מאמן השבוע של שוונג || תומר כהן

הוא אוהב את ענף הריצה ומטרתו היא להדביק באהבה הזו את כל המתאמנים שלו. בואו להכיר מקרוב את מאמן השבוע של שוונג - תומר כהן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
תומר כהן צילום אלבום פרטי

תומר כהן, 27, רווק, גר בנהריה, בעל תואר ראשון במנהל עסקים, בעלים של מועדון הריצה FREE בנהריה, יזם ומנהל מקצועי של מרוץ נהריה.

"רציתי לגרום לאנשים לגלות את הריצה ולהתאהב בה גם" | צילום: יעקב מדר

מה ענף הספורט אותו אתה מאמן?
"מאמן כושר גופני ובריאות, מאמן ריצות ארוכות, מאמן לקידום בריאות, מדריך אתלטיקה ומדריך ספינינג, בוגר מכון וינגייט".

איזו קבוצה אתה מאמן?
"מאמן ריצה במועדון הריצה והכושר FREE RUN CLUB. כמו כן אני גם מאמן וספורטאי מאומץ של חברת 'נייקי ישראל' ו-'פולאר ישראל'".

למה רצית להיות מאמן?
"הקמתי את מועדון הריצה FREE בנהריה בפברואר 2013 שזה כמעט 5 שנים, מתוך הרצון לפתח מודעות לענף הריצה ולהעביר הלאה את אהבתי לספורט ששינה את חיי. רציתי לגרום לאנשים לגלות את הריצה ולהתאהב בה גם. עם הזמן החלטתי לעשות מהפכה בתחום הריצה בעיר נהריה, מעיר שבה הייתי יכול לספור את הרצים על כף יד אחת, עד למצב שכיום יש מאות רצים בעיר ובסביבה שרובם עשו את צעדם הראשון אצלנו במועדון או בעקבותינו. הצעד השני שעשיתי כדי לפתח את המודעות בעיר ובסביבה היא ליזום את 'מרוץ נהריה' ואז פניתי לראש העיר, שכנעתי אותו ומשם כבר הכל היסטוריה והאירוע הראשון הוגדר כהצלחה גדולה שהפכה למסורת. השנה התקיים מרוץ הלילה של נהריה בהנחיית ענת הראל".

"כמאמן אני שם דגש רב על חווית אימון והנאת המתאמנים" | צילום: אלבום פרטי

מה שיטת האימון הייחודית בה אתה דוגל?
"אני חושב שלכל אדם המתעסק בספורט בין אם כחובבן או מקצוען – חשובה ההנאה לפני הכל. ההנאה היא זו שמניעה את הספורטאי להמשיך להתקדם ולהתמיד. ההנאה בדרך לא פחות חשובה מהתוצאות שאנו רוצים להשיג. כמאמן אני שם דגש רב על חווית אימון והנאת המתאמנים באמצעות התאמת האימון לכל אחד ואחת באופן אישי לפי המטרה, האישיות והרצון".

את מי אתה מאמן?
"אני מאמן את כולם גם באופן אישי וגם בקבוצות. מרצים מתחילים שרוצים לעשות את הצעדם הראשון בעולם הריצה, רצים המעוניינים לשפר את יכולות הריצה והטכניקה שלהם, כאלה המעוניינים להגדיל מרחקים ולרוץ חצי מרתון או מרתון, וכמו כן במשך השנים גם גיליתי ופיתחתי כשרונות רבים כשהדרכתי אתלטים צעירים במסגרת קבוצות אתלטיקה לילדים ונוער שהקמתי בנהריה ובעכו".

מאיזה אימונים אתה הכי נהנה?
"אני נהנה מאימונים קבוצתיים שבהם אני יכול להוציא מעצמי את המקסימום – אימוני מהירות, אימוני אינטרוולים, אימוני טמפו עם פרטנרים שגורמים לי להתאמץ יותר מהרגיל".

"לפני הכל לא לשכוח להנות מהדרך" | צילום: דורון סרי

כיצד אתה בוחר את צוות המאמנים שלך.
"כשאני בוחר מאמנים אני מחפש בהם מעבר למקצועיות, לידע ולניסיון, את התשוקה, את האהבה לאנשים, שהם יראו את המתאמן, האישיות והצרכים שלו לפני שיראו אותו כמתאמן. חשוב לי לראות שהם מאמנים מתוך רצון לעשות טוב ולהנות מהדרך שהם סוללים עבור אחרים".

אם לא היית מאמן, באיזו עבודה היית בוחר?
"פרסומאי או איש שיווק, כל מקצוע שיכול להוציא ממני הרבה יצירתיות ועניין כמו באימונים או כמו במוזיקה כשאני מנגן על הפסנת"ר.

מה לדעתך אומרים עליך המתאמנים?
"אני לא אוהב לדבר על עצמי בשם אחרים אבל כן יכול להגיד שאני מחובר לכל אחד מהמתאמנים שלי מהכי צעיר שבהם ועד הכי מבוגר. אני רואה את כולם קודם כל כבני אדם לפני שהם מתאמנים שלי. אני מקשיב להם, אני תמיד שם בשבילם, מייעץ אם צריך ואני גם עוזר להם להוציא מעצמם את הטוב ביותר באימונים, גורם להם להרגיש טוב יותר".

השאלה הכי נפוצה ששואלים אותך?
"איך מתחילים לרוץ או איך רצים בחורף? והתשובה היא תמיד: צעד אחרי צעד והתשובה השנייה היא: כמו שרצים בקיץ".

משפט מפתח שאתה נוהג לומר
"לפני הכל לא לשכוח להנות מהדרך".

מה האתגר הבא?
"כרגע אני מאמן את הקבוצות לקראת מרוץ הלילה של נהריה, שזה מרוץ הבית שלנו במסלול המוכר, בהמשך נשתתף במרוץ הלילה בתל אביב ובמרתון תל אביב".

אתר המועדון

פייסבוק

לכל מאמני השבוע לחצו כאן

אתם מאמנים? יש לכם קבוצה? אנחנו מזמינים אתכם לשלוח לנו מייל [email protected] לדגנית ואולי גם אתם תופיעו במדור.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג