מבחן שוונג || נעלי און מדגם Cloudflow

הבוחi שלנו רץ 80 ק"מ עם הדגם של On שמתהדרות ב-18 "עננים" התורמים למנח כף הרגל על הקרקע - כל התוצאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 130 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ)


לכל רץ יש שפע עצום של אובססיות, בייחוד על קו הזינוק. בהשוואה לרובנו רפא נאדאל הוא אדם רגוע נטול טיקים, כמעט רוג׳ר פדרר. ואנחנו? בגרביים, בנעלים, בקשר הכפול, בבודיגלייד, בשני ג׳לים בצד ימין ואחד בשמאל, בשלוק באחרון, בשעון ״אבל בדיוק״ על השטיח הראשון. ויאללה לדרך. יש לי חבר בחיי – שהשטיק שלו הוא להריח את הרצים שעומדים סביבו על קו הזינוק. סוג של זכר אלפא, שבודק את ריח הפחד של היריבים. אני יותר שמרן. אני עוסק בספירת נעליים. בדקות שקודם ליציאה, אני מוריד את הראש, מתרכז ובינתיים מסתכל מה קורה על הרגליים שסביבי. עד לפני כמה שנים היה לי אפיון מובהק. במירוצים בארץ התחוללה תחרות קשה בין סאקוני לברוקס על הדומיננטיות. באירופה אדידס שלטה ללא עוררין ובארה״ב נייקי סביב סביב. במירוצים האחרונים שלי בארץ ובחו״ל אני רואה הרבה רגליים (כמעט פי שניים רגליים מרצים רשומים) עם נעליים של החברות החדשות וביניהן המון נעלי און. הן נוכחות בעוצמה גדולה מאד באקספו, במבצעים ועל כל סוגי הרגליים הרצות – מהמהירות ועד לכבדות ביותר.

פרופיל סוליית הנעל

האגדה האורבנית מספרת שבמרתון ניו יורק האחרון אנשי און פנו לרצים באקספו עם ההצעה הבאה: קחו את On Cloudflow בחינם ובמתנה ורוצו איתן את המרתון, התנאי היחיד הוא שאתם חוזרים ומשתפים אותנו בחוויות. רובם דחו. הגיוני: הרי הכלל הראשון במרתון הוא שלעולם, אבל לעולם, אל תנסה משהו שלא בדקת אותו שוב ושוב באימונים. אבל אלה שהסתכנו, רצו וחזרו כשהם נלהבים. ובצדק. און הן נעליים צעירות שרוכשות להן מקום של כבוד. הדגם הזה, Cloudflow, עוצב במיוחד ל״שוק הביצועים״ ומיועד לאלה שרוצים שילוב של שיפור ונוחות, הכלאה בין נעל מרוץ איכותית לזוג עם שיכוך טוב. יש לה את זה. במרחב שבין האצטדיון, ריצות טמפו ואימוני העליות, זאת נעל עם מנוע עזר עוצמתי. מהירה מאד במעבר מהנחיתה על העקב ועד התנועה חזרה קדימה וההתפרצות החדשה מקצות האצבעות.

הגמישות שלה היא חלק מהטכנולוגיה החדשנית של "העננים". הענן של און הוא צמוד קרקע. הרעיון פשוט. הסוליה הרי תמיד (עוד מהנעליים של ניוטון) נוחתת על הרצפה. אז במקום שהאימפקט יהיה על כל מרחב הסוליה באון פירקו אותה לכריות קטנות. ובנעל הזו יש 18 מהן. כך שכל כרית מעוננת מגיבה רק למגע שלה עם האבן, המדרכה או המסלול. והתוצאה: שאר כף הרגל לא ״נפגעת״ ולא מושפעת מהאימפקט של הנחיתה. בחשבון הסופי של הריצה פחות חלקים של כף הרגל מתאמצים ונשחקים וזוכים בעצם למנוחה תוך כדי התנועה. זה נשמע מסובך אבל זה באמת מורגש. וכל זאת מבלי להיכנס לטכנולוגיה השוויצרית של החומרים ומשטח המהירות (Speedboard) של הסוליה אני מעיד בזאת שמדובר בנעליים שהן מהראויות ביותר בארון נעלי הריצה שלי.

קראתי חוות דעת (ורגל) של רצים שהעידו כי רצו איתן מרתון שלם ונהנו מאד. אני רצתי איתן מרחקים קטנים יותר (עד חצי) ולא הרגשתי אותן כלל (וזאת מחמאה). הנעל לא באה להתמודד עם הנעליים המרפדות המצויות בשוק. הנישה שלה היא נעלי התחרות והאימון הקלות. היא ״נותנת ברגליים״ הרבה יותר מרוב יריבותיה. בין נעלי וסנדלי הריצה היחפה לבין ההוקה הכי מרופדת הן נמצאות בדיוק באמצע. אתה מוצא בהן גם את חווית הנעל המינימלית וגם את ההגנה של ריפוד מאבטח.

כשאתה מתרגל למנח החדש וכמה שרירים עלומים, גידים ורצועות עצלים לומדים את המהלך של הנעל, מסתבר לך אחרי כמה עשרות קילומטר כי התגובתיות והמהירות של הנעל משתפרות להפליא. ועוד לא אמרנו מילה על העיצוב והצבעים הנפלאים המעוררים את תשומת הלב הראויה לנו (רצי העילית בעיני עצמם) הביקורת היחידה שלי על הנעליים אלה השרוכים. דקים וחלקים מדי. באחד האינטרוולים באצטדיון נפרם גם הקשר הכפול. החלפתי אותם לשרוכים יותר מחוספסים (בצבעים התואמים כמובן) ושכחתי את הביקורת. וככה בבוקר אני יוצא איתן לעבודה, בערב רץ איתן. הולך לישון והן ליד המיטה. קם בבקר וחוזר חלילה.

דרופ: 6.5 מ״מ
משקל: 220 גרם (לנעלי גברים מידה 42.5)
מידות: גברים עד 48

ציון שוונג: 9 מתוך 10

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג