מבחן שוונג || קסדת הרכיבה The One של בולה

הבוחן שלנו קיבל את קסדת הרכיבה הראשונה של Bolle ונהנה קודם כל ממוצר נוח ומפנק, בעיקר לימי החורף. המבחן בדק לאחר קילומטרים רבים של רכיבה, האם הקסדה החדשנית הזו עונה גם על כל הצרכים האחרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

רוב האנשים מכירים את החברה צרפתית Bolle (בולה) בעיקר מתחום משקפי הספורט והשמש, ולכן כשהם החליטו להצטרף לשוק יצרני קסדות הרכיבה, הם היו חייבים לבצע פעילות שיווקית רחבה וזה בדיוק מה שהחברה הזאת עשתה גם בחו"ל וגם כאן בארץ באמצעות נציגיה מחברת Icon.

אווירודינמיות שנועדה לשרת גם רוכבים תחרותיים

עוד מבחני שוונג
כניסה לכל מבחני שוונג
מבחן שוונג לנעלי השטח של סאקוני מדגם XODUS
מבחן שוונג לאוזניות ריצה של Plantronics

כל מי שמתעניין ברכיבה נחשף בשבועות האחרונים לתמונות של קסדת הרכיבה החדשה של בולה הנקראת THE ONE, ואפשר להגיד שההתחלה של הקמפיין הזה היתה מצוינת כי הקסדה הזאת, בעיקר בגרסת הפרימיום (מיד נגיע לזה) שלה – נראית פשוט מדהים. המבחן הראשון בהכנסת מוצר חדש לשוק הוא קודם כל הנראות ואין שום ספק שהעיצוב של הקסדה הוא מנצח, ועושה חשק גדול לבצע את הצעד השני ולבדוק מה באמת כל כך מיוחד בקסדה הזאת.

הנטייה הטבעית של צרכן שבוחן מוצר של חברה שמייצרת אותו בפעם הראשונה תהיה לבדוק איפה הם טועים? הרי כל המתחרים האחרים כבר למדו מטעויות וצברו כל כך הרבה ניסיון. אבל צריך לזכור שבולה אמנם חדשה בקסדות רכיבה, אבל מצד שני חזקה מאוד בקסדות סקי – זה אומר שיודעים שם דבר או שניים על בטיחות, נוחות ובאופן כללי גם על תחושה מפנקת בראש. ואלו, מן הסתם, היתרונות הגדולים של הקסדה החדשה שלהם.

מבחן שוונג

נתחיל במכלול. קסדת הפרימיום של THE ONE כוללת בנוסף שני כיסויים, שמתחברים בשני מקומות בקסדה וחוסמים חלק גדול מפתחי האוורור, מה שהופך אותה לקסדה אווירודינמית שנועדה לשרת גם את התחרותיים שבינינו שהמהירות היא קריטית עבורם. חוץ מזה תמצאו באריזה פנס לד שמתחבר לחלק האחורי של הקסדה, מגן בוץ עבור רוכבי השטח, וגם מדבקת אפליקציית הברקוד QA, שהרעיון שעומד מאחורי זה הוא שאתם מכניסים את הנתונים הרפואיים שלכם, ובמקרה של תאונה – הצוות הרפואי יוכל לקרוא את הברקוד עם היישומון ולקבל את הנתונים שאתם הכנסתם. אבל מבחינתי, האביזר המפנק ביותר באריזה הוא כיסוי ראש לחורף. מדובר בכיסוי נעים מבד חמים שמזכיר את כובעי הים של שחקני הכדורמים המכסים את האוזניים. הוא מתלבש מצוין על הראש ומחמם מאוד ברכיבות הקרות.

מבפנים הקסדה מרופדת ונעימה, ולי באופן אישי ההתאמה הראשונית לראש היתה טובה יותר מכל קסדה אחרת שניסיתי. אין ספק שמרגישים שיש הרבה מאוד מחשבה בנושא של הפיכת הקסדה הזאת למפנקת ונוחה. עם כל התוספות האלו, וגם בלי, יצאתי בשבועות האחרונים לרכיבות, שרובן היו קרות מן הסתם. בקטע הזה, אין לי שום ספק שלקסדה הזאת יש יתרונות על הרבה קסדות אחרות, גם בגלל האביזרים ובעיקר בגלל אותם כיסויים שבזכותם אנחנו מרגישים פחות את הרוח בראש באופן משמעותי, ופשוט אין שום סיבה להוריד אותם מהקסדה בימי החורף.

קסדת רכיבה BOLLE THE ONE

מיקום נכון לנצנץ

לגבי היעילות של הכיסויים בהפיכת הקסדה הזאת לאווירודינמית. אין ספק שזה עוזר, אבל צריך לזכור שהרוכבים שייהנו מזה יהיו רוכבים חזקים ומהירים שמפתחים מהירויות שלא כל אחד מגיע אליהן במישורים. מצד שני, זה יעזור לרוכבים פחות מהירים בירידות. כמובן שקשה למצוא נתונים על האווירודינמיות של הקסדה הזאת ביחס לקסדות אחרות, אבל באחד האתרים קראתי על בוחן שהשקיע בבדיקת עומק ודיווחו שם על חסכון של 8 וואט במהירות של 40 קמ"ש.

נגיד את זה ככה. הרוכבים שמחפשים את הקסדה הכי אווירודינמית מעבירים הרבה זמן בבדיקות ציוד שונות. לא בטוח שזה כרגע הצד הכי חזק של הקסדה בכל מה שקשור לרכיבת כביש, אבל מאחר והקונספט שלה במקרה הזה הוא קסדה מגוונת אפשרויות שמתאימה לכל עונות השנה, לאופני כביש והרים, לאימונים ותחרויות – אפשר להגיד שהמוצר הראשון שלהם בתחום אופני הכביש הוא בהחלט מוצלח.

למרבה הצער, מאחר וקיבלנו את הקסדה הזאת למבחן בעונה הנוכחית, קשה לי לחוות דעת על הנוחות שלה בימים החמים של הקיץ שכולנו כל כך סובלים מהם. אני כמובן יכול לקבוע בוודאות שהיא מצוינת לחורף, אבל מה יתכן שבקיץ הרכיבה עם הכיסויים תהיה אולי פחות נעימה, והשאלה היא עד כמה פתחי האוורור יהיו נוחים. צריך גם לציין שהקסדה הזאת היא יחסית כבדה לעומת קסדות אחרות (280 גרם ללא הכיסויים) וגם זה משהו שעלול להיות די מטריד ברכיבות בתנאים חמים.

עוד משהו שחשוב לציין הוא ההתקן בצורת שני חורים שיש בקסדה הזאת עבור משקפי השמש. מדובר ב"שיחוק" אדיר, כי יש לא מעט מקרים שבהם אנחנו זקוקים לקצת מנוחה ממשקפי השמש. יש רוכבים שתוקעים אותם בכל מיני צורות יצירתיות בקסדה, אחרים מחזיקים בפה, או תולים על הצווארון – אין ספק שזה פתרון מושלם של היצרנים וזו נקודת זכות גדולה. לגבי פנס הלד, נצנץ על קסדה זה נהדר, לדעתי זה בולט מרחוק טוב יותר מכל מיקום אחר. בקסדה הזאת יש לכם אפשרות להלביש את הפנס בחלק האחורי של הקסדה. העניין הוא שההפעלה שלו היא לא הכי נוחה בעולם. כדי להפעיל/לכבות או לשנות מצב (דולק/מהבהב) צריך ללחוץ לחיצה ארוכה בחלק התחתון של הנצנץ וזה משהו שקצת קשה לעשות תוך כדי רכיבה. אבל איך שלא מסתכלים על זה – מדובר בפתרון ממש טוב לנראות. לגבי הברקוד המיועד למצבי חירום – אולי זה משהו שתופס יותר בחו"ל, אם נדע שחובשי מגן דוד אדום מצוידים באפליקציה הזאת זה בהחלט נחמד.

לסיכום, קסדת THE ONE של בולה מקבלת מצוין במבחן העיצוב ותחושת הנוחות, ומאוד מרשימה גם ברמת האבזור. היא מושלמת לחורף. בקיץ הישראלי כדאי עדיף להוריד את הכיסויים ולרכוב בלעדיהם. היא לא הכי קלה מבחינת המשקל, אבל צריך לזכור שהיצרנית הצרפתית, כפי שציינו כבר, יודעת דבר או שניים על נוחות ובטיחות וזה כנראה מה שחשוב יותר. הרוכבים המנוסים והתחרותיים יהיו יותר בררנים עם הקסדה הזאת בקטע של האווירודינמיות, אבל אין לי שום ספק שרוכבים מתחילים או טריאתלטים שלא בהכרח מחפשים את הציוד שיהפוך אותם ליותר מהירים בכמה שניות, אלא רוצים קצת לפנק את עצמם במוצר בהחלט איכותי – ייהנו מאוד מהקסדה הזאת.

יותר: הכיסויים נשלפים במידת הצורך (בגרסת הפרמיום) וחושפים 31 פתחי אוורור

פחות: יחסית כבדה לעומת קסדות אחרות

משקל: 280 גרם (340 גרם כולל הכיסויים)

חומר: קרבון

מחיר: הקסדה קיימת בשתי גרסאות – גרסת פרימיום עולה 900 שקל והיא מגיעה עם הכיסויים הנשלפים. גרסת הסטנדרט – עולה 700 שקל ללא הכיסויים

מידות: מידה מדיום בגודל 54-58 ס"מ; מידה לארג' בגודל 58-62 ס"מ

ציון שוונג: 8.5

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג