מבחן מוצר לנעלי נורת' פייס סינגל טרק T.H

חורף בא, ואין זמן טוב מזה לבחון נעלי ריצת שטח של נורת’ פייס. בגשם, בבוץ, על כורכר מהודק וגם בכביש, התוצאה מכבדת את יוצריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חורף בא, ואין זמן טוב מזה לבחון נעלי ריצת שטח של נורת' פייס. בגשם, בבוץ, על כורכר מהודק וגם בכביש, התוצאה מכבדת את יוצריה

מאת:חגי אשלגי

הנורת' פייס סינגל טראק T.H היא אחד הדגמים מסדרת נעלי השטח של נורת' פייס – משפחת הסינגל טרק. ה-T.H הוא קיצור למלים Terrain Harness – הקוד של נורת' פייס לנעליים שנועד לשמור על יציבות של כפות רגליים קורסות. מאחר שמעולם לא רצתי עם נעליים שאופיינו מלכתחילה כנעלי ריצת שטח בהגדרה ובוודאי לא עם נעלי נורת' פייס, ומאחר שהחברה מוכרת בעיקר בזכות הביגוד שלה, החוויה היתה מסקרנת ומאתגרת מלכתחילה. 

לשמחתי, מרבית הריצות שלי מתרחשות בשבילי עמק חפר. הסינגל טרק T.H התחילה את ריצת המבחן הראשונה שלה על גדות נחל אלכסנדר, ב-10 ק"מ ביום גשום, רטוב ובוצי – מרחק קצת מסוכן לריצה ראשונה עם נעל חדשה לחלוטין בתנאי רטיבות ובוץ קשים.

המבחן הראשון עבר בהצלחה יפה. הנעל קלה יחסית, שטוחה למדי (ביחס לנעלי שטח), נאחזת יפה בקרקע היכן שצריך – על בוץ, כורכר וגם על אספלט – ובולעת את האבנים המזדמנות בלי מאמץ או אתגר גדול לכפות הרגליים. ההגנה ומערכת השיכוך של העקב טובים ואחיזת קידמת כף הרגל והאצבעות מונעת מכף הרגל לגלוש בתוך הנעל. הסוליה הקשיחה (והלא גמישה) מגנה על כף הרגל מבליטות מפתיעות ולא רצויות.

במקרה או שלא, כל הריצות שלי עם הסינגל טרק T.H נעשו עד היום בבוץ ובשלוליות. הנעל מגיבה למים היטב. הרטיבות חודרת לפנים הנעל רק במקרה של טבילה עמוקה בשלוליות (והיו לא מעט כאלו), וגם אז, הריצה נמשכת ללא יצירת חיכוכי יתר. 

בעוד שבריצות שטח רטובות בעבר עשיתי מאמצים עילאיים להימנע מטבילה של הרגל בבוץ, הסינגל טרק T.H משחררת ממגבלות וחששות כאלו. זה לא הופך אותך לילד עם מגפי גומי חדשות שמחפש להסתער על כל שלולית, אבל זה לא מאד רחוק מכך. במקום לחרף את הנפש בשיפועי בוץ לצד הדרך כדי להימנע מטבילה של כף הרגל, הנעל מייצרת את הביטחון לרוץ ישירות דרך המים.


דגם נשים



מעבר לכך, הנעל מגלה רמה מפתיעה בהתחשב בכך שעיקר תהילתה של נורת' פייס נודעה בתחום הביגוד דווקא. מדובר בנעל ריצה איכותית שהוכיחה את עצמה ככזו שבנויה ללוות את הרץ בריצות שטח גם בטווחים מעבר ל-15 ק"מ.

מאידך, תחושת הפינוק והחיבוק לכף הרגל חסרה לעומת נעלי כביש רכות – כנראה תוצאה של הסוליה הקשיחה של ה-T.H שנועדה למנוע חדירה של קצוות אבנים לעצמות כף הרגל. אבל היי – בשטח קצת קשיחות היא כנראה חלק מתנאי הקבלה. את מידת ההגנה מקריסה קשה  היה לי לבדוק, מאחר ומדרך הרגליים שלי נייטרלי למדי.

בשורה התחתונה – הסינגל טרק T.H מתאימה היטב לריצות שביל בחורף הישראלי (בקיץ עדיין לא ניסיתי אותה), ומייצרת מידה טובה של בטחון עצמי ושלוות נפש במדרך. יש מקום להניח, שבאימונים לקראת מרוץ ה"שליחים י-ם לים" הקרוב ובמרוץ עצמו, הסינגל טרק T.H תשרת אותי נאמנה.

מחיר: 650 שקלים
ציון בוחן: 4
(מתוך 5)

13.1.2013


חגי אשלגיחגי אשלגי 
שואף לתנועה 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג