מבחן שוונג || נעלי ריצה של נייקי מדגם אייר זום פגסוס 33

הבוחנת שלנו יצאה למבחן שוונג עם הדגם החדש של נייקי מדגם פגסוס 33, המצוידת בשתי כריות אוויר מלפנים ובאזור העקב - כל תוצאות המבחן לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

את סדרת פגסוס של נייקי כולכם בוודאי מכירים. למעלה משלושה עשורים מיוצרות נעלי הריצה תחת השם המחייב, או לכל הפחות, המבטיח, "פגסוס". לאחרונה השיקה נייק את הדגם פגסוס אייר זום 33 לגברים ולנשים. נעלי ריצה המיועדות לריצות ואימונים יומיים כמו גם למירוצים, ומכוונים בעיקר לריצות כביש. בניגוד לקפיצה המשמעותית ולשינוי העיצובי בין הדגם פגסוס 31, לדגם פגסוס 32, בנעל החדשה, מדגם פגסוס 33, השינוי החזותי הוא מינורי. ההבדלים הם בעיקר שיפורים טכנולוגיים קלים ובכרית הריפוד שנוספה. ועוד נגיע אליה.

82548

הנעל מצוידת בשתי כריות אוויר

עוד מבחני שוונג
שעון גרמין מדגם Forerunner 735XT
סנדלי ריצה "לונה"
אוזניות ריצה וספורט של Jabra

פגסוס כידוע הוא שמו של הסוס המלכותי עם הכנפיים, הסוס שיכול לעוף מהמיתולוגיה היוונית. על פי הסיפור, זכה פגסוס להגיע אל האולימפוס, ההר הגבוה ביוון, ומקום משכנם של האלים. על האולימפוס הם זוכים לחיים מלאי תענוגות ובעיקר לחיי נצח. במציאות, הפך ההר למקום מבוקש אצל מטפסי הרים ומטיילים. הטיפוס אל ההר קשה ביותר. רק מעטים זוכים להגיע אל פסגתו הגבוהה ביותר. פגסוס הצליח. מכאן תעשו אתם את החיבור בין השם המחייב לנעל הריצה הקלסית.
בחזרה להווה, הפגסוס אייר זום 33, היא נעל ריצה בעיצוב אופנתי שאמורה להתאים לריצות אימון ולמירוצים. בסך הכל מדובר בנעל קלה, רכה וגמישה.

82548.3

הסוליה מזכירה צורת ופל

החידוש העיקרי כאמור הוא תוספת כרית האוויר. יצרנית נעלי הריצה מוסיפה העונה לנעלי הפגסוס הוותיקות שלה עוד כרית בקדמת הנעל. עכשיו מצוידת הנעל בשתי כריות אוויר. מלפנים ובאזור העקב. כריות ה-Zoom בעקב ובחלק הקדמי בולמות זעזועים ונותנות תחושה של רכות מסוימת. באופן אישי, לי זה היה רך מדי והתמיכה כמעט ולא הורגשה. התחושה שלי היתה כאילו אני רצה יחפה. באזור האצבעות ממש יכולתי להרגיש את המדרכה או האספלט מתחת לאצבעות.
הגפה עליונה של הפגסוס 33, עשויה ממה שמכונה "רשת מהונדסת", ללא תפרים, בעיקר באזור האצבעות. זה תורם לאוורור של כף הרגל, במיוחד עכשיו בימים של לחות בלתי נסבלת, ומשפר את תחושת הנוחות. גם פנים הנעל עשוי כמעט ללא תפרים. מה שמונע חיכוך מיותר עם תפרים ותיפורים שעלולים לגרום לשפשופים ומקטין את הסיכוי להיווצרות שלפוחיות. היצרנים טוענים שזה גם מונע שחיקה עתידית של הנעל. (מבטיחה לעדכן עוד כ-700 קילומטרים אם אורך חייה אכן השתפר).

82548.1

נעל קלה, רכה וגמישה

בסך הכל אחיזת הנעל היא טובה, גם בריצות מהירות יותר, באימוני עליות ובירידות. בירידות חזקות אני מודה שוב שבחלק של אצבעות כף הרגל חשתי כאילו אני רצה יחפה , אבל אולי זה משהו שצריך להתרגל אליו. בריצה בתוואי עם חול, הרגל היתה מאד יציבה בתוך הנעל, האחיזה היתה טובה מאד, גם בחול עמוק יחסית. הנעל מאד קלה ונוחה. כבר מהשימוש הראשון הרגשתי כאילו רצתי איתה מאז ומעולם ולא נדרשה שום הסתגלות מיוחדת. טכנולוגיית הייצור משתמשת במה שמכונה כבלי Flywire שבזכותם החיבור "הטבעי" בין הנעל לרגל ותחושת הנוחות מהרגע הראשון, גם בריצות ארוכות. בסיומה של ריצת נפח ארוכה לא הרגשתי שום אי נוחות, שפשופים או שלפוחיות למרות "ההכרות" הקצרה בינה לביני. תחושת התמיכה היתה סבירה ביותר. הריפוד הקל באזור העקב מבורך. כאמור חסר לי כמותו באזור האצבעות. הפגסוס מוכרת גם בזכות הסוליה שלה שמזכירה צורת ופל. המטרה היא אחיזת כביש טובה ומניסיוני, זה בהחלט עושה את העבודה.

הערה: המידות הן סטנדרטיות לנשים ולגברים.
הנעל מגיעה בשלל צבעים: כחול אפור כתום ירוק שחור ועוד
נראות: לדעתי האישית היא גם יפה מאד. אבל זה כמובן עניין של טעם ופחות רלוונטי לאיכות הריצה….
משקל הנעל: נע בין 250 גרם למידת נשים (עד 42.5) וכ-300 גרם למידת גברים
דרופ: הפרשי גובה 12 מ"מ
מחיר: 650 שקל




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עלי הגיב:

    לא ממליץ על הנעל לרצים שהם לא ממש מתחילים או לא כבדים יחסית. נעל כבדה יחסית, מאסיבית, עם דרופ אדיר של 12 ממ. לא סובל את הנעל הזו.
    מי שנעול על נייק ומחפש נעל מאסיבית דווקא עדיף לו לנסות וומרו לדעתי

  • תומר הגיב:

    בתור אחד שרגיל לרוץ עם אסיקס וסלד מנייקי, התרשמתי לטובה מהנעל הזו. ניסיתי אותה במקרה והתאהבתי. מעולה לריצות ארוכות

  • זיו הגיב:

    נעל כבדה ומסיבית. נייק פגסוס לא נעל ריצה קלאסית. היא לכל היותר מתאימה לאימוני ריצה איטיים לחיזוק הרגליים. או להליכה יום יומית.
    לגמרי לא מתאימה לריצות מהירות או למירוצים.
    מתאימה לאנשים עם משקל כבד, עם קריסה בכף הרגל, או פלטפוס.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג