מאמן השבוע של שוונג || רן אלתרמן

מגיל צעיר הוא בספורט ההישגי ואפילו שהלך ללמוד חשבונאות, הקמת קבוצה היה נראה לו הדבר הטבעי לעשות אחרי הפרישה מהספורט המקצועני. בואו להכיר מקרוב את מאמן השבוע של שוונג - רן אלתרמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רן אלתרמן, 36, מאמן קבוצת אלתרמנס

רן אלתרמן מאמן השבוע צילום: אלבום פרטי

"עוד כשהייתי ספורטאי הישגי, תמיד עזרתי וסייעתי לספורטאים" | צילום: אלבום פרטי

מקום מגורים: כפר סבא

ענף ספורט: טריאתלון, ריצה, שחייה, אופניים.

למה רצית להיות מאמן?

"במשך כל תקופת האימונים המקצוענית של דן ושלי, תמיד אמרנו שהפספוס העיקרי בקריירה הספורטיבית שלנו לא בהכרח יהיה אם נשתתף במשחקים האולימפיים או לא, אלא אם כאשר אנחנו נפרוש, הדור אחרינו יעשה את אותן טעויות שאנחנו עשינו. עוד כשהייתי ספורטאי הישגי, תמיד עזרתי וסייעתי לספורטאים צעירים או מבוגרים, ותוך כדי דן ואני הקמנו את קבוצת אלתרמנס. חרטנו על הלוגו של הקבוצה את הסיסמה 'לחלום, להאמין, להשיג' כי אנחנו מאמינים שכל דבר הוא בר השגה. ברגע שיש לאדם חלום והוא מאמין בדרך שלו, ניתן להשיג הכל".

מה שיטת האימון הייחודית בה אתה דוגל?
"הדרגתיות. לצערי, הרבה מאוד מאמנים 'דוחפים' את המתאמנים שלהם להתאמן חזק מדי, מוקדם מדי. או לחילופין, משוכנעים על ידי המתאמנים 'לקפוץ' למרחקים ארוכים מדי, מוקדם מדי. אני מאוד משתדל להיות יותר שמרן כאשר אני מאמן אנשים אחרים. אני מעדיף בשלבים הראשונים לעשות 'קצת פחות מקצת יותר'. אני מאוד מאמין בגירוי תמידי, תוך הוספת מרכיב חדש בכל שלב. אני מאמין שבצורה כזו אנחנו בונים ספורטאים שלמים ובריאים יותר אשר יתמידו בספורט לאורך זמן. זה תקף גם לגבי קבוצת הנבחרת של אלתרמנס. כשאני מאמן ילדים צעירים, אני עובד איתם על מרכיבים התפתחותיים שניתן לעבוד עליהם בעיקר בגילאים הצעירים, כמו טכניקה, קואורדינציה, זריזות ומהירות, ולאט לאט, ככל שהם גדלים יותר, להוסיף נפח ו/או עצימות גבוהים יותר. החוכמה הגדולה היא להתאים לכל אחד את האימון המתאים, על פי ההתפתחות הפיזיולוגית המתאימה לו. הכי פשוט הוא לקחת ילד ולתת לו להתאמן הרבה, וסביר מאוד להניח שהוא מיד ישתפר. הבעיה תתחיל לאחר שנה או שנתיים, כאשר נרצה לעלות את הגירוי".

את מי אתה מאמן?
"אלתרמנס מתמחה באימון ילדים, נוער ובוגרים, באימוני ריצה וטריאתלון. יש לנו גם ספורטאים שמתאמנים על מנת לשמור על אורח חיים בריא ויש לנו גם קבוצת נבחרת נוער הישגית שחלקם הגדול עומדים על הפודיומים השונים באליפויות ישראל בטריאתלון וריצה".

מאיזה אימונים אתה הכי נהנה?
"כשאני מאמן, אני נהנה מכל האימונים. אני נהנה מהאתגר להתאים לכל מתאמן את האימון המתאים לו, ובעיקר מהאווירה הקבוצתית. כשאני מתאמן את האימונים שלי, אני בעיקר נהנה מהאימונים הארוכים ומאימוני הטמפו".

רן אלתרמן צילום: אלבום פרטי

"אני נהנה מהאתגר להתאים לכל מתאמן את האימון המתאים לו" | צילום: אלבום פרטי

כיצד אתה בוחר את צוות המאמנים שלך?
"כל צוות המאמנים באלתרמנס הם אנשים שמגיעים מהספורט. מדובר בצוות מאמנים שעוסק או עסק בספורט הרבה שנים, בין עם זה ריצה או טריאתלון, ולאחר מכן הפכו להיות מאמנים. זה משהו שמאוד חשוב לי, כיוון שזה מעיד על האהבה לתחום ובעיקר על ניסיון אישי".

אם לא היית מאמן, באיזו עבודה היית בוחר?
"יש לי תואר ראשון במנהל עסקים וחשבונאות. הלכתי ללמוד חשבונאות כי אני מאוד אוהב מספרים. היתה לי מחשבה לעסוק במקצוע כשהלכתי ללמוד, אבל הדרך לאימון היתה כבר סלולה".

מה לדעתך אומרים עליך המתאמנים?
"אני רוצה להאמין שהם מעריכים את העבודה הקשה שאני משקיע בהם".

השאלה הכי נפוצה ששואלים אותך?
"אתה רן או דן?"

רן אלתרמן

"במקום שבו יש רצון, יש גם יכולת" | צילום: צלמי שוונג

משפט מפתח שאתה נוהג לומר?
"לחלום, להאמין, להשיג! במקום שבו יש רצון, יש גם יכולת"

מה האתגר הבא?
"בגלל אופי הפעילות המגוון שיש באלתרמנס, אנחנו מכינים במשך כל השנה מתאמנים לכל מיני תחרויות, בין אם זה טריאתלונים, מרוצים, מסעות אופניים וכדומה".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג