מבחן שוונג || גרבי ריצה מדגם RU4

הבוחן שלנו בדק הפעם אביזר פחות נפוץ, גרבי ריצה של חברת "פאלקה", עם מבנה המתאים לתמיכה ארגונומית מיוחדת לכל אצבע ברגל - כל התוצאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כל רץ, מתחיל כוותיק ישבע כי נעלי הריצה הן הפריט החשוב ביותר בארסנל שלו. על הפריט השני בחשיבותו נטושה מחלוקת משסעת; הכובע או המשקפיים, ביגוד מנדף או תכשירים נגד שפשפת. מעטים אם בכלל ידרגו את הגרביים במקום השני. לא פלא איפה שבמהלך השנים היו כאן במדור "מבחן שוונג", מעט ביקורות גרביים וזאת למרות החשיבות המכרעת שלהן. גרב לא מתאימה יכולה להיות ה"אימא המרושעת" של יבלות, שפשפות, דלקות גידים, שברי מאמץ או סתם תחושה לא נעימה ולא נוחה. לכן הגיע זמן הגרביים.

הריפודים בעקב אכן תומכים ולא מעוותים

עוד מבחני שוונג
מבחן לנעלי ניוטון בוקו-סול 
מבחן לנעלי הוקה סטינסון 3 ATR
מבחן שוונג לסנדלי לונה
אוזניות ריצה של Plantronics

למה, אם כן, צריך לשים לב כשבוחרים גרביים? בראש ובראשונה שהגרב, בדיוק כמו הנעל, מתאימה לרגל. לא צמודה מדי ולא רפויה ומדולדלת. שהחומרים נעימים (שילוב של חומרים טבעיים וסינתטיים עדיף) שיש לה את היכולת לנדף זיעה וגם לטפל במים (לריצות החורף הגשומות). חובה לשים לב לתפרים ומיקומם, לעובי ולמיקום הריפודים.

גרב על הרגל, כמו כפפה וכמו נעל, צריכה לתת מיד את התחושה שהיא תמיד היתה שם כחלק בלתי נפרד מכף הרגל. לא ״נוזלת״, התפרים – אם יש כאלה, לא שורטים ולא מחככים. הריפודים – בעקב, בקשת או בקופסת אצבעות – אכן תומכים ולא מעוותים. צריך לשים לב שיש גרביים עבות המתאימות למי שמחפש שיכוך נוסף או אוהב לחמם את הרגלים בריצות החורף הקפואות. יש גם דקות המתאימות לימי הקיץ הלוהטים כמו גם לרצים שתמיד רוצים מינימום של הפרדה בין הרגל למשטח הריצה. עם הסיבים והבדים המודרניים יש גם גרביים הדוחות (או לפחות כך נטען) את הריחות הלא כל כך נעימים הנוצרים שם למטה.

וכל זה כהקדמה לגרבי RU4 של "פאלקה" (Falke) איתם רצתי בשבועות האחרונים. בחוץ, בגשם, בארצות השמש החמות, על המסילה בחדר הכושר ובהליכה סתמית ברחוב. מזה שנים אני מכיר את המוצרים של פאלקה. זהו מותג גרמני איכותי שנקרא על שם המשפחה של היצרנים, שהחלה לפני יותר ממאה שנה את סדנת הסריגה הייחודית שלה. היום זאת חברת ענק שעל שמה רשומים כמה פטנטים בתחום הגרביים. למשל מבנה הגרב המתאים לתמיכה ארגונומית מיוחדת לכל אצבע. כמו גם חומרי הייצור האיכותיים (והידידותיים מאד לסביבה) שהוכיחו את עצמם שוב ושוב. נידוף הרטיבות והלחות – מושלם, השילוב של חומרים טבעיים (כותנה) וסינתטיים נותן תחושה נעימה ביותר – של גרבים ״טריות״ גם אחרי ריצה ארוכה ומאתגרת וגם אחרי כמה וכמה כביסות.

בסוף האימון, ארוך או קצר, לא נותר שום סימני לחץ על כף הרגל, שום כפל עור לא הפך ליבלת או שלפוחית והחשוב מכל התחושה היא שהתמיכות המעודנות בתחתית מספקים התאוששות מתמדת, תוך כדי ריצה. בדקתי גרביים קצרות וארוכות, לבנות ואפורות, אבל ראיתי באתר שמייבאים ארצה מגוון הרבה יותר גדול של צבעים וכמה טכנולוגיות מעניינות (כמו גרבים מיוחדים לבעיות בעקב האכילס ועוד). אני מקווה שההשקה של הגרביים המעולות האלה, יפתחו מעט את הדיון, יחדדו את הערנות ויעודדו צרכנות נכונה בשוק גרבי הריצה.

בד: 38% פוליפרופילן, 37% פולימיד ו-25% כותנה

מחיר: 79 שקל

ציון שוונג: 9.5




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג