מבחן שוונג || חולצת קולומביה מדגם Freeze Degree

מבחן שוונג לחולצת ריצה מקררת של קולומביה מדגם Freeze Degree. הבוחן שלנו יצא למספר ריצות ובחן את הדגם החדש של החולצה - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חולצת קולומביה
חולצת קולומביה

לעומת נעלי ריצה, מקומן של החולצות נפקד מטבלת המבחנים ולא בצדק. אם הנעליים הן הבסיס עליהן אנחנו טכנית מבצעים את הריצה, החולצה והמכנסיים הן החלק השני בחשיבות ומשקלן שקול בדרך כלל לנוחות – גזרת החולצה, לפרקטיקה – איכויות הבד והטכנולוגיה המוטמעת בה ובסוף בסוף אף לממד האופנתיות שבהם.

חולצת קולומביה

החולצה אכן בטווח הקצר יודעת לשמור ולהתמודד עם זיעה הקפית. חולצת גברים

מבחן שוונג
מבחן שוונג לחולצת קולומביה omni freeze zero, נעשתה במספר ריצות, חלקן קצרות וחלקן ארוכות וזאת על מנת לאבחן את שלושת הפרמטרים שהוצגו לעיל. כרקע כדאי לדעת כי חברת קולומביה ייעדה את החולצה הזו לאו דווקא לספורטאים ורצים אורבניים, אלא הרחיבה את פוטנציאל הקהל גם לטיילים והלכים ספוגי זיעה. וזה מה שמוביל אותנו לפרמטר הראשון של החולצה וכיצד היא מתפקדת בתנאי טמפרטורת חום בזמן הריצה.

ההבטחה השיווקית שהיצרן מנפק היא כי טכנולוגיית ה-omni freeze zero משולה ל"הסעת החום" והרגשה קרירה. החולצה אכן בטווח הקצר יודעת לשמור ולהתמודד עם זיעה הקפית הפוגשת את החולצה. כמובן שתלוי בטמפרטורת הסביבה בה אנחנו רצים ובוודאי כאשר מדובר במינה לחה השוכנת למבטחים במזרח התיכון, אך ב-30 הדקות הראשונות החולצה ידעה להתמודד עם ה"טראומה" שנכפתה עליה ויכולת הנשימה והאוורור אכן עבדו בצורה משביעת רצון. תכונת הקירור האקטיבי הקנתה מגע נעים ונוח במיוחד בין הבגד לגוף. אותה תכונת הקירור האקטיבי, יוצרת מגע נעים ונוח בין הבגד לגוף.

עוד מבחני שוונג
נעלי ריצה של נייקי מדגם Lunarglide 6
חולצת מקררת אדידס Climachill
חזיית ספורט Ultimate Run Bra של Shock Absorber

יתכן שמה שפעל על החולצה היתה טכנולוגיית הסיבים התרמיים שפיתחו בקולומביה, על מנת להתמודד עם התנאים החמים. תיאורתית הבד אמור להרחיק את חום הגוף לצד החיצוני של הבד (וגם את הלחות), ובכך לשמור על טמפרטורה קרירה ונעימה יותר. היתרון של חולצה מהסוג הזה, נעוץ בתרכובת שיש בה לפיזור הזיעה במהירות, על פני שטח רחב, דבר התורם לאידוי מואץ של הלחות מהגוף והבגד. בפועל לא הורגשה קרירות אמיתית, אך כן הורגשה תנועת גוף שלא פגשה או התחככה עם חולצה לחה, כבדה ומיוזעת. לאחר כ-30 דקות ריצה, הלחות על החולצה היתה גדולה עליה והחלה הרגשת כובד מסוים (של החולצה), אך לא מדובר במשהו חריג שאינו מתקיים בחולצות מתחרות.

חולצת קולומביה

התפרים של החולצה מונמכים מאזורי החיכוך. גופיית נשים

בריצת לילה שקיימתי עם החולצה היו תוצאות שונות. כאן היא כבר תיפקדה בצורה יעילה יותר שכן טמפרטורת הסביבה היתה סבירה, דבר אשר השפיע על יכולת הנשימה שלה. בד החולצה הרגיש גמיש יותר, דבר שהביא לתנועה חופשית וקלילה יותר. הפעילות החוזרת עם החולצה במקבץ הריצות שערכתי איתה, הבהיר לי כי התפרים של החולצה מונמכים מאזורי החיכוך. מחשבה תועלתית שכזו מביאה תוצאות כמעט באופן מיידי. זה נראה כשולי, אך תפרים כאלו מרחיקים את הגוף משחיקה ונותנים הרגשה אמיתית של נעימות על הגוף. האנקדוטות הקטנות הללו והדיוקים הנקודתיים הללו, תורמים ומשפרים אצל הרץ את ההרגשה, למרות שיתכן שהוא אף אינו מודע לכך, כפי שהוא מודע להרכב הסיבים המוצג על התווית בריש גליי (92% פוליסטר, 8% אלסטן).

לגבי המראה האופנתי של החולצה, נראה כי המעצב חסך באלמנטים ויזואליים והתמקד במסר עיצובי המשתקף באמצעות שני צבעים דומיננטיים בחולצה בכל הדגמים – גברים ונשים כאחד. באופן עקבי בכל הדגמים, צידי החולצה באזור המותניים והגב נמשחו בצבע אחד (כחול) ואילו שאר אזורי החולצה זכו לצבע אחר (תכלת) – כפי שניתן לראות בצילומים המצורפים.

סיכום
מפרט טכני: לחולצה יש מקדם הגנה מקסימאלי מקרינת השמש UPF-50; טכנולגיית 4-way Stretch; בד אנטיבקטריאלי – למניעת ריחות; טכנולוגיית Omni-Freeze Zero ו-Omni-Wick EVAP.

יכולת נשימה ואוורור: תקפים בריצות עד 30 דקות צורה משביעת רצון. בריצות ערב וצפונה מדובר בעסקה נעימה ואוורירית.

נראות: גזרת הגברים וגם גזרת הנשים מורכבות משני צבעים שולטים בכל דגם. מבחר מגוון שאינו מסתפק בצבעים משעממים.

צבעים: חולצת גברים – אדום, כתום, כחול, שחור ואפור. גופיית נשים – אדום, טורקיז ושחור.

מחיר: 340 שקל לחולצת גברים/240 לגופיית נשיים.

ציון שוונג: 8 מתוך 10 כוכבים


ארן הרשלג | עורך ראשי אתר שוונג




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג