מבחן דרכים לנעלי ריצה Zoot

זוט, מותג הטריאתלון מקונה שבהוואי, נחת בארץ. השם זוט לא זר לאף טריאתלט מעודכן שמצטייד מדי פעם בחו"ל, מעלעל במגזין Triathlete או צופה בתחרויות איירונמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


זוט, מותג הטריאתלון מקונה שבהוואי, נחת בארץ. השם זוט לא זר לאף טריאתלט מעודכן שמצטייד מדי פעם בחו"ל, מעלעל במגזין Triathlete או צופה בתחרויות איירונמן

מאת:דנה צימרמן


בניגוד לענקיות הספורט כדוגמת נייקי, אסיקס, ברוקס וכיו"ב, זוט מייצרת מוצרים ייעודיים לטריאתלון: מחליפות שחייה לים, דרך חליפות טריאתלון וביגוד מכוון-תחרות, וכלה בנעלי ריצה ואביזרים. זוט היא גם הספונסורית של מנצחי איירונמן כדוגמת לוק בל וטרה נורטון, בין רבים אחרים.


ישנם כמה וכמה יתרונות לנעלי זוט על הנעליים של המתחרים, חלקם ברורים מאליהם ואל חלקם ניתן להתוודע מקריאה באתר היצרן. ראשית, גם נעלי התחרות הקלות יותר וגם הנעליים העמידות-יותר, המוגדרות "נעלי אימון", מתאפיינות בגפה שחובקת את כף הרגל כמו כפפה ומוכוונות לנעילה בלי גרביים. במקום השרוכים הסטנדרטיים של הנעליים, של החברות המובילות בתחום, בזוט פיתחו שרוכים, אלסטיים אלכסוניים, המאפשרים הידוק מהיר ביד אחת ובלי כל צורך בקשירה.


גם בלי התופעה הלא-נעימה, המוכרת לכל מי ששידרג את נעלי הריצה שלו בשרוכים אלסטיים ותפסנים, וגילה שהידוק שלהם גורם לעצירת זרימת הדם ונמלול. בנעלי זוט זה פשוט לא קורה: בגלל השריכה האלכסונית, הידוק השרוכים לא גורם לשום לחץ, והנעל נותרת צמודה לרגל.



זה יתרון גדול עבור טריאתלטים,
שבאופן טבעי מעוניינים בהחלפה מהירה ככל האפשר, אך גם מסייע לכל רץ שלא משתגע על קשירת שרוכים. והדבר הכי טוב – מאחר שהשרוכים כבר רכוסים, הם לא יכולים להיפתח (אין דבר יותר מעצבן משרוך שנפתח באמצע אימון מהירות, בייחוד אימון טמפו – שלא לדבר על תחרות).



באתר היצרן נטען כי מבנה הנעליים תומך במיוחד בריצה שלאחר רכיבה. סיבי קרבון (כן כן, קרבון, החומר הזה מהאופניים שלכם) ששזורים בחלקה הקדמי של הסולייה נועד לחזק את הנעל ולהקל על עייפות. אני ניסיתי את הנעליים שנסקרו בריצה שאחרי רכיבה וגם בריצה "נקייה", ולא התרשמתי בהבדל משמעותי באופן שבו תמכו הנעליים – בשני המקרים התמיכה היתה מספקת וטובה.





לתשומת לבם של כל מי שמשוכנעים שהם יודעים את מידת הנעליים המדויקת שלהם –
כאן עשויה לצפות להם הפתעה. מניסיוני עם נעלי זוט, בתור אחת שכבר שנים רצה עם נעלי ריצה במידה 9 ארה"ב, לא כל מידות 9 נוצרו שוות בפני האל (והרגל). בנעלי האימון העמידות יותר של זוט – ה-9 היה מעט לוחץ. בנעלי התחרות הקלות – 9 התאים. אגב, מי שבונה על מידות רוחב, עתיד להתאכזב. הנעליים מגיעות במידת הרוחב הסטנדרטי בלבד.


קרבון בסוליה



הנעליים שנסקרו הן מדגם Ultra Race, נעליים קלות (215 גרם בסך הכל)
המיועדות לתחרויות ולאימוני מהירות. הגפה העליונה עשויה מחומר סינטטי משופע בחרירי אוורור – דבר מצוין לאקלים הישראלי הלוהט בקיץ, המאפשר גם נידוף מים וזיעה וגם אוורור מקסימלי. הסוליה, מנגד, דקה יחסית, כדרכן של נעלי תחרות. מסיבה זו, החלטתי שלא לרוץ בהן במסלול הריצה של החצי-ישראמן באילת, מאחר שחציו עובר על כורכר משופע באבנים די גדולות.


"הגפה העליונה עשויה מחומר סינטטי משופע בחרירי אוורור"



הנעל נוסתה על עפר כבוש היטב בשדות קיבוץ עינת, בריצת חילוף שלאחר שלוש שעות רכיבה וכן בריצות על אספלט ואקרשטיין בפארק הירקון בריצה קלה שכללה מתגברות. הנעל תמכה היטב ברגל בשני המקרים, אף כי במקרים שבהם תוואי הריצה היה משופע באבנים, אלה הורגשו לעתים. אין ספק שלטריאתלונים עירוניים כמו תל אביב ונתניה, ואולי גם לתחרויות בקיסריה ובגן שמואל, הנעל תתאים בצורה מושלמת.



דנה צימרמןדנה צימרמן
רצה, שוחה, טריאתלטית פעילה מאז 2005. לאחרונה סיימה חצי איש ברזל ראשון במסגרת תחרות ישראמן באילת




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג