מבחן שוונג || נעלי ריצה של קולומביה-מונטרייל מדגם Caldorado

הבוחן שלנו קיבל את נעלי השטח החדשות מבית קולומביה מונטרייל ויצא ל-60 ק"מ של ריצות בשטחים שונים בארץ. אחרי ש"התעלל" בנעליים כמה שיותר, הוא חזר עם תובנות מעניינות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי ריצה קולומביה מונטרייל קלדורדו
נעלי ריצה קולומביה מונטרייל קלדורדו

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 60 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 50 ק"מ)


לאחרונה הגיעו לארץ נעלי הריצה החדשות מבית קולומביה, בסדרת נעלי ריצת השטח קולומביה-מונטרייל. בחנתי את דגם קלדורדו-Caldorado ‖ במשך חמש ריצות במרחק כולל של 60 ק"מ. על פי היצרן, הקלדורדו מצוידת בשתי טכנולוגיות, Fluid Guide – טכנולגיית עיצוב סוליית ביניים, הממרכזת את כף הרגל במעבר הדריכה, גם על הציר הקדמי-אחורי וגם על הציר הצדי, מספקת בטיחות מקסימלית, תיקון דריכה לא סימטרית, או בדריכה על קרקע לא ישרה, ומאפשרת מעבר חלק מצד לצד בדריכה, לחסכון באנרגיה. הטכנולוגיה השנייה היא Fluid Foam, המספקת סוליית ביניים שבולמת זעזועים.

נעלי ריצה קולומביה מונטרייל קלדורדו

מתאימות לשטח הישראלי? קולומביה מונטרייל קלדורדו

מבחני שוונג נוספים
ביגוד ריצה של קולומביה מונטרייל
חולצת ריצה קלה מדגם Better than naked
נעלי קרוספיט של ריבוק מדגם נאנו 6

מבחן שוונג

טרם נעילת הנעליים ניתן להבחין כי החלק העליון של הנעל מאוורר וקליל, בעוד הסוליה מסיבית אבל לא עבה מדי. לי זה מאוד חשוב, שכן איני אוהב שהנעל כבדה ומגושמת. קדמת הנעל עטופה בחומר פלסטיק קשיח שאמור להגן על האצבעות ממפגשים לא נעימים. נעלתי את הנעליים ויצאתי למבחן הראשון, מסלול מישורי של 11 ק"מ בבקעת בית ציידה ("בטחה"). הנעליים תפקדו היטב במסלולים רצופי אבנים מכל הסוגים, מכורכר ועד אבנים קטנטנות. הסוליה ספגה את המשטח וכף הרגל הרגישה לי בטוחה ויציבה. אחרי חמישה קילומטרים חציתי את נחל המג'רסה ודאגתי שהנעליים יירטבו כהוגן. אודות למבנה האוורירי והקליל של חלקה העליון של הנעל, תוך דקות ספורות היא חזרה להיות יבשה והרגישה כאילו מעולם לא טבלה במימי הנחל.

ריצת המבחן הראשונה עברה בהצלחה רבה והחלטתי להמשיך ולבחון את הנעל בריצה הבאה, הפעם באתגר קשה יותר, ב"מירוץ הרי הגעש" ברמת הגולן. הפעם כבר רצתי 30 ק"מ בתוואי משתנה, החל מעליות וירידות תלולות בחמישה מתלי הגולן דרך השבילים שקישרו ביניהם, שבילים שבחלקם היו אדמה כבושה, חלקם משובצים במיני אבנים ואף קטעים קצרים על דרכים סלולות. הנעל באה לידי ביטוי דווקא בירידות התלולות, שם הסוליה נאחזה היטב בקרקע ונתנה לי אפשרות להאיץ ללא חשש שאחליק. גם בעליה התלולה מאוד להר אביטל הרגשתי את עזרת הנעליים. בעליה שכזו אתה משווע לאחיזה טובה של כל סנטימטר מהסוליה, וסוליית הקלדורדו בהחלט סיפקה זאת ועזרה לי לצלוח את הר הגעש הכבוי הזה. בסיום הריצה כפות הרגליים היו רעננות וללא אף מפגע.

בריצה השלישית הנעליים נבחנו בשבילי הכורכר של מטעי המנגו הפורחים ליד מושב אלמגור, שם גם נאלצתי לרוץ מספר קילומטרים על כביש. על אף היותן נעלי ריצת שטח, גם בריצת הכביש הנעליים לא הכזיבו וסיפקו תחושת נוחות וקלילות. זהו נתון חשוב, במיוחד לאלה שנאלצים לרוץ ריצות שמשלבות שטח וכביש, התחושה הטובה שהנעליים נותנות גם בריצות "מעורבות".

נעלי ריצה קולומביה מונטרייל קלדורדו

גם בכביש סיפקו תחושת נוחות וקלילות. קולומביה מונטרייל קלדורדו

סיכום

נעליים לריצת שטח אשר נותנות מענה לכל סוגי השבילים ללא פגיעה בקלילות הריצה. נוחות של נעליים היא משהו מאוד אישי, ואני מאוד נהניתי לרוץ עם הנעליים, מבחינתי הן ענו על הציפיות.

פחות: הנעל משווקת בארץ רק בצבע אחד, צהוב ירקרק זוהר, לאוהבי הז'אנר בלבד.

יותר: רכות, משקל קל, ספיגת זעזועים טובה מאוד

רכות בקדמת הנעל: טובה מאוד

רכות בעקב: טובה מאוד

קשיחות: אינן קשיחות

משקל: 297 ג' (מידה 43)

יציבות: טובה מאוד

מחיר: 800 שקל

ציון שוונג: 9 מתוך 10





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רונן הגיב:

    נעל נוחה מאוד, רכה, הצילה לי את הרגל בכניסה לבור (המייצב עמד במשימה לשמור על הקרסול). יחד עם זאת סובלת מבלאי גבוה מאוד – משום מה ולמרות שזאת נעל לריצת שטח בעלת מראה קשוח הסוליה רכה ונשחקת מאוד מהר. לא מיועדת לאנשים גדולים או כבדים מהממוצע

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג