנוסים שחשים את הריצה באופן אינטואיטיבי וצריכים את הנתונים ״שיהיו״. הוא מיועד למי שמקבל פצעים ושפשפות מרצועת החזה הקלאסית והוא מושלם לנשים שהחזייה מונעת מהן למקם את רצועת החזה במקומה. הוא מתאים למי שרוצה לטבול בים או להתקלח על החוף מיד אחרי הריצה. כי הוא אטום למים עד עומקים סבירים – נסיתי אותו בים ובמקלחת בחוף מציצים, והוא לא איכזב. הוא רלוונטי גם לרוכבי אופניים משום שניתן לנתק אותו מפרק כף היד, לחבר למתקן על הכידון ולזווג אותו לרצועת דופק קלאסית. הוא נועד לאלה שרוצים להצהיר הצהרה ״אני רץ״, כי כמו מרבית שעוני גרמין הוא שעון ספורט לחלוטין שאפשר לענוד אותו עם הלבשה יותר ייצוגית מטייטס וחולצה מנדפת. כדי שהמבינים יבינו.

מה יש בחבילת השעון? תצוגה גרפית צבעונית, כל המדדים שהוזכרו ובנוסף להם מדי צעדים וקלוריות. יכולת למדוד נתונים בחדר הכושר (בלי קשר עם לווין ה-GPS) ועוד כמה תכונות שמעטים ישתמשו בהם. עיסקה שווה לחלוטין.

אז מה בכל זאת הביקורות שלי? בקטנה – הריצה שלי היא השעה השמחה של היום ולכן אני מעדיף שעונים צבעוניים ושמחים. השחור הזה אלגנטי מדי לטעמי. תחברו לסווטש ותנו לי משהו מעוצב עליז יותר. הביקורת השנייה שלי, קשורה ביכולות של שבב ה-GPS. במשך כל תקופת המבחן (כ-300 קילומטר) רצתי עם שני שעוני גרמין שהופעלו ופעלו בו זמנית. ומשום מה אף פעם המרחק לא היה דומה. קראתי שלא אחת יש לשבבים האלה בעיה למדוד מעגלים חוזרים ונישנים. מכל מקום, בריצה האחרונה באצטדיון הפערים היו של מאות מטרים… ואני לא יודע איפה הבעיה. בגרמין א׳, גרמין ב׳ או שצריך להחליף את האיצטדיון.

מחיר: 1,390 גרמין 225 בחנות שוונג שופ – לרכישה היכנסו




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Yuval הגיב:

    כמה השעון עולה?
    והשורה האחרונה מדאיגה האם השעונים אמינים בחישוב המרחק או לא?

  • אורי הגיב:

    לאיתן ישראלי….הייתי מאד שמח לראות שעון בחצי מחיר שנותן את כל היכולות שיש ל-garmin 225 כלומר: חיישן דופק אופטי (וטוב…לא כמו החיישנים הבעייתיים של apple watch ודומיהם כלומר חיישן של חברת mio שהם המובילים בתחום), צ'יפ של GPS והתממשקות פשוטה לאפליקציה שתשמור על הנתונים…
    שנעבור על המתחרים? אז חברת mio מכרה את הסנסור שלה למספר חברות ומייצרת שעונים בעצמה, המחיר הרשמי של ה-225 הוא 350$ (בוודאות ניתן לרכוש את השעון בפחות גם בארץ…מקבוצות רכישה ועד טרייד אין). mio alpha 2 עולה 200$, fitbit surge עולה 250$, fitbit charge hr עולה רק 110$ אבל אין לו GPS, ל- mio fuse גם אין GPS ועולה 150$ , tomtom cardio runner עולה 270$…שנמשיך?
    אני מבין את הצורך בלזרוק את המשפטים המפוצצים אבל בסופו של דבר למרות שמדובר בחרה שמתמחרת את המוצרים שלה בצד היקר של המפה עדיין מדובר במוצרים איכותיים.
    שעון שנרכש בארץ גם כולל אחריות וטיפול בבעיות כגון צ'יפ GPS תקול וזה דבר שקורה. בלי קשר חבל שהבוחן לא אמר עם איזה שעונים הוא רץ כיוון שה-225 מבוסס על ה-220 שהוא שעון בסיסי ביחס ל-920 למשל וצ'יפ ה-GPS שלו לא כולל יכולות התממשקות לרשת GLOSNASS וקבלת אלמנכ לווינים מהסלולר (רק ה-620,920,fenix 3 ו- epix)

  • איתן הגיב:

    תודה אורי. טעות שלי. לא הייתי מודע לירידה המבורכת במחירי גרמין.

  • טל הגיב:

    ועדין, מדובר בדור ראשון. דור השעונים הבא (שייצא בשנתיים הקרובות) יהיה פרואקטיבי באנגלית קוראים לזה – instructor killer, כבר לא נצטרך מאמן אישי מקצועי.
    השעון בדור הבא יבנה את תוכנית הריצה הבאה לפי שאלות שישאלו על ידו מראש קרי: כמה עייף, כמה כואב, כמה יכול, כמה רוצה?? ובשקלול כל הנתונים מהריצות הקודמות ומהתשובות הנוכחיות, ומתוצאות בדיקות דם שגרתיות שיש למלא באפליקציה, אז יתקבלו אימוני ריצה מדוייקים ומותאמים אישית ברמה הכי מקצועית גבוהה, ובנוסף ימסרו המלצות תזונה.
    ההיגיון בשעונים הוא שככל שנעמיס עליהם מידע ככה הוא יותאמו לנו אישית.
    שווה להמתין לדור הבא של השעונים, הוא לא רחוק.

  • ויקטור הגיב:

    יש לי שעון 220 חדש ואני רוצה לעשות טרייד אין ל
    אפשרי225

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג