מבחן שוונג || נעלי ריצה של אדידס מדגם Energy boost 2

מבחן שוונג ל-Energy Boost 2 של אדידס, הבוחנת שלנו יצאה לסדרת ריצות ובחנה את הדגם החדש של הנעל - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אדידס בוסט 2
אדידס בוסט 2

האמת, זו הפעם הראשונה שאני נועלת נעלי ריצה של אדידס. אולי זו לא פתיחה שהייתם מצפים לה, אבל יתכן שהזווית שאותה אציג תשפוך אור במקומות שטובים ורבים אחרים שנאמנים לנעל הזו, לאו דווקא ראו עד היום.

אדידס בוסט 2

החריכים נועדו על מנת שהלחות המצטברת בעיקר בקדמת הרגל, יפלטו למרומים ולא ישארו במרחב כף הרגל של הרצים

מבחן שוונג לאנרג'י בוסט 2
עולם הריצה שלי הוא מגוון והייתי מעיזה לומר ולהגיד שהוא אפילו עשיר במידה כזו או אחרת. עשיתי וי מבחינתי על כל המרחקים "השפויים" מ-10 ק"מ ועד למרתון מלא אותו סיימתי לאחר אימונים מפרכים שהצדיקו את עצמם. משום שאיני מתגוררת בישראל, נאלצתי לנדוד עם הנעליים אותם בחנתי עד לביתי אשר בדאלאס טקסס, שם המרחבים כידוע לכולם פתוחים והמרחקים בלתי נדלים. כל ההקדמה הזו נועדה לספר לכם שהמבחן שאותו ערכתי לאדידס Energy Boost 2 שהוא הדגם החדש והמשופר של הנעל, היה יותר "טירונות" לנעליים מאשר מבחן, אבל נאמר לי על ידי מערכת שוונג, שהמבחן חייב להציג לפחות מניין של מינימום 5 ריצות ארוכות טווח וכל המרבה הרי זה משובח.

עוד כתבות בנושא
מבחן שוונג || ניו באלאנס 1080v4
מבחן שוונג | נעלי ריצה של נורת' פייס מדגם הייפר טראק
מבחן שוונג || נעלי ריצה מבית ניוטון לדגם Gravity

נתחיל בהתחלה. אני מחזיקה את הנעל ביד ולפני שאני נועלת אותה על כף רגלי השמאלית, אני לא יכולה להתעלם מכך שמדובר בזוג נעליים חתיכיות למדי. הדגם אותו קיבלתי היה בצבע ורוד בוהק עם שלושה פסים בצבע סגול, בגזרה סרוגה וגמישה, עם חורי נשימה בקדמת הנעל. חריכים אלו נועדו על מנת שהלחות המצטברת בעיקר בקדמת הנעל, בסמוך לאצבעות, יפלטו למרומים ולא ישארו במרחב כף הרגל של הרצים. עיטוף שכזה מעניק ותורם לנוחות בזכות החלק העליון, המהונדס בטכנולוגיית Mesh המתאימה את עצמה לכף הרגל. זהו חומר אוורירי ונושם ומסייע לקירור כף הרגל בעת הריצה. עניין לא פעוט שחודר יותר ויותר לכל סוגי הנעליים ואף מצמצם את משקל הנעל.

אדידס בוסט 2

הסוליה אמורה לתת תחושת ריצה עמוקה יותר ומפחיתת זעזועים

אם ממשיכים לאזור אמצע הנעל, פוגשים באופן לא מפתיע את השרוכים, אשר להם ארבעה נקבים של השחלה ועוד נקב אחד לקשירה הדוקה יותר למעוניינים בכך. להפתעתי השרוכים העדינים המעטרים את הנעל, לא נראים מתאימים לנעל שהושקעו בה טכנולוגיות כאלו ואחרות שארחיב עליהם בהמשך. הייתי מצפה שהשרוכים, שלהם תפקיד עוגן חשוב בחיבור הנעל לכף הרגל, יהיו עבים יותר, יעוצבו כשרוכי ספגטי עגלגלים ויתנו תחושה שהנעל לפותה לרגל – בנחישות וברגישות. יחד עם זאת, בכל הריצות שאותן ביצעתי השרוכים לא נפתחו מעצמם ולא נאלצתי לבצע קשירה מחודשת תוך כדי הריצה, אך כן הורגשה התרופפות כלשהי.

הריצות אותן צברתי היו על מסלולי אספלט שחור ולא נוסו בקטעי שטח ודרדרת כאלו או אחרים, מה שהשאיר לסוליית הנעל עבודה מרובה לספיגת הזעזועים המוכרים לכל רץ ורצה. הטכנולוגיה של הבוסט הרשומה כפטנט, הצליחה להציב את אדידס ואף לשרת אותה כאחת המובילות בתחומה. בתקופה בה פחות זה יותר, עם קריצה ל"ריצה היחפה", כל יצרניות הנעליים מקפידות להוביל ולקדם נעליים קלות, סוליה סופגת ועקב נמוך. יחד עם זאת המצאת הבוסט, שהינה למעשה סוליה המכילה אלפי כדוריות מוקצפות האוגרות את אנרגיית השיכוך בשעת הנחיתה ומשחררות אנרגיה חוזרת. עניין זה  אמור לתת תחושת ריצה עמוקה יותר ומפחיתת זעזועים. קשה אמנם למדוד אמפירית את ההרגשה הזו, אך כן הרגשתי וזאת בהשוואה למבחר הנעליים שרצתי איתן עד היום, רכות אלסטית בזמן הנחיתה. הצורה בה פגשה הנעל את השטח וקיפצה מצעד לצעד היתה מדויקת, עירנית ורכה.

סיכום
נראות: דגמי הנשים אופנתיות למדי והן יכולות בנקל לשמש לא רק לריצה אלא כנעל אופנתית לכל דבר
סוג: ניטרלית
משקל: 223 ג' למידה 37
יותר: יתרון ובידול לסוליית הבוסט אשר תורמת לעגינת הנעל בזמן הנחיתה והריצה
פחות: שרוכים דקים ופחוסים שאינם מעניקים חביקה נאותה לכף הרגל. מחיר גבוהה באופן יחסי למחיר כאן בארה"ב.
יציבות: טובה מאוד.
מחיר: 750 שקל
ציון שוונג: 8.5 מתוך 10 כוכבים


דבורה מץ | טריאתלטית ומרתוניסטית




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג