מבחן שוונג || אוזניות ריצה וספורט של Jabra

הבוחן שלנו לקח למבחן את אוזניות הריצה והספורט של חברת ג'ברה מדגם Pace ויצאנו איתן לעשרות קילומטרים של ריצה - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

נתחיל בוידוי. אני לא נוהג לרוץ עם אוזניות. בעבר הרחוק עשיתי זאת רבות, אבל עם השנים התחלתי ליהנות מצלילי השקט ועם הזמן גם התודעה נפתחה והתחלתי לראות דברים שהיו עד אז כמוסים מהעין. לכן כאשר קיבלנו במערכת למבחן שוונג את האוזניות החדשות של ג'ברה (Jabra) קיבלנו החלטה שדווקא מישהו שלא רץ עם אוזניות, יהיה קהל יעד "רעב" יותר, "קשוב" יותר ובעל יכולת הפרדת תבן מהמוץ גבוהה יותר. ג'ברה היא חברה ותיקה ומוכרת בשוק בקרב אוהבי המוזיקה ובנוסף לאוזניות ריצה אלחוטיות, מוכרת החברה גם אוזניות מוזיקה.

החיבור בין הנייד לאוזניות נוצר באופן מיידי

עוד מבחני שוונג
לכל מבחני שוונג
שעון גרמין מדגם 235 Forerunner
נעלי ריצה של נייקי מדגם לונר אפיק

מבחן אוזניות ג'ברה מדגם פייס – Jabra pace

העולם האקטיבי "רץ" בנוחות אחר צורת ההגשה ללקוח של המוצר, בדיוק כפי שהאייפון מגיע בקופסה מהודרת, כך קיבלנו גם את האוזניות (בצבע תכלת) לבדיקה בתוך קופסה כאשר המכשיר שקוע בתוך האריזה וכיסוי פלסטיק עבה ושקוף שומר עליו. הדגם שנבדק קרוי PACE ועל המדריך (בעברית) כתוב ש"ניתן להתחיל להשתמש בו בתוך פחות מ-5 דקות". בתוך הקופסה המהודרת הגיעו מלבד האוזניות המתקשרות בטכנולוגיית בלוטות' גם: שלוש זוגות של רפידות סיליקון בגדלים שונים על מנת להרגיש את האחיזה לאוזניים; כבל USB; תפס התאמה; ומדריך למשתמש בעברית ובאנגלית.

האוזניות קלות מאוד ולמעשה יושבות על האוזניים כאשר כבל באורך כ-20 ס"מ, עם אפשרות קיצור באמצעות תפס המצורף לערכה, מחבר ביניהם. בטרם יצאנו למבחן, האוזניות היו בטעינה של חצי שעה (ההמלצה היא של שעתיים לטעינה מלאה). אנחנו מבחינתנו "הטענו" את עצמנו על מנת לצאת לריצת אימון של 60 דקות, אשר נועדה לבחון בשלב זה את אורך הסוללה ואת השימוש באוזניות ברמה נאותה וסבירה. בהמשך יצאנו לעוד מספר ריצות באותו אורך על מנת לחזור על הבדיקה. אחד הדברים שיש לקחת בחשבון בטרם יציאה החוצה, כאשר אתם מצוידים במוזיקה הוא הכנת פלייליסט הנמצא על הטלפון הנייד שלכם, או להתכוונן על רצועות יוטיוב של אוספים, כדי שלא תצטרכו לחפש או להחליף שירים במהלך הריצה, דבר שיפגע בהנאה שלכם מהדבר העיקרי – הריצה.

79062.2

מגיע באריזה מהודרת בדומה לאייפון שמגיע באופן דומה

תפעול: לחיצה על כפתור ההפעלה מודיעה באוזניות על הפעולה אותה יש לבצע – הפעלת הבלוטות' בנייד. החיבור בין המכשירים עבר בהצלחה ונוצרה תקשורת מיידית עם האוזניות. בחרתי את רשימת ההשמעה והתחלנו בריצה. אחד היתרונות של האוזניות הוא כאמור במשקל הקל מאוד שלהן, דבר שלא יצור הרגשה כאילו אתה נושא עימך משקל ותחושה לא נעימה. לכל אורך המבחן לא נוצר נתק או חוסר תקשורת בין הנייד שלי לאוזניות – דבר אשר מעיד על יציבות המערכת. חשוב לציין כי האוזניות מתממשקות גם עם אפליקציות ספורט כמו אנדומונדו, רנקיפר סטרבה ועוד.

אחיזה: נתחיל בכך שלאוזניות מצורפות שלוש זוגות של רפידות סיליקון בגדלים שונים על מנת "לשבת" בנוחות על תעלות השמע ולתת אחיזה איתנה באוזניים. לאחר שהתאמתי את גודל הרפידה המתאימה לי (בינוני) האחיזה של האוזנייה היתה נוחה ולכן לא נרשמה לכל אורך הריצה תזוזה כלשהי החוצה. היתרון של בירת הרפידה מונע למעשה מצב בו הרצים יתעסקו בהצמדת האוזניות לאוזניים במהלך ריצה, אשר פועל יוצא שלה הוא תזזיתיות בלתי פוסקת. הן תוכננו לאחיזה ארגונומית ויציבה בתוך האוזן מבלי לזוז. נחמד היה לגלות כי האוזניות מצוידות בפסים מחזירי אור כדי שיראו אותנו אנחנו יוצאים לאימון לילי.

79062.3

יש "התכתבות" נכונה בין הצלילים

שמע: הצליל נעים ומאוזן ויש "התכתבות" נכונה בין הבס (לא משתלט), הצלילים הבינוניים (הם לפעול לראות כיצד הן מטפלות בבסים ובצלילים הגבוהים ונראה שהמערכת יודעת לסנן החוצה כל צליל שחורג מדציבל מסוים – שזה מצוין כשמדובר באוזניות ספורט ופחות טוב כשמדובר באוזניות ביתיות המוזנות ממערכת. הורגש חיסרון לגבי זמן הסוללה וזאת משום שבחלוף 55 דקות לערך, האוזניות הפסיקו לעבוד וזאת לאחר שהיו בטעינה של חצי שעה לפני הריצה.

יישומון ספורט: ניתן להתחבר ליישומון הכושר של ג'ברה שנותן הנחייה קולית וטיפים במהלך הפעילות הגופנית באמצעות האפליקציה Jabra Sport Life app. היישום מאפשר לתכנן, לנטר ולנתח את הביצועים שלכם על סמך מדידת הקצב, הקלוריות שנשרפו, המרחק והמסלול, באמצעות שימוש ה-GPS במכשיר שלכם כאשר אתם מתאמנים בחוץ. המטרה של היישומון, כמו בשעוני הדופק, הוא לעקוב אחר ההתקדמות שלכם בתכנית האימונים שהצבתם לעצמכם.

משקל: 21 גרם

התממשקות: עובד עם אנדרואיד, אייפון, אייפוד ואייפד

טווח קליטה: עובד עד מרחק של 10 מ' מהנייד

סוללה: לפני נתוני היצרן – עד 5 שעות מוזיקה או שיחה (זמן לטעינה מלאה – שעתיים)

סינון רעשים פסיבי: 15 dB

מחיר: 500 שקל

ציון שוונג: 9




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג