מבחן שוונג | אדידס בוסט סופרנובה גלייד 6

מבחן שוונג לנעל החדשה של אדידס מדגם בוסט סופרנובה גלייד 6 - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מבחן שוונג לנעל החדשה של אדידס מדגם בוסט סופרנובה גלייד 6 – כל התוצאות לפניכם


מאת:רני בקר


קיבלנו למבחן את נעלי אדידס מדגם בוסט סופרנובה גלייד 6, שלה היסטוריה ארוכה של טכנולוגיות ושיפורים התורמים ליציבות ונחיתה רכה של כף הרגל על משטח הריצה. במסגרת המבחן בחנו את הנעל במסגרת חמש ריצות ובתנאים משתנים, החל מריצת כביש וכלה בריצת כורכר.


סופרנובה גלייד 6. נותנת לרץ ביטחון בנחיתה על כף הרגל צילומים: יח"צ


היסטוריה: סופרנובה גלייד 5 של אדידס היתה בשנה שעברה "בחירת העורך" כנעל הריצה הטובה ביותר של מגזין הריצה הבינלאומי Runner’s World. המגזין ציין בזמנו שני דברים עיקריים – את תוספת סוליית הגומי של  קונטיננטל וכמו כן ציין כי היא "נותנת לנעל יותר אחיזה בשני תנאים – יבשים ורטובים, וכן את טכנולוגיית adiPrene+ העוזרת לכוח האצה לקדמת כף הרגל".


מבחן שוונג לאדידס בוסט סופרנובה גלייד 6

החל מהריצה הראשונה ועד לאחרונה יש תחושה פנימית הבאה לידי ביטוי גם במובן הפיסי, כי המהנדסים של מעבדות אדידס ניסו לתת מענה לעטיפה הפנימית והחיצונית של הנעל, על מנת להיטיב ככל הניתן עם הרץ או הרצה. כזכור, טכנולוגיית סוליית הבוסט עשויה מקצף מנופח (TPU) ובו אלפי כמוסות אנרגיה קטנות המהוות את מרכז הסוליה הייחודית של הנעל. בשנה שחלפה מאז השקת נעל הבוסט הראשונה, מעבירה אדידס את כל דגמי הריצה הטובים והמוכרים שלה לטכנולוגיה זו.

עוד כתבות בנושא

מבחן שוונג | אופני כביש רידלי נואה אר.אס. – NOHA
> מבחן שוונג | נעלי ריצה נייקי Flyknit lunar2

הריצה התקיימה על מסלול ריצה שטוח (אספלט) ללא עליות וירידות קיצוניות ונתן אפשרות לבחינה בתנאים יציבים ונאותים. בכל אחת מהריצות שביצענו, שמנו לב שהרכות הפנימית של מבנה הנעל "הלכה" עימנו לאורך כל הדרך ופינקה לנו את הרגל. במסלול הריצה עצמו שמנו לב כי מדובר בנעל עם מערכת הנותנת לרץ ביטחון רב בנחיתה של כף הרגל ובעיקר שומרת על תנועת הרגל בכיוון הריצה. עובדה זו פועלת גם כאשר פני השטח משתנים, הרריים, נוקשים וקשים יותר. יחד עם זאת, קשה להתעלם מהאופן שבה כל המערכת עוטפת את הרגל כפפה ונותנת לריצה עצמה יציבות שלא תסולא בפז.

עושה הרושם, כי הסולייה עצמה בזמן הדריכה אוגרת את האנרגיה בתוכה ו"זורקת" אותנו קדימה. פעולה זו שהינה פועל יוצא של סוליה חכמה, מעצימה את שחרור האנרגיה ומעניקה בפועל אפשרות למהירות גבוהה יותר. מעבר לכך, נראה כי אדידס הכניסו בנעל שיפורים בעיקר בחלק העליון שם נראה כי חשבו היטב על כל החיבורים, החיזוקים, ההלחמות, הבדים והתפרים – מה שיוצר אחיזה נאותה של הנעל ויציבות לאורך כל הריצה, בנוסף לנוחות של הבד והאווריריות המנדפת שלו.

נראות: אמנם זו הגרסה השישית של הנעל, אבל המראה של הנעל אינו נמצא בהלימה עם השדרוגים הטכנולוגיים שלה. עיצוב הנעל לא גורם לך להתנפל עליה ולהגיד לעצמך שאתה חייב אותה ובאופן יחסי לשיפור העיצובי שיש בשוק נעלי הריצה הכללי, מדובר בפספוס.

לסיכום: החוויה היתה טובה וענתה על הציפיות שהצבנו כלפי הנעל ובוודאי כלפי היעדים שאדידס כתבה במפרט הטכני שהנפיקה עם הנעל. מדובר בסופו של דבר בנעל עבודה רצינית ,שתסחוב בהצלחה קילומטרים רבים של ריצה באימונים אינטנסיביים. הנעל על פי המפרט מוגדרת כנעל ניטרלית, עם תמיכה מינימאלית ולכן כל מי שזקוק לתמיכה נוספת בחלק התחתון של הנעל, מומלץ לו שישתמש במדרסים מתאימים. יתרון חשוב שיש בנעל הוא המשקל שלה שאמנם לא הופך אותה לנעל מינימלסטית קלה, אך עדיין מדובר במשקל של 282 גרם שהוא בהחלט יתרון בנעל מהסוג הזה.


משקל:
282 גרם

מחיר: 599.90 שקל

ציון שוונג: 8 מתוך 10 כוכבים

26.2.2014




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג