מבחן שוונג || נעלי ריצה של הוקה מדגם CAVU

הבוחן שלנו רץ במצטבר 100 קילומטרים עם דגם התחרות והאימונים הקליל של הוקה - כל התוצאות והפירוט כאן בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי הוקה מדגם CAVU
נעלי הוקה מדגם CAVU

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 100 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ)


קשה מאוד להיות שחקן מרכזי בשוק נעלי הריצה בארץ עם שני מותגים ענקיים ועוד 2-3 חברות אחרות שהן ותיקות ומוערכות בשוק המקומי. ועם זאת, נראה שיבואני הוקה בישראל עושים עבודה נכונה. הוקה היא כבר מזמן לא גימיק בארץ, היא הפכה למותג לגיטימי וכן, גם לשחקן מרכזי. ודווקא בגלל זה, חשוב שאתם כצרכנים תבינו שלהוקה יש מגוון רחב מאוד של דגמים עם הבדלים מהותיים.

קלה ומהירה. הוקה CAVU

אנחנו קיבלנו הפעם את הדגם CAVU. בשפה של הרצים המהירים מדובר בדגם שיכול להתאים גם לאימונים וגם למרוצים. בשפה של רוב הרצים החובבים, נתחיל בזה שמדובר בנעל קלה במיוחד (232 גרם למידה 43 לגברים), מהירה, ניטרלית בהגדרה שלה (נפרט לגבי זה בהמשך), ונוחה מאוד בתחושה של כף הרגל בתוך הנעל. כלומר, ברגע שתמדדו אותה בחנות – רוב הסיכויים שתתאהבו.

ועכשיו נפרט. זה שהנעל קלה אומר שהיא פחות מומלצת לרצים עם משקל עודף כי אין לה מספיק תמיכה. על אחת כמה וכמה כשמדובר ברצים כבדים יותר שרוצים לרוץ הרבה קילומטרים. הרצים המקצוענים יגדירו את ה-CAVU כדגם שמתאים לריצות טמפו ולמרוצים קצרים כמו 5 ו-10 קילומטרים. ולמה? כי באופן תאורטי הם מצפים לקבל תחושה של יותר רכות בריצה לאורך זמן.

לגבי הרכות, זה מאוד תלוי איזה סוג של רצים אתם. הסוליה של CAVU בנויה בצורה כזו שהיא רכה יותר באזור העקב וקשיחה בקדמת כף הרגל. בתור רץ שנוחת על אמצע-קדמת כף הרגל הרגשתי את משטח האספלט בצורה יותר משמעותית לעומת נעל אחרת שמספקת תחושת רכות. ועם זאת, זה מה שהופך אותה ליותר מהירה. לדוגמה, רצתי את אותו מסלול כביש יום אחר יום, תחילה עם הבונדי 6 ולאחר מכן עם CAVU. לא ניסיתי להקשות על עצמי יותר באימון השני ועדיין ההבדלים בקצב היו משמעותיים. היה לי הרבה יותר קל לפתח מהירות עם CAVU וזה בכלל לא מפתיע כי זה הרעיון שלה, ולכך היא מיועדת.

באופן אישי, הריצה הארוכה ביותר שלי עם CAVU כחלק מ-100 הקילומטרים שבהם רצתי אתם במצטבר היתה למרחק של 13 קילומטרים. לא הרגשתי שום קושי שאולי ציפיתי שיופיע בריצה לאורך זמן שבה אני אשאף לנעל יותר מפנקת. אני די משוכנע שהתחושה היתה נשארת גם לאורך 20 קילומטר.

ואם מדברים על פינוק, חשוב לציין שיש תחושת פינוק ב-CAVU, תלוי מאיפה מסתכלים על זה. כפי שציינתי מקודם הנעל היא ניטרלית, כלומר לא מיועדת למי שקורס וזקוק לתמיכה נוספת במבנה של הנעל. באופן אישי, למרות שיש לי נטייה לקרוס פנימה אני די מתנגד לנעליים עם תמיכה ותמיד מחפש נעליים ניטרליות שיתאימו לכף הרגל הרחבה שלי.

מרווחת ונוחה. הוקה CAVU

וכאן אפשר לומר שהופתעתי לטובה, כמובן שלקחתי מידה אחת יותר גדולה כפי שאני תמיד נוהג לעשות, אבל כבר במדידה הראשונה הנעל התלבשה על הרגל כמו כפפה, בעיקר בזכות ה"אפר" – החלק העליון שהוא נוח במיוחד בנעל הזו. ומבפנים, בעיקר בחלק האמצעי והקדמי, הנעל הזו היא מרווחת ונוחה. החשש הבא היה שאחרי כמה עשרות קילומטרים אני "אהרוס" את הנעל, אבל צברתי 100 קילומטרים והיא נראית כמו חדשה וגם בכלל לא התעוותה (שזה משהו שמאפיין נעליים של רצים שקורסים פנימה).

אין שום ספק שתחושת הנוחות של הרגל בתוך הנעל היא מדהימה, ולגבי התחושה בזמן הדריכה – כנראה שעל זה תמצאו כמה דעות לכאן ולכאן אבל אני מרגיש עם זה מצוין. כמובן שהסוליה הקשיחה הופכת את הנעל הזו לאידיאלית לכביש, אם תצאו אתה לשטח ואפילו לשבילים לבנים שיש בהם קצת אבנים, תרגישו אותם די טוב ברגל. ובחזרה ל"אפר" ולתחושת הנוחות – אני חייב לציין שלפחות לטעמי הוקה פגעו כאן בעיצוב מנצח, ועם ה-CAVU אני ארגיש מצוין ואפילו אופנתי גם עם ג'ינס וחולצה מכופתרת (סוג של אאוטפיט שמקובל יותר באירופה, אולי כאן פחות).

לסיכום, ה-CAVU היא נעל ריצה איכותית שיכולה לשרת הרבה מאוד רצים, אבל חשוב להכניס למודעות שלכל דגם יש את הייעוד שלה ובטח בהוקה על שלל דגמיה. במקרה הזה הייתי ממליץ עליה בחום לרץ הממוצע החובב, אבל לא כנעל היחידה לשימוש אלא כאחד משני זוגות. בכל זאת, לדעתי כל מי שרץ מספר פעמים בשבוע צריך שיהיה לו עוד זוג יותר תומך שמספק יותר תחושה של רכות. זו נעל מהירה שתשפר לכם את הביצועים באימונים, ובאופן כללי – רק אחרי שתרוצו בנעל עם משקל כל כך קל תבינו את התענוג שיש בזה.

סוג: כביש

יותר: מהירות, אימונים קצרים יחסית, נוחות, יופי

פחות: רכות, גמישות

רוחב: אין דגם רחב, אבל יכול להתאים לבעלי כף רגל רחבה

רכות: בינונית

משקל: 232 גרם (גברים מידה 43)

דרופ: 4 מ"מ

ציון שוונג: 9 מתוך 10





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג