מבחן שוונג || נעלי ריצה של נייקי מדגם 2 Lunarepic Low Flyknit

הבוחן שלנו יצא לבדוק את הגרסה החדשה של הנעל, אשר שילבו בה סוליית רכה המאפשרת בלימת זעזועים ביחד עם גפה מעודכנת המעניקה תחושה נוחה כמו גרב - כל התוצאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

האמת היא שנייקי די עיצבנה אותי בזמן האחרון. בפרט – הפרויקט היומרני שמיועד להביא לריצת "מרתון בפחות משעתיים". במלים פשוטות – אני לא קונה אותו. מדובר לטעמי בסך הכל בקמפיין פרסומי שנולד במוחם של פרסומאים ולא של רצים. מישהו בהנהלה הראשית של נייקי העולמית נגרר אחרי החוכמה הזאת, ולפחות למשך עוד חודש נצטרך לשמוע עליו (מרתון בהקפות על מסלול מכוניות מרוץ? באמת?). אז רציתי שגם הנעל החדשה שהגיעה למבחן שוונג תעצבן, ושתקראו זאת כאן בשוונג. אבל, קיבינימט, הנעל החדשה של נייקי, לונר אפיק לואו פלייניט 2 (2 Lunar Epic Low Flyknit) טובה מדי. מה שרק מעצבן עוד יותר. לפני הקידוחים והחפירות, זו פשוט מאד נעל הריצה לכביש הכי נוחה בה רצתי. אי פעם. זהו, נרשם. עכשיו נתחיל.

הנעל מולבשת על הרגל כמו גרב

עוד מבחני שוונג
נעלי ריצה של ריבוק מדגם Harmony road
נעלי ריצה של אדידס מדגם Pure Boost
שעון טריאתלון גארמין 935

מבחן שוונג

לנעל ארבעה מאפיינים מובחנים: 1. ה"רקמה" של נייקי שממנה בנויה הגפה של הנעל (החלק העליון) שקיבלה את השם FlyKnit המוכר. 2. העדר הלשון הנפרדת: לנעל אין "לשון" ומושכים אותה על הרגל כמו גרב, אם כי היא לא נעל גבוהה אלא נמוכה. 3. הסוליה האמצעית שמחורצת בפסי אורך שמתכווצים ונלחצים בכל נחיתה של כף הרגל על הקרקע. 4. חמשת ה"איים" של הסוליה התחתית שגם הם מורכבים מעיגולים מחורצים שנועדו לספוג זעזועים.

האובססיה של נייקי למה שמכונה "תחושה של גרב" (או Sock-like feel) יצאה כאן סופית משליטה. הנעל מולבשת על הרגל כמו גרב ונצמדת אל כף הרגל כמו גרב (למעט בחלק הקדמי). למעשה, השרוכים משמשים יותר כמייצבים מפני בריחת כף הרגל לצדדים, מאשר כסוגרים לנעל.

חיתוכי לייזר בסוליה החיצונית נועדו לאחיזת קרקע

איכשהו, רקמת הגפה של הנעל, יחד עם קשירה מבוקרת של השרוכים ויחד עם מעטפת הקרסול, מייצרים במשותף יציבות ראויה לציון באמצעים קלילים ולא מגושמים. הנעל אוחזת את כף הרגל במידה מרשימה להפתיע. אבל, לא בטוח שהאחיזה הזאת מספיקה לאימונים עקביים למרחקים יותר ארוכים (דוגמת ריצות של מעל 20 ק"מ), והיא גם לא מספיק חזקה להחזיק רגל שסובלת מקריסה משמעותית (Pronation). מצד שני, נייקי לא ייעדו אותה כנעל תומכת נגד קריסה, וגם לא כנעל אימונים למרחק ארוך. בכל זאת, תורידו רבע נקודה.

הנעל קלה. קלה מאד לאימונים וגם קלה מספיק בשביל להיות תחרותית ושוקלת כ-258 גרם לנעל גברים (מידה 44). זה מורגש. מורגש שנדרש פחות מאמץ להניף את כף הרגל באוויר לצעד הבא, ועייפות מסוג רגליים כבדות פשוט לא הגיעה. אולי תורמת לכך גם תחושת המעטפת ההדוקה סביב כף הרגל שמחלקת טוב יותר את משקל הנעל סביב הרגל כולה (ולא רק "מושכת" את משקל הנעל מהחלק התחתון). מעבר לכך, הנעל יפה ברמה האופנתית ובעלת חזות עדינה, באופן שמעורר אצל כל רץ סביר חשד (בלתי מוצדק) ביחס לרמת הביצועים.

נעל רזה, לא מגושמת וקלה

רצתי עם הנעל במיקס שגרתי של אספלט ושבילים, ולמרבה הצער אין לה יכולות שטח. היא מיועדת במובהק לכביש וכל אבן בשטח מורגשת היטב. אמנם נייקי לא הועידה אותה לשטח, אבל עבור רצים בישראל, שיכולים בקלות למצוא את עצמם על שבילים מעת לעת, היעדר היכולת הבולט בשטח הוא חיסרון. תורידו עוד רבע נקודה.

עקב הלשון הסגורה (וצורת הגרב/מגף), נעילת הנעל עלולה לדרוש מאמץ. אין לשון שנפתחת ונותנת להכניס את כף הרגל פנימה בחופשיות. היתרון של האחיזה ההדוקה הוא חיסרון בעת הנעילה שלפחות אצלי עוררה מידה של קושי. מאידך, חליצת הנעל קלה להפתיע. היא פשוט מחליקה מכף הרגל.

סוליית הנעל

לבסוף, החיסרון האחרון הוא דווקא באחד המאפיינים החיוביים – האיים בולמי הזעזועים בסוליה התחתונה. אותם חריצי לייזר שמסייעים בפיזור ושיכוך משקל הגוף בנחיתה, קולטים לתוכם (כמו חריצים של צמיגים חדשים ברכב) אבנים קטנטנות בזמן ריצה. יוצא, שבסוף ריצה של כמה קילומטרים, צריך לחלץ מהסוליה התחתונה כמה אבנים קטנטנות כדי לנקותה.

חיתוכי הלייזר בסוליית הנעל קולטים לתוכם אבנים קטנות | צילום: מערכת שוונג

לסיום, במטרה המוצהרת של הנעל שעמדה למבחן שוונג, ריצת אימון כביש למרחקים יומיומיים, עבור רצים עם כף רגל נייטרלית, הנעל קרובה לשלמות. ממש. אפשר להרחיב בלי סוף על מהי אותה שלמות. מבחינתי מדובר בשיכוך רך ומלא, אחיזת כף רגל מצוינת, שמירה על קלות שחוסכת מאמץ מכפות הרגליים, וגם תורמת למהירות. כפי שכבר נכתב, הנעל גם יפה עד כדי אופנתיות מחשידה, אבל הביצועים גוברים על החשד הטבעי מהכפפת הביצועים לתכתיבי העיצוב. נייקי הצליחה לייצר נעל רזה, לא מגושמת וקלה, עם ביצועי כביש מצוינים. באיזון בין קלות ורכות לבין הגנה מפני קריסת כף רגל ומפני אבנים בשטח, הנעל הזאת בוחרת במודע בקלות וברכות, אבל עושה זאת בחינניות מעוררת הערכה.

הערה אחרונה לגבי המחיר, נמשך הקושי בהבנת מבנה המחיר של נייקי. בחו"ל הנעל נמכרת במגוון מחירים רחב ביותר, ובישראל, לפעמים נראה המחיר הראשוני כמו קפיצה מעל הפופיק או לפחות הצהרת מיצוב גבוהה. האם לא מוטב להיכנס לשוק במחיר סביר והגיוני לכתחילה, במקום להיכנס במחיר סופר-גבוה ואז לרדת אל העם, כפי שקורה לא אחת.

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

משקל: 258 גרם למידה 44

דרופ: 10 מ"מ

גובה עקב: 22 מ"מ

גובה קידמת הנעל: 12 מ"מ

מחיר: 870 שקל

ציון שוונג: 9 





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אופיר הגיב:

    מה זה משנה , אם נייקי מבקשת על נעליים סכום חזירי כזה, על גבם של ילדים עובדים ב 10 דולר ליום. ריצה נעימה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג