מאמן השבוע של שוונג || ליאור כהן

מאמן קבוצת XtriM. באימונים קשוח אבל תמיד שם בשביל המתאמנים שלו. הוא חוטא למגרה ומפנטז על הוצאת ספר משלו על פעילות גופנית כדת. בואו להכיר מקרוב את מאמן השבוע של שוונג - ליאור כהן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ליאור כהן, 40, מאמן קבוצת XtriM

ליאור כהן

"אני רואה בעבודתי כמאמן לא רק זכות גדולה אלה גם שליחות ממדרגה ראשונה" | צילום: ניר עמוס

מקום מגורים: תל אביב

ענף ספורט.
טריאתלון – ריצה, אופניים, שחייה

קבוצה אותה אתה מאמן?
XtriM", קבוצה שבליבה חיה, נושמת ובועטת טריאתלון בעוד שישנם לא מעט חברים בקבוצה שמתמקדים בענף אחד כגון רצי מרתון או שחייני מים פתוחים".

ליאור כהן, מאמן השבוע, צילום: ניר עמו

"מנסה לחשוב כמה שיותר מחוץ לקופסה על מנת להעניק לחברים ריגושים חדשים" |צילום: ניר עמוס

למה רצית להיות מאמן?
"לאחר עיסוק ממושך בכל הקשור בענפי הסבולת בישראל ובעולם עם התמקדות ברורה בענף הטריאתלון, הבשילה בליבי ההחלטה כי אני חייב לחלוק את הידע הרב שרכשתי במרוצת השנים. אני רואה בעבודתי כמאמן לא רק זכות גדולה אלה גם שליחות ממדרגה ראשונה. מהצד האחד אני מוביל אנשים 'רגילים' אל 'נפלאות התבונה' של שילוב פעילות גופנית כחלק בלתי נפרד משגרת החיים ומהצד השני, להוביל ספורטאים אל הקצה שלהם מבחינה תחרותית והישגית".

מה שיטת האימון הייחודית בה אתה דוגל?
"Work Hard. Play Hard. אני מאמין גדול מאוד בעבודה קשה לצד הנאה גדולה ורכישת חוויות לחיים. בבניית תכנית התחרויות השנתית של הקבוצה, אני מנסה לחשוב כמה שיותר מחוץ לקופסה על מנת להעניק לחברים ריגושים חדשים. אני מאמין גדול בבנייה איטית ונכונה לזמן ארוך ולא לנסות לקצור פירות כאן ועכשיו. אני מקפיד להיות שם עבור הספורטאים שלי ומיד בתום האימון אני מסיר את מסכת המאמן הקשוח וחיש מהר הופך לחברם המסור של הספורטאים".

ליאור כהן, מאמן השבוע, צילום: אלבום פרטי

"אני מאמין גדול מאוד בעבודה קשה לצד הנאה גדולה ורכישת חוויות לחיים" | צילום: אלבום פרטי

את מי אתה מאמן?
"בקבוצה ניתן למצוא קשת רחבה ביותר של ספורטאים. מצד אחד השקנו לפני כחודש את תכנית Tri Ladies אשר מכינה נשים לטריאתלון הנשים בהרצליה ומרביתן המוחלט לא עסקו טרם התכנית בפעילות גופנית כלל. מהצד השני של המתרס השקנו בדיוק באותה התקופה את XtriM The Elite Project המהווה מסגרת הישגית במיוחד וחבריה הינם ספורטאים וספורטאיות מובילים בגזרה המקומית. בטווח ישנם המון ספורטאים רציניים מאוד ומשקיענים גדולים אשר נוהגים לסמן מטרות ולכבוש אותן כגון ריצות אולטרה, איש ברזל ועוד. עיסוק יום יומי עם אנשים וספורטאים עם מגוון יכולות כה רחב מביא למפגשים קסומים בין אנשים ואשר לכל אהבה אחת גדולה – העיסוק בפעילות גופנית".

מאיזה אימונים אתה הכי נהנה?
"ריצות הרים, רכיבות ארוכות, תחרויות, אינטרוולים או פירמידות ואימון עם כפות. ברמה האישית אני הכי נהנה מריצות שטח בהרים וכן מאימוני רכיבה עם החברים הקרובים עם עדיפות ברורה לחבל הרי הדולומיטיים באיטליה. ברמת הקבוצה אני הכי נהנה מהריצות או הרכיבות המשותפות שעה שכל חברי הקבוצה, ללא קשר ליכולתם המקצועית, מתקדמים כתף אל כתף יחד וחולקים חוויות. אני מאוד מקפיד לסנן למשתתפים באימון – 'תהנו מהנוף'".

ליאור כהן, מאמן השבוע, צילום: ניר עמוס

"ויטלי וגל הם הרבה מעבר למאמנים אצלי – הם משפחה על כל המשתמע מכך" | צילום: ניר עמוס

כיצד אתה בוחר את צוות המאמנים שלך?
"את צוות המאמנים שלי בקבוצה אני בוחר בקפידה מאחר ומהר מאוד הם הופכים לחלק בלתי נפרד מהחיים שלי וכבני משפחה לכל דבר ועניין. לצד יכולת מקצועית גבוהה מאוד ויכולת העברת המסרים בצורה ברורה, עניינית ואסרטיבית אני מקפיד בראש ובראשונה שיהיו בני אדם עם ערכים ומוסר גבוה שרואים בעיסוק בפעילות גופנית דרך חיים. צוות האימון של הקבוצה כולל את ויטלי לייקין, 26, טריאתלט מוכשר ביותר שניצח לאחרונה את אליפות ישראל לקבוצות גיל באילת וכן את גל שחורי, 26, חבר נבחרת ישראל בטריאתלון לשעבר ומתמחה בכל הקשור לענף הריצה כיום. ויטלי וגל הם הרבה מעבר למאמנים אצלי – הם משפחה על כל המשתמע מכך".

אם לא היית מאמן, באיזו עבודה היית בוחר?
"בהכשרתי אני בכלל מגיע מתחום הפיננסיים ועסקתי בתחום שנים רבות. במידה והייתי יכול לשמר על אורח החיים התזזיתי שלי ללא עיסוק באימון הייתי בוחר ללא צל של ספק בכתיבה. אני נוהג לכתוב המון ברשתות החברתיות וכבר מספר שנים כותב למגירה לטובת ספר שאני מתכנן להוציא בשנים הקרובות ויעסוק איך לא בפעילות גופנית כדת. חלום מעט יותר רחוק הוא להיכנס לענף המלונאות ספורט בחו"ל".

ליאור כהן, מאמן השבוע, צילום: ניר עמוס

מתאמן לטור טראנס אלפ | צילום: ניר עמוס

מה לדעתך אומרים עליך המתאמנים?
"קשוח מבחוץ ורך מבפנים. כמו שהזכרתי לעיל, אני דורש מהספורטאים שלי להגיע ליעדים המקצועיים במהלך האימון אך מיד בסיומו אני החבר הכי טוב שלהם ועושה עולמות עבור כל אחד ואחת".

השאלה הכי נפוצה ששואלים אותך?
"אני לא יכול לנקוב בשאלה ספציפית אחת אבל אני כן יכול להגיד בבירור כי חברי הקבוצה אוהבים לשאול, לדעת ולהבין את אשר נדרש מהם. אני כל כך אוהב לענות לספורטאים שלי ולראות את הניצוץ בעניים שלהם בשעה שקיבלו את התשובה לסוגייה לא פתורה".

משפט מפתח שאתה נוהג לומר?
"Enjoy Tour Training/ Racing – Keep Smiling. אני כל כך מאמין באמירה הזו אשר גם ברגעים הכי קשים בואך צובה באימון או T2 בישראמן, חייך חיוך אמתי ורחב לעולם ובעיקר לעצמך – אנחנו כאן ליהנות מהרגע וליהנות מהדרך. אני נוהג לומר כי חיוך כזה שווה קמ"ש נוסף אחד. תנסו את זה בבית".

מה האתגר הבא?
"מבחינה אישית אני מתכונן בימים אלה למרתון ורשה שיתקיים סוף אפריל ולטור הטראנס אלפ עם השותף ישראל חן, מבעלי ING בישראלי, יבואני Craft. מבחינה קבוצתית אנו מסיימים תקופת בנייה ארוכה וחזקה לקראת תחילתה של ליגת הטריאתלון הישראלית בחלקה הראשון של העונה ולמרחקי החצי והמלא בתחרויות האיש ברזל בחלקה השני של העונה. בדרך קסומה זו נקיים הרבה מחנות אימונים, מרוצי שליחים והמון המון חוויות. באנו לעשות שמח".

רוצים גם אתם להשתתף במדור "מאמן השבוע של שוונג"? שילחו מייל לדגנית [email protected]
ואולי גם אתם תופיעו במדור




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אקסדרים הגיב:

    מספיק עם מאמני הקלישאות ,מאמני ה קודם "אגשים לעצמי את החלומות" מאמני המאה משהו..
    רבותי זה מדור פרסומי ולא מקצועי .
    זה נכון שהלה מתלבש יפה, מרכיב משקפיים הכי יפים ,גרבי לחץ ,באמת מהיפות ביותר ,טוען שהוא מקצועי ואגב ספורטאי חובב לא רע בכלל ,אבל …..

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג