מבחן שוונג || נעלי ריצה של אדידס מדגם UltraBOOST All Terrain

הבוחן שלנו רץ מעל 100 ק"מ עם אולטרה בוסט ATR בעלות הסוליה של קונטיננטל - כל התוצאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 100 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 50 ק"מ)


בשנים האחרונות אני מתלבט עם עצמי בכל סתיו האם להירשם לאחד ממרתוני האביב הקרבים (בסתיו זה עוד נראה רחוק – אבל תמיד בסוף זה מגיע) ולעבור חורף של אימונים. אך מעבר להתרגשות שבתחילת תקופת אימונים אינטנסיבית ולא קלה, אני מוצא עצמי מתרגש לא פחות מהידיעה שהחלטה על אימון למרתון, מלווה לרוב בהצטיידות עם נעל ריצה חדשה.

הגפה מעוצבת בטכנולוגיית אדידס פרימקניט

מותגי הריצה הרבים שיש בארץ (לפעמים נראה שבישראל יש יותר מבשאר העולם) מוציאים חדשות לבקרים דגמים חדשים, המתאימים לעונות השנה השונות, לסטייל ולעיצוב העדכני, לדגם השנתי החדש או סתם מחפשים תירוץ להוציא נעל חדשה כדי לעורר את גזרת הרצים חובבי הנעליים החדשות. וגם אני כמו כל ילד שמקבל חפץ חדש שמחתי מאד לבחון את נעל הריצה של אדידס מסדרת סדרת דגמי UltraBOOST All Terrain. אז החורף כבר כאן והדגם הזה של ה-UltraBOOST מתאים במיוחד לתקופה זאת, בה מסלולי הריצה רטובים מגשם ומגבירים את סכנת ההחלקה של הרצים. על טכנולוגיית הבוסט פורסם כאן בשוונג לא מעט וכמי שרץ עם הבוסט כבר ארבע שנים, אני בהחלט חושב שאדידס הצליחה להעמיד טכנלוגייה חדשה ופורצת דרך שעומדת בהצלחה במבחן השנים. אך מה עוד נשאר לחדש בנעל עצמה, מעבר לעיצוב חדש?

עם הנעל רצתי למעלה מ-100 ק"מ בשבועות האחרונים וללא ספק יש כאן שינוי וחדשנות של הנעל. האולטרה בוסט All Terrain מספקת לרגל הגנת קרסול טובה יותר, זאת באמצעות עיצוב הסריג המוגבה שעוטף את הקרסול (כמו גרב חזק הצמוד לנעל). המחשבה על ריצה עם נעליים גבוהות, קצת הטרידה אותי בהתחלה אך מסתבר שתוספת ההגבהה לא מפריעה לנעל ולמרות שהיא חלק אינטגרלי מהנעל היא לא מורגשת יותר מגרב איכותי. באדידס טוענים כי ההגבהה מספקת גם תחושה חמימה יותר ככל שמזג האוויר מתקרר, אך לצערי, עוד לא זכיתי באמת לרוץ במזג אוויר קר כדי להרגיש זאת.

סריג מוגבה העוטף את הקרסול

הגפה מעוצבת בטכנולוגיית אדידס פריימניט (adidas Primeknit) ואני חושב שמרבית מותגי הריצה עברו לשימוש בבדים נושמים, כחלק מאופנת העדר, אך מעבר לעיצוב ולאופנה, ההרגשה של ריצה עם נעל העשויה מבד סריג בהחלט מספקת את תחושת הנעימות, החמימות והאווריריות בנוסף לאופנתיות. כיוון שזאת נעל ה"סריג" הראשונה שלי, עוד לא הספקתי לבחון את עמידות הבד מפני לכלוך וקרעים, אך באדידס מבטיחים שזה עובד ובנוסף לדחיית לכלוך, הבד גם דוחה לחות. עוד תוספת חדשה שהוכנסה בנעל הם הסיבים מחזירי האור, המתאימים לתקופת הסתיו-חורף בה אנו רצים בשעות בהן האור הוא מצרך נדיר.

סוליה של קונטיננטל המגבירה את אחיזת כף הרגל

גם בדגם זה נעשה שימוש בסוליית קונטיננטל (Continental Strechweb) מגומי, המגבירה את אחיזת כף הרגל עם משטח רטוב וחלקלק ונותנת הרגשת בטחון, כמעט כמו של רכב המצויד בצמיגים איכותיים גם כשלא ממש רטוב מסביב. כל השינויים והתוספות הוסיפו קצת משקל לנעל שהגיעה למשקל 338 גר' למידה 45 ולכן נראה כי רוב הרצים יעדיפו אותה כנעל אימונים ולא כנעל תחרות.

לסיכום, מדובר בנעל מעוצבת לעילא, נוחה ובעלת תוספות מרעננות המספקת תמיכה מצוינת לקרסול ולכף הרגל בכלל, יחד עם זאת בעייני היא קצת כבדה יותר מהדגמים הקודמים, במיוחד למי שרגיל לרוץ עם נעליים קלילות.

משקל: 320 גרם למידה 43

דרופ: 12 מ"מ

גובה עקב: 32.6 מ"מ

גובה קדמת הנעל: 20.6 מ"מ

גפה: סריג

ריפוד עקב: רכה מאוד

החזר אנרגיה: מורגש מאוד

גמישות הנעל: גמישה מאוד

ציון שוונג: 9

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עמי פינקוס הגיב:

    חבל שאתם לא מציינים שמדובר בכתבה ממומנת ולא "אובייקטיבית", במיוחד כשישפרסומות של הנעל בכל האתר.
    מעבר לרמה המוסרית, זו גם דרישת חוק הגנת הצרכן.

  • זאב הגיב:

    גרב = זכר

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג