מבחן שוונג || נעלי ריצה של נורת' פייס מדגם אולטרה אקוויטי

הבוחן שלנו יצא למספר ריצות דו-ספרתי ובחן את אולטרה אקוויטי, נעל הכביש-שביל החדשה של נורת' פייס - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נורת' פייס היא חברת העוסקת בעיקר בפעילות אאווטדור. נעלי ריצה לא תמיד היו המוצרים הראשונים שאנו מזהים עם המותג. לפני כמה שנים, לקחתי למבחן נעלי נורת' פייס שטח, וכשהוצע לי לנסות את הנורת' פייס אולטרה אקוויטי החדשות, שמחתי על ההזדמנות לבחון את ההבדלים בין הדור הקודם של נעלי הריצה של החברה, לבין הדור החדש.

66953.1

הדבר הראשון שנקלט אצלנו עם קבלת נעלי ריצה חדשות, זו הנראות. האולטרה אקוויטי יכולה בהחלט להתגאות במישור הזה. הנעליים שקיבלתי למבחן הן כחולות עם פסים צהובים ומחזירי אור בולטים. הן גם יפות וגם בולטות ונראה שנורת' פייס עשו מאמץ מוצלח בנושא הנראות, והפירות ניכרים.

אבל הדבר הראשון שמצא חן בעיניי באולטרה אקוויטי היה המשקל. אם הייתי צריך לבחור, הייתי ממקם את האולטרה אקוויטי על מדרג הכביש-שביל. הן מספיק קלות ורכות כדי לשמש כנעלי כביש איכותיות ומספיק יציבות ותומכות כדי להיות נעלי טרייל מהדרג הגבוה. ביחס לנעלי טרייל שגם מייצבות נגד קריסה, האולטרה אקוויטי מרגישה קלה במיוחד. לתחושת ההמשכיות של כף הרגל, תורם חיבוק המעטפת של הגפה העליונה לכף הרגל. ביחס לנעליים אחרות, הגפה של האולטרה אקוויטי קצת יותר גבוהה, וכך היא עוטפת את כף הרגל כמעט עד לקרסול. הקלות יחד עם המעטפת המחבקת, נותנת תחושה שהנעל היא חלק מהרגל ולא גורם זר שחוצץ בינינו לבין משטח הריצה.

66953.3

הסוליה האמצעית נוחה ובלימת הזעזועים מצוינת

תמיכת הקריסה היא עדינה ומופעלת במרומז. הנעל לא מתקנת בגסות את גלגול כף הרגל, ואין שום הרגשה של תיקון קריסה. במובן הזה, הן מרגישות כמו נעליים ניטרליות, אבל מביאות לזרימה טבעית של כף הרגל קדימה, ללא גלישה. גם במישור הזה, האולטרה אקוויטי מצטיינות.

הסוליה האמצעית נוחה ובלימת הזעזועים מצוינת. בכלל, בדורות הנוכחיים של נעלי הריצה, בהקשר של בלימת הזעזועים של הסוליה האמצעית אין נפילות. האולטרה אקוויטי עומדת בגאווה בחזית הקדמית של נעלי הריצה בעניין זה והנחיתות רכות ונעימות.

השילוב של כל הגורמים הללו מייצר תחושת ריצה נוחה וקלה במיוחד, עם תוספת של תמיכה עודפת לכף הרגל גם בשטח וגם בכביש. זוהי בהחלט ה-נעל עבור מי שחושש "לסובב קרסול". השמירה על יציבות כף הרגל עד לגובה הקרסול ממש, מצוינת.

66953.4

חסרה בנעל קצת קשיחות לשטחים קשים יותר

מקום בו כדאי לבקש שיפור עתידי, הוא בקשיחות הסוליה התחתונה. עבור הרצים, אלו הם ה"צמיגים" שבאים במגע עם משטח הריצה. לאולטרה אקוויטי יש סוליה תחתונה רכה שאמנם מתאימה בהחלט לריצה על כביש ועל דרכי כורכר, אבל לטעמי חסרה קצת קשיחות לשטחים קשים יותר. במישור הזה, נורת' פייס העדיפה לאפיין את האולטרה אקוויטי להענקת נוחות במגוון משטחים יותר נוחים, על חשבון דריסה חזקה של שטחים קשים. בשביל 90% מהמשטחים בהם אני רץ, התמהיל הזה נכון ומתאים. בשביל ה-10% של השטחים הקשים יותר, הוא לוקה בחסר. הדבר דומה לרכבי כביש-שביל אך לא לרכב שמהותו היא שטח בלבד.

בסופו של דבר, ולמרות שבתקופה הזו של השנה אני רץ ללא שעון וללא מדידת זמן, התחושה שהנעליים נותנות הן של מהירות חסרת מאמץ. עוד בעניין התקופה של השנה, האולטרה אקוויטי מנדפות זיעה ומתייבשות נהדר, במהירות, וביעילות. למרות הימים החמים והזיעה הנוטפת, הנעל נשארת יבשה עד סוף הריצה.

לסיכום, נעלי יפה, קלה, מהירה, שמעניקה מעטפת תומכת מצטיינת לכף רגל נייטרלית או עם קריסה קלה. החיסרון הוא בחיסרון מסוים בקשיחות במשטח הדרישה הסוליה התחתונה, שבא לידי ביטוי בשטחים קשים.

דרופ: מהעקב לכרית כף הרגל הוא של 10 מ"מ (מ-20 מ"מ ל-10 מ"מ)

מחיר: 650 שקל

ציון שוונג: 8.5 מתוך 10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג