מבחן שוונג || גרבי קומפרשיין של BV SPORT

גרבי קומרשיין וגרבי התאוששות הפכו למוצר שכמעט כל רץ רוכש לעצמו. חברת BV SPORT הצרפתית היתה מפורצות הדרך בתחום המחקר והפיתוח, יצאנו למבחן עם המוצרי הדגל של החברה וחזרנו עם תשובות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
BV
BV

לפעמים נראה שגרבי הלחץ היו כאן מאז ומתמיד. למרות שכמוצר מדף, שניתן לרכוש אותו בחנויות, גרבי הלחץ הם מוצר חדש יחסית. זאת על אף שעולם המחקר, הפיתוח והשימוש של ספורטאים מקצוענים בגרביים כאלו, כבר קיים כמעט 20 שנה.

גרבי קומפרישיין של BV

גרבי קומפרישיין של BV

החברה הצרפתית BV SPORT החלה את דרכה בעקבות מחקר שערך ד"ר מיכאל פרופר שעסק בבעיות הקשורות בזרימת דם ורידי אצל ספורטאים. ד"ר פרופר, היה ספורטאי אולימפי ואף זכה במדליית זהב בענף הסקי.

ללא ספק הצורך הוא אבי ההמצאה וכך, בשנת 1997, נרשם הפטנט על גרב לחץ ייחודי המייצר לחץ ספציפי ומותאם על אזור השוק מתוך הבנת חשיבות אזור זה, בתהליכים המתרחשים במערכת הורידית בכלל ואצל העוסקים בספורט, בפרט.

איגוד האתלטיקה הצרפתי, יחד עם צוות החוקרים, פיתחו יחד בשנת 2002 שרוולי לחץ יעודיים לשימוש בענפי ספורט שונים.

מבחן לגרבי קומפרישיין והתאוששות BV SPORT ELITE BOOSTER:
גרבי ה-BOOSTER נוצרו בשנת 2003 ותפקידם לשפר את החזר הדם הורידי ובכך לטענת החברה לייעל את הביצועים הספורטיביים. גרבי הקומפרישיין שקיבלנו למבחן הם בצבע אדום ושחור ואילו גרבי ההתאוששות, עליהם נרחיב מהמשך הם בצבע שחור סולידי.

רושם כללי:
הבד ממנו עשויים הגרביים עבה יחסית אך מאידך נראה כי הוא בעל יכולת נידוף זיעה טובה מאוד בזכות החריצים הקטנים שנמצאים בסיבי הבד. הגרביים מגיעים במידות מדוייקות כך שיש צורך בהתאמה אישית לכל אחד על מנת להשיג את האפקט המירבי. קל מאוד לגרוב את הקומפרישיין ועל העור מרגישים את הבד העבה יחסית, אבל הוא אינו מפריע או גורם לתחושת גרד לא נעימה.

לגרביים סיבים אלסטיים הממוקמים בזוויות שונות לאורך הגרב ומקנים תחושה של אחיזה ויציבה נכונה לשרירים, אך לא חזקה מדי כך שזה נוח, בעיקר לאורך זמן. הצבעים הסולדים ושמרניים (לא זרחניים או צעקניים) דווקא מהווים יתרון למי שאינו חובב צבעים זועקים או שילובים מחרידים.

בשיחה שקיימתי עם היבואן, לפני השימוש הראשוני, התרשמתי לטובה מכך שהוא אינו מנסה למכור לי אשליות אלא כלי עזר וסיוע כך שלא אצפה שלפתע פתאום אתן בראש ליוסיין בולט או אנצח במרתון. פתיחות וכנות מסוג זה חשובים מאוד, בעיקר בענפי הספורט בהם מוכרים פעמים רבות אשליות וחלומות והמון קיצורי דרך על פני האמת לאמיתה- תתאמן אז תצליח.

ריצה
על מנת שאוכל לבודד את התחושות בין ריצה עם הגרב וריצה ללא גרב, רצתי מספר ריצות כשעל רגלי רק גרב אחד וכך יכולתי לחוש בצורה טובה יותר את ההבדלים בין שתי הרגליים, זו שהיתה עם הגרב וזו שלא.

ברוב המקרים לא חשתי שינויי יוצא מגדר הרגיל בין הרגליים מלבד העובדה שיש משהו שאוחז את השרירים. לא נרשם הבדל משמעותי בין הרגליים בכל ריצות הניסיון, הדבר שכן בלט לטובה היא תחושת התמיכה שנתן לי הגרב כאשר חשתי כאב בגיד אכילס, בחלקו העליון ועם הגרב הכאב לא הורגש. לכן, אני מסיק כי במקרים של פציעות קלות, הגרב אכן נותן מענה טוב ואת התמיכה הרצוייה.

כתבות נוספות בנושא:
מבחן שוונג || מעסה לכף הרגל Footlog
מבחן שוונג || חליפת שחייה של Sailfish attack
מבחן שוונג || נעלי ריצה של הוקה מדגם בונדי 3

רצתי עם הגרביים למעלה מ-100 ק"מ בתנאי מזג אויר שונים ובדרכים שונות (שטח, כביש, חול ים). בקיץ הגרב מחממת, נקודה. דבר מעניין ששמתי לב אליו הוא שהזיעה הניגרת בדרך כלל לגרביים ומרטיבה אותם, כנראה נספגה בגרב ומשם התנדפה וכך סיימתי ריצות במזג אויר החם והמהביל של מישור החוף (כן עוד בקיץ) כשגרביי (הרגליים) יבשים לחלוטין והנעליים גם כן. יש לכך חשיבות רבה היות וגרביים (רגילים) רטובים ממריצים את התפתחותן של יבלות בכף הרגל ומכן חשיבות לשמור אותם יבשים וגם בכך מסייעים גרבי הלחץ – בהרחקת הזיעה מכף הרגל.

גרבי התאוששות PRO RECUP ELITE
הגרביים הנבחנים היו בצבע שחור, צבע סולידי כך שניתן ללכת איתם גם לעבודה מתחת למכנסיים מחוייטים ואיש אינו באמת יודע מה יש שם.

הרעיון המרכזי של גרבי התאוששות הוא בכך שצריך לגרוב אותם מייד בתום הריצה (אחרי מקלחת כמובן) על מנת שייבצעו את העבודה כמו שצריך.

גרבי התאוששות BV

גרבי התאוששות BV

הגרב הנבחן הוא גרב מלא כך שישנה התייחסות גם לכף הרגל ולא רק לשוק. באופן אישי אני מאוד אוהב לגרוב גרבי התאוששות אחרי אימונים עצימים ובעיקר בקיץ כשכל השרירים והורידים מתנפחים. כשאני משתמש בגרב התאוששות אני רואה ללא ספק את העבודה שלו בפינוי הדם המחומצן והורדת הנפיחות שבדרך כלל מלווה ריצות ארוכות ושלא נדבר על ארוכות מאוד.

פעלתי לפי הנחיות היבואן ובאמת הרגשתי שנכון וטוב לגרוב אותם החל מסיום זמן הפעילות ולמשך שעות ספורות. עם זאת לא היתה לי בעיה גם להסתובב יום עבודה שלם במשרד עם גרבי ההתאוששות.

סיכום
הרגשתי שגם גרבי הקומפרישיין וגם גרבי ההתאוששות הם ברמה גבוהה מאוד ונראה שהמחקר ופיתוח לצורך התאמה לצרכים של הספורטאים ולא רק לצו האופנה הנוכחי, נשא פרי. כשהיה צריך, הגרביים עשו את עבודתם נאמנה, תמכו והעלימו כאב של גיד האכילס במהלך ריצה והורידו נפיחות ובצקות בהתאוששות שלאחר ריצה, שביננו, זה מה שבאמת אני מצפה מהגרביים ופחות ניסים ונפלאות.

פחות: בד מחמם (דווקא טוב מאוד בחורף), לא תמיד חשים בהבדל איתם או בלעדיהם.

יותר: צבעים סולידיים ושמרניים, נוחות על העור, מקל בכאבים קלים, מסייע להתאוששות והורדת בצקות אחרי ריצות ארוכות, סופג זיעה.

מחיר גרבי לחץ: 320 שקל

מחיר גרבי התאוששות: 380 שקל

ציון שוונג: 9 מתוך10


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יואב הנחמד הגיב:

    מוצר חביב.
    באופן אישי אני מעדיף את המוצרים של חברת Compressport הם נותנים תמיכה יותר חזקה לשוקיים.
    מה גם שהם נותנים שנתיים אחריות על המוצרים שלהם.

    1. דויד רוזנבליט הגיב:

      אני צרכן של הגרבי לחץ כבר 4 שנים ומכיוון שבעבודתי אני עומד כל היום על הרגליים איני חש עייפות בכלל וזה מאפשר לי להתאמן לאחר יום עבודה
      חשתי את ההבדל מהר מאד ואפשר להגיד בפה מלא שאני מכור לגרבי הלחץ של B.V

  • tt הגיב:

    אני אחרי שנתיי שימוש בגרבי לחץ של אורקה – דקות יותר, בד נעים בהרבה.
    כרגע חזרתי מדקטלון בצרפת,קניתי גרב לחץ מתוצרת בי. וי, ב 40 יורו, ולא ברור לי למה המחיר בארץ יקר ביותר מפי שתיים…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג